Teak
Fra : Thomas Voetmann

Dato : 31-03-02 17:32

Hvordan bøjer jeg bedst et stykke teak til en håndliste. Jeg har prøvet 3
timer i en "svedekasse" med damp, men det blev ikke det fjerneste bøjeligt.
Hvad gør jeg galt - eller kan det overhovedet ikke lade sig gøre?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-04-02 13:33

> [...]
bøjeligt.
> Hvad gør jeg galt - eller kan det overhovedet ikke lade sig gøre?

Læg det i vand i ca 24 -48 timer, det er det eneste, du kan gøre uden en
rigtig svedekiste.

Claus

Fra : Sven Andersson

Dato : 03-04-02 19:51

Det går inte att basa teak hur mycket Du än värmer i baslåda eller försöker
blötlägga.
SA

Fra : Lennart Sellman

Dato : 05-05-02 01:24

Visst går det att basa teak!
Spänn teakämnet i en gigg, överdriv spänningen, kleta på rejält med vanlig
matolja och värm länge - så att oljan kokar - med en värmepistol.
Så har jag gjort och det lyckades väl.
Lennart Sellman