MS Windows
briani 27239
openme
Fra : Kim Hansen

Dato : 31-03-02 11:48

Hej

Jeg får en fejlmeddelse når jeg starter op i win-xp.
Der står at den ikke kan finde et program der hedder openme, jeg ved
ikke hvad programmet gør eller rettere gjorde. Det begyndte pludseligt
at starte op når jeg startede maskinen, jeg kunne ikke hente min mail.
Og det sløvede maskinen.
Jeg fandt ud af at det var et program der hed openme som startede op.
Jeg kunne ikke slette det, heller ikke i fejlsikret tilstand, så jeg
startede op på en diskette og fjernede det af den vej, og nu kører
maskinen fint igen og alt virker. Men jeg får altså den meddelse i
starten at windows ikke kan finde openme, og skal så klikke på ok
knappen, så kører det igen.
Jeg har ledt i msconfig og i regedit efter det, for at kunne slå det
fra, men jeg kan ikke finde det nogen steder.
Er der en af jer der kan hjælpe mig?

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-03-02 19:19

Kig i WIN.INI på RUN eller LOAD linien.

Fra : Kim Hansen

Dato : 02-04-02 21:25

> [...]

>Jeg har ledt i msconfig og i regedit efter det, for at kunne slå det
>fra, men jeg kan ikke finde det nogen steder.

Jeg har fundet ud af det, Den lå i

"hkey_local_machine\software\microsoft\windowsnt\currentversion\winlogon"
Der havde den lagt sig i " explorer .exe openme . exe " Jeg fjernede
bare " openme.exe " efter " explorer .exe " så nu kører maskinen
perfekt igen.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn