Godbidder til allergiker hund
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 31-03-02 09:03

Hejsa....

Vi har en dejlig Rottweiler/Collie bla.på lige knapt 1 år. Han har lige fået
konstateret foder-allergi (okse -og svinekød). Vi har fået noget allergi
foder til ham og det ser ud til at virke. Han eksem er i hvert fald næsten
forsvundet.
Men vovsen savner nogle gode godbidder...Er der nogle der kender nogle
allergi godbidder eller evt. har en opskrift på nogle ??

Mange hilsner Uffe, Stella & Morgan

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 31-03-02 10:33

"Uffe Thomsen" <forbandede@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> Men vovsen savner nogle gode godbidder...Er der nogle der kender
nogle
> allergi godbidder eller evt. har en opskrift på nogle ??

Jeg har levet med allergihunde de sidste 7 år da både min nu afdøde
hund Sandra og min nuværende hund Wupper har foderallergi og kan ikke
tåle okse/svinekød bl.a.. Som godbidder bruger jeg f.eks kyllingekød
i tern, kyllingepølser, kalkunkød i tern , køber
kvalitetetsfoder/allergifoder med f. eks kylling el. fiskebasseret,
and og ris/and/kartofler ..(bare ikke Lam og Ris da det er
hovedfoderet) endvidere kan du (hvis vovse kan lide det) frugt,
gulerødder, tørt brød i tern,knækbrød mulighederne er mange i al fald
her hos os ...

Husk også i forbindelse med din hunds allergi at passe på tyggeting du
giver dem undgå grisehaler, griseører, oksehudsben osv osv .. her i
huset er tyggetinge enten formstøbte kalkben , en gulerod, et stykke
roe og evt sommetider en rå kartoffel ..

Godpåskehils fra Ami

Fra : Mette Elsborg

Dato : 01-04-02 11:49

Hej!

Vores hund får godbidder af lever, godt nok kalve/svinelever, men man må da
kunne gøre det med eks. lam, kylling osv.
Leveren skal skæres ud i passende stykker, ligges på en bageplade, og så
skal de i ovnen ved 50-70 grader til de er helt tørre, det tager gerne nogle
timer.
Vores hund er helt vild med denne form for godbidder