DUAL CPU ?
Fra : J.L.C & B.F

Dato : 31-03-02 10:24

hej.
jeg har lige anskaffet mig et Asus-DS med 2 Dual PII 350 MHZ.. den finder
dem godt nok i opstarten, hvor den skriver
( PII 350 , 2 detected ), og begge cpu virker enkelvis, men går jeg ind i
SiSoft Sandra 2002, så viser den kun 1 cpu, og tester jeg den er den også
kun på højde med 1 PII 400 mhz.. ??? hvorfor kører den anden ikke ??

jeg kan huske fra mit tidligere arbejde hvor den ene pc kørte med dual +
Windows 2000, men der skulle der en patch til at arktivere den, så køret det
fint ! ??

jeg vil selvfølglig kører XP Pro, men glæden er ikke så stor med 1 CPU !
nogen gode tips ??

håber på svar

På forhånd tak

Jack L
dawebman@os.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-03-02 10:40

"J.L.C & B.F" <dawebman@os.dk> skrev i en meddelelse
> hvorfor kører den anden ikke ??

Fordi din Windows er installeret som en single-CPU version...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-03-02 11:47

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message
> "J.L.C & B.F" <dawebman@os.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fordi din Windows er installeret som en single-CPU version...

My Computer "højreklik" -> Properties -> Hardware -> Device Manager ->
Computer.
Her står der sikkert "Standart PC", "ACPI PC" eller noget lignende. Vælg
"Update Driver" og find den driver der hedder norget i retningen af
"dual processor system". Efter en genstart finder den sikkert en del
"nyt" hardware og hvis det virker, kan du nu se grafer for 2 CPU'er i
Task Manager (Ctrl + Shift + Esc).
Hvis det ikke lige klapper, så hør i news:dk.edb.system.ms-windows hvor
spørgsmålet vel egentlig hører til.

- Lars

Fra : Ole & Christina

Dato : 31-03-02 11:32

"J.L.C & B.F" <dawebman@os.dk> skrev i en meddelelse news:3ca6d5dd$0$88691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> jeg vil selvfølglig kører XP Pro, men glæden er ikke så stor med 1 CPU !
> nogen gode tips ??
Du kan gå ind under denne computer ->egenskaber ->avanceret ->miljøvariabler ->systemvariabel: NUMBER_OF_PROCESSORS: 1 ændres til 2.
Men denne ændring gør sandsynligvis dit styresystem ustabilt. Ellers skal der geninstalleres (anbefalet)

--
med venlig hilsen Ole S.

Fra : J.L.C & B.F

Dato : 31-03-02 20:58

Jeg takker mange gang for divs svar

det der hjalp var en Geninstallering af det hele havde ikke prøvet det
da jeg have en masse data og divs liggende, men backup er jo det bedste også
en ren Røv... så kørtet det!!

hej