telias dækning
Fra : James

Dato : 31-03-02 18:35

Jeg er for nyligt blevet kunde hos Telia, men har allerede flere gange
oplevet manglende dækning... i Storkøbenhavn endda.
nu er mit spørgsmål dog lidt todelt da jeg samtidigt købte en lille billig
siemens c25.

Ved i her om Telia har enormt dårlig dækning i kbh. området eller om c25 er
en særdeles dårlig modtager?
Hvis svaret er nej til begge dele, så er telefonen måske bare defekt?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 31-03-02 19:38

> Ved i her om Telia har enormt dårlig dækning i kbh. området

Min opfattelse af Telia er at de generelt har meget dårlig dækning.
Der er f.eks. ca. 15 km. fra hvor jeg bor til nærmeste sender....!

--

Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-02 22:17

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message

> Min opfattelse af Telia er at de generelt har meget dårlig dækning.
> Der er f.eks. ca. 15 km. fra hvor jeg bor til nærmeste sender....!

Ja, rigtig dårlig. Se fx bare deres dæknignskort. Det ligner Mobilix dækning
for 4 år siden, eller i den retning...!

Her er der ca. 7 KM til en Telia Sender. Men den er også plaseret så
dårligt. Faktisk på en skole´s lille fyrskortsten, som er kun ca. 6 meter
over jord.! Og der er kun dækning her, hvis man går helt ud på markerne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-02 23:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> Her er der ca. 7 KM til en Telia Sender.

I må bo dårligt, her i Hillerød er der 5-10 sendere, et par stykker
inden for en kilometers afstand af hvor jeg bor ;)
Men uden for byen er dækningen elendig

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
Disclaimer: "These opinions are my own, though for a small fee they

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 00:39

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> wrote in message
> [...]

> I må bo dårligt, her i Hillerød er der 5-10 sendere, et par stykker
> inden for en kilometers afstand af hvor jeg bor ;)

Tror neppe telia har 5-10 sendemaster. Sikkert 5 celler... Men TDC har da en
må hvert gadehjørne næsten....

Næe

Vi har både:

TDC GSM 900
Sonofon GSM 900
Orange GSM 1800
Sonofon FWA 3,5 Ghz

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-02 16:27

> Tror neppe telia har 5-10 sendemaster. Sikkert 5 celler... Men
> TDC har da en må hvert gadehjørne næsten....

nej, det er ikke master, de står placeret på hustage, skorstene og
lign!
- og ja, det er forskellige steder i byen, ikke bare forskellige
sendeenheder samme sted!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 00:37

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-02 16:27

> Næe
>
> Vi har både:
>
> TDC GSM 900
> Sonofon GSM 900
> Orange GSM 1800

men ingen telia ;)

> Sonofon FWA 3,5 Ghz

den kan min telefon ikke ringe på, ka din ? ;)

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-04-02 07:43

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote

> Min opfattelse af Telia er at de generelt har meget dårlig dækning.
> Der er f.eks. ca. 15 km. fra hvor jeg bor til nærmeste sender....!

De har da roamingaftale med Sonofon, ikk?

Jeg bor på Lars Tyndskids Marker, og har faktisk bedre
dækning efter at have skiftet fra TDC til Telia. Derhjemme
er jeg altid på Sonofon nettet.

Ole Thomsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 10:18

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> De har da roamingaftale med Sonofon, ikk?

Jo

> Jeg bor på Lars Tyndskids Marker, og har faktisk bedre
> dækning efter at have skiftet fra TDC til Telia. Derhjemme
> er jeg altid på Sonofon nettet.

Sonofons dækning er heller ikke Telia´s dækning. Du betaler mere pr. minut
for at være på Sonofon.

Telia´s dækning er så hullet, har du aldrig prøvet at opleve det? Jeg vil
formode at telefonen kun går over på sonofon, når samtalen har er umuglig at
gennemføre? Eller skifter den tit over på sonofon, uden problemer?

Men så snart den skifter, betaler du mere for samtalen.

Man kan jo ikke rigtig kalde det for Telia dækning, når det ikke er deres
eget net.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-04-02 11:07

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote

> Sonofons dækning er heller ikke Telia´s dækning. Du betaler mere pr. minut
> for at være på Sonofon.

Javelså. Nu betaler jeg ikke selv, men det er da ganske
interessant info.

> [...]
at
> gennemføre? Eller skifter den tit over på sonofon, uden problemer?

Jeg interesserer mig ikke ret meget for hvilken operatør
jeg er forbundet til, så det er ikke noget jeg holder øje
med. Men jeg har ikke oplevet problemer af den art du
nævner, heller ikke selv om jeg bruger telefonen en del
på landevejen.

Jeg mener dog at have set at den først skifter når styrken
på signalet fra Telia er helt i bund.

> Men så snart den skifter, betaler du mere for samtalen.

Er du sikker? Hvad er Sonofon-prisen?

> Man kan jo ikke rigtig kalde det for Telia dækning, når det ikke er deres
> eget net.

Man kan vel kalde det for hvad man vil

Når jeg har et abo. ved Telia er det den samlede kvalitet
jeg hænger mig i, ikke hvem de betaler for at bære signalet.
Det tror jeg gælder flertallet af kunder.

Ole Thomsen

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 01-04-02 12:44

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
minut

> Javelså. Nu betaler jeg ikke selv, men det er da ganske
> interessant info.
>
> Er du sikker? Hvad er Sonofon-prisen?

Ud fra det de selv skriver, så er 1.95 i minuttet mod 0.80 eller 0.50 øre på
deres egne master. Det er da en forskel der vil noget. Der er nok mange der
bliver overrasket over det (selv mig), og jeg er og bliver vist TDC kunde.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 13:15

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> wrote in message

> [...]

der
> bliver overrasket over det (selv mig), og jeg er og bliver vist TDC kunde.

Det er pjejer ivertfald mindst at være 1 kr. dyrere pr. minut

Nu ved jeg ikke hvordan det er idag. Men samtidigt er lydkvaliteten dårlig
på deres master. Forsinkelse, og tydelig digitalstøj

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 01-04-02 21:03

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvordan det er idag. Men samtidigt er lydkvaliteten dårlig
> på deres master. Forsinkelse, og tydelig digitalstøj

Hos hvem?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-04-02 15:28

> [...]

der
> bliver overrasket over det (selv mig), og jeg er og bliver vist TDC kunde.

På mit abo. (erhverv) ser det ud til at prisen er 1kr/minut
uanset hvilket net man er på.

Ole Thomsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-02 16:26

> På mit abo. (erhverv) ser det ud til at prisen er 1kr/minut
> uanset hvilket net man er på.

formentlig fordi det er et erhvervsabo, private får normalt mindst en
krone oven i prisen ved roaming

Fra : Bachelor

Dato : 05-04-02 19:27

Michael Kjærsgård wrote:

> Min opfattelse af Telia er at de generelt har meget dårlig dækning.
> Der er f.eks. ca. 15 km. fra hvor jeg bor til nærmeste sender....!

Følger de STØRRE hovedveje og byer >30.000 indbyggere sådan
cirka. Dækningen geografisk er mildt sagt elendig.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 23:40

"Bachelor" <not.for.mail@nospam.net> wrote in message

> Følger de STØRRE hovedveje og byer >30.000 indbyggere sådan
> cirka. Dækningen geografisk er mildt sagt elendig.

Man skulle tro, de ikke engang overholder Telestyrelsens krav om
udbygning.....

De har jo stortset ikke gjort noget bedre end den gamle politik med:

vi dækker der hvor de fleste er, nemlig i de størrer byer.

Noget i den retning... Jeg gad godt se dem forsætte på denne måde...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-02 22:07

> Man skulle tro, de ikke engang overholder Telestyrelsens krav om
> udbygning.....

den gælder svjv også kun for 900 net

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 09-04-02 13:27

On Sun, 31 Mar 2002 19:35:15 +0200, "James" <j@sono.mail.se> wrote:

>Ved i her om Telia har enormt dårlig dækning i kbh. området

Sjovt. Jeg har, modsat mange af jer andre, perfekt dækning med Telia i
Københavnsområdet. Jeg har tit snakket i mobilos, mens jeg har kørt på
kryds og tværs gennem byen i diverse busser/s-tog. Og det absolut
eneste sted hvor der ikke er dækning, er i togtunnelen fra Østerport
til Vesterport.
Jeg har heller ingen problemer med at bruge mobilos indendørs, heller
ikke i kælderen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-04-02 12:37

> Sjovt. Jeg har, modsat mange af jer andre, perfekt dækning med Telia i
> Københavnsområdet.

Ditto her

> [...]
> kryds og tværs gennem byen i diverse busser/s-tog. Og det absolut
> eneste sted hvor der ikke er dækning, er i togtunnelen fra Østerport

Det er vist kun Orange der har dækning der.

> Jeg har heller ingen problemer med at bruge mobilos indendørs, heller
> ikke i kælderen.

Jeg har også bedre dækning i min kælder med Telia end Jeg havde med Sonofon.

Per