Hjælp venligst...
Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 31-03-02 13:16

Hejsa!

Jeg har lige hørt en fed sang, som jeg hørte forleden dag! Jeg kender
desværre ikke titelen eller kunstneren bag nummeret, så jeg håber derfor at
nogle af jer kunne hjælpe mig.

Noget af lyrikken lyder således: "I dream of you tonight, tomorrow..."!
Resten kan jeg ikke huske. Det er en mand, som synger med en lidt høj
stemme.

Hilsen

Gregers

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 31-03-02 13:32

"GREGERS HANSEN" <gregers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Noget af lyrikken lyder således: "I dream of you tonight, tomorrow..."!
> Resten kan jeg ikke huske. Det er en mand, som synger med en lidt høj

Kan det være "I dream of you tonight" med TABOO ????

/ Flying Hotdogs

Fra : DavMar

Dato : 31-03-02 14:15

> "GREGERS HANSEN" <gregers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> at

Saybia - The second you sleep ???

VH Maria

Fra : Troels

Dato : 31-03-02 13:54

> Noget af lyrikken lyder således: "I dream of you tonight, tomorrow..."!
> Resten kan jeg ikke huske. Det er en mand, som synger med en lidt høj
> stemme.

Jeg er ret sikker på det er (over)hypede danske Saybia med The second you
sleep.

/Troels

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-03-02 19:35

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er ret sikker på det er (over)hypede danske Saybia

Hørt! De er ikke dårlige, men bestemt heller ikke nogen ny Radiohead, selv
om de er stært inspireret af dem (og Coldplay).

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 31-03-02 20:26

Jeg kan slet slet ikke høre eller forstå hvorfor de bliver sammenlignet med
Radiohead... Saybia har ikke den vildskab Radiohead havde på Pablo Honey
eller den udforskenhed (hey, det kan man vist slet ikke sige!) der er på
Bends og OK Computer.
Coldplay måske. Men Coldplay er bare så meget bedre. Saybias melodier virker
noget "hurtige" og løse i det, måske lige bortset fra singlerne. Som om
pladen trænger til to år mere i skuffen.

Og hvorfor al den hype?! Hvad er det Jupiter Day og Saybia (og Swan Lee, nu
vi er i gang) kan? Joda, ham fra Saybia kan helt klart synge, meen..

Næh, giv mig "Last Train" med Travis. Dét er en god sang!

Men det er da meget hyggeligt at der er noget modspil til Barcode Brothers,
Safri Duo og alle de andre Daze'er

Mads

Fra : Troels

Dato : 31-03-02 20:58

> Men det er da meget hyggeligt at der er noget modspil til Barcode
Brothers,
> Safri Duo og alle de andre Daze'er

Jep, jeg er ganske enig. De laver da noget ganske ok musik, men jeg har også
svært ved at se hvad der er så nyt ved det de laver. Det virker lidt som om
der er nogen der fuldstændigt har levet i en osteklokke og slet ikke set
hvad der ellers er udkommet af plader. Så kommer der sådan et band (eller
flere bands) som hvis de havde fået udgivet musik for et år siden sikkert
var blevet fuldstændig overset, og fejer benene væk under samtlige anmeldere
og poptøser i landet, de samme folk som aldrig kunne finde på at købe en cd
med Coldplay (som er det band jeg synes de minder mest om)... sommetider
forstår jeg bare ikke musikbranchen..... men det må vel være det der er
kunsten ved at være pladeselskabsmand, lige præcis at vide hvornår et band
kan sælge...

/Troels

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-03-02 21:55

"Mads Rahbek Hougaard" <madsrh@INGENSPAMdgh.dk> wrote in message

> Og hvorfor al den hype?! Hvad er det Jupiter Day og Saybia (og Swan Lee,
nu
> vi er i gang) kan? Joda, ham fra Saybia kan helt klart synge, meen..

Det kan han da ... men prøv at høre ham ved siden af Thom Yorke ... eller
forsangeren fra Coldplay ... også her falder Saybia igennem. (Ej, jeg ved
godt det er uretfærdigt)

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 31-03-02 22:30

> [...]
> forsangeren fra Coldplay ... også her falder Saybia igennem. (Ej, jeg ved

Det er da ikke uretfærdigt! Det kunne være rart hvis man begyndte at
sammenligne danske musikere med hvad der er i udlandet. så tingene kom lidt
i perspektiv. Personligt synes jeg (noget af) det eneste vi har at byde på i
Danmark er Mew.. splitteminebramsejl hvor jeg glæder mig til at høre hvad
der kommer til at ske med deres internationale plade..

Mads

Fra : HALLUM

Dato : 31-03-02 22:43

> [...]
> Danmark er Mew.. splitteminebramsejl hvor jeg glæder mig til at høre hvad
> der kommer til at ske med deres internationale plade..

Hvorfor er det egentlig så vigtigt at sammenligne ?
- det har jeg tit tænkt over...

Er musik / sangeren først god, hvis der er en hel
masse andre der også synes det ?

mvh. Hallum

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 01-04-02 12:38

"HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote in message

> Hvorfor er det egentlig så vigtigt at sammenligne ?
> - det har jeg tit tænkt over...

Jamen det er vel heller ikke decideret _vigtigt_. Jeg synes bare det er
interessant at sætte ting i perspektiv, for at se hvad der foregår her i
forhold til hvad der sker i udlandet.

> Er musik / sangeren først god, hvis der er en hel
> masse andre der også synes det ?

Hvor kommer det spørgsmål fra? :)
Hvis du spørger om Mew f.eks. først er godt, når hele verden er blevet
overbevist om det, så er svaret da nej. Men ligesom jeg nogen gerne vil have
deres favoritfodboldhold i toppen af superligaen, synes jeg det ville være
rart hvis Mew fik lidt anerkendelse - slet og ret fordi de har fortjent det.

hilsner,
Mads

Fra : Troels

Dato : 01-04-02 14:17

> Hvorfor er det egentlig så vigtigt at sammenligne ?
> - det har jeg tit tænkt over...

For at få det _bedste_ og ikke bare noget der er godt nok.

> Er musik / sangeren først god, hvis der er en hel
> masse andre der også synes det ?

Nej (så ville min cdreol være fyldt med dårlige cd'er), men det ser
tilsyneladende ud til det er det der er sket med Saybia, siden gud og hver
mand synes de er helt fantastiske.

/Troels

Fra : AJC

Dato : 31-03-02 23:07

Til Troels, Kim, Mads og andre.

Ok, det kan da godt være at jeg er lidt af en "poptøs", men jeg synes altså,
at Saybia er det mest interessante, der er sket på den danske musikscene i
mange år. De er helt klart klasser bedre end f.eks. DAD/Sort Sol og det
skulle undre mig meget, hvis det ikke også lykkes for dem at få succes i
udlandet.
Det kan måske godt være at jeg har levet i en "osteklokke".......jo det har
jeg sgu nok, da den mest spillede CD hos mig stadig er The Corrs - Forgiven,
Not Forgotten, men der skal altså meget til før at jeg går ud og ofre penge
på en CD og det valgte jeg at gøre med CD'en fra Saybia og det har jeg ikke
fortrudt.
Som det nok fremgår af indlægget, så har jeg ikke et stort udvalg af CD'ere,
da jeg ikke synes, at der er nok kvalitet i det der bliver udgivet, men jeg
kan da for sjov skyld lige nævne, at jeg igennem tiden bla. har købt CD'ere
med følgende kunstnere: Eagles, The Corrs, George Michael, Elton John,
Guns'N'Roses, REM, Bon Jovi og så har jeg en forkærlighed for Karen
Carpenters stemme, hvis lige ikke findes!.

Mvh
AJC.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 02-04-02 22:29

Jamen det er da superfint at du kan lide Saybia!
Kender du Travis? Og hvad synes du i så fald om dem?

Mads

Fra : AJC

Dato : 03-04-02 13:14

"Mads Rahbek Hougaard" <madsrh@INGENSPAMdgh.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen det er da superfint at du kan lide Saybia!

Ja, ikke

> Kender du Travis? Og hvad synes du i så fald om dem?

Jo, Travis kender jeg godt, men kun udfra de sange, som jeg har hørt i
radioen og på fjernsynet
Jeg synes umiddelbart, at de har lavet nogle ok numre, som hæver sig over
gennemsnittet i forhold til det larm, som pt. bliver udsendt af de fleste
andre grupper/solister. Dog er det ikke noget som jeg vil bruge penge på.

Mvh
AJC.

Fra : Morten Poulsen

Dato : 31-03-02 13:55

Hejsa !

Den høje/meget lyse stemme tyder lidt på Morten Harkett fra A-HA...
De har lige lavet en ny single, men jeg ved ikke hvad den hedder, men den
indeholder ihvertfald sætningen "I dream of you tonight, tomorrow you'll be
gone"

Jeg ved ikke om det er den rigtige, men det er da et bud.

Mvh
Morten