MS Windows
briani 27239
Norton Ghost 2002, >2GB filer?
Fra : Blaaberg

Dato : 31-03-02 13:17

Hej

Jeg har fremstillet nogle startdisketter som jeg kan
boote 2 maskiner på. Jeg vil herefter lave et image
af den ene og putte over på den anden via netværket.

Det virker egentlig også fint, bortset fra at den stopper
ved 2GB, og løjnagtigt fortæller mig at der ikke er mere
diskplads. Det er der selvfølgeligt, men hvad gør jeg lige her?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-02 18:02

"Blaaberg" <blaaberg@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved 2GB, og løjnagtigt fortæller mig at der ikke er mere
> diskplads. Det er der selvfølgeligt, men hvad gør jeg lige her?

Du fortæller ghost at den skal dele filerne op i mindre
stykker når du laver et image eller bruger NTFS og ikke FAT
da det er det der har en 2gb fil grænse.

om man kan lave NTFS boot disketter ved jeg ikke.

Jan Rasmussen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-02 22:59

> [...]
> ved 2GB, og løjnagtigt fortæller mig at der ikke er mere
> diskplads. Det er der selvfølgeligt, men hvad gør jeg lige her?

Så har du nok brugt den indbyggede mulighed for at Ghost laver
startdisketterne. Den bruger PS-dos filer, og de kan kun se op til 2 gb og
kommer derefter med en fejlmeddelelse.
Du skal i stedet lave din startdiskette med ms-dos filer.
Se evt. mere om hvordan du kan gøre det hos Symantec, hvor fejlen er
beskrevet.

Kurt