Vacc. Oct 1816 af Past. Gøtsche.
Fra : Henning Christensen

Dato : 31-03-02 06:55

Ved min 2 x tipoldemors konfirmation i Karise kirke er
det anført, at hun var "Vacc. Oct 1816 af Past. Gøtsche."

Kan det dreje sig om nedennævnte sognepræst i Jyderup?
FT-1801;Jyderup;Tuse;Holbæk; Jyderup Bye;
Hans Philip Gøtzsche;M;husbond;49;Gift;2;sognepræst.

I bekræftende fald kan det måske også oplyses om han
vaccinerede i Sæby sogn, Holbæk amt eller evt. hvilket
område han omtrent dækkede.

Venlig Påskehilsen
Henning Christensen

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 31-03-02 12:41

Den 31/03-2002 klokken 07:54, skrev "Henning Christensen"
<henning-christensen@mobilixnet.dk> i
<jxxp8.41$l22.68101337@news.orangenet.dk>:

> I bekræftende fald kan det måske også oplyses om han
> vaccinerede i Sæby sogn, Holbæk amt eller evt. hvilket
> område han omtrent dækkede.

Jeg har en enkelt person i Holmstrup, Skippinge, Holbæk:
"Vaccineret af Gøtshke den 19 April 1815"

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Bente Aaris

Dato : 02-04-02 01:50

Hej!

"Henning Christensen" <henning-christensen@mobilixnet.dk> skrev i
melding news:jxxp8.41$l22.68101337@news.orangenet.dk...
> [...]
> FT-1801;Jyderup;Tuse;Holbæk; Jyderup Bye;
> Hans Philip Gøtzsche;M;husbond;49;Gift;2;sognepræst.

Var lige inden om FT:1845 Finderup Sogn Løve Herred Holbæk Amt,
for at se efter en ane.
Der så jeg også Henning Christopher Gøtzsche 57 år gml.
sognepræst i Finderup f. i Jyderup Sogn Holbæk Amt.
Fandt frem til at han var søn af Hans Philip Gøtzsche og Sophie Plesner
og f. 21.sept. 1788.
Han blev viet i Stigs Bjergby Holbæk Amt 4.nov.1814.
De 2 ældste døtre i FT på 26 og 24 var født i Kiel,
en på 16 var f. i sognet Finderup.

Så det kan måske også være ham evt. før han rejser til Kiel?

> I bekræftende fald kan det måske også oplyses om han
> vaccinerede i Sæby sogn, Holbæk amt eller evt. hvilket
> område han omtrent dækkede.

Sæby og Finderup er jo naboer, men det kommer vel nok an på
årstallet, om det er Hans eller sønnen Henning G.

I 1815 var det en Dr. Lindeburg som vaccinerede
min ane i Finderup Sogn, så da kunne jo Henning Gøtzsche
godt ha været i Karise 1816.

Bente Aaris