Hvad skal katten undersøges for?
Fra : Mette Frederksen

Dato : 31-03-02 08:07

Hejsa!

Nu gik det jo ganske godt med Cæsar på udstillingen i Hedensted og derfor
vil vi måske bruge ham til avl... Jeg vil gerne have ham undersøgt på kryds
og tværs så jeg er så sikker som mulig på at han ikke sætter syge killinger
i verden... 100% sikker bliver man jo aldrig, men man kan jo gøre sit til
det.

Jeg er klar over at det er en god ide at få ham undersøgt for HD men hvad
kan ellers anbefales?

jeres forslag må meget gerne være med en forklaring af hvad de forskellige
sygdomme er... for jeg er ikke så kendt inden for dette område... Er det
egentligt ikke også et krav at de skal undersøges for navlebrok?

på forhådn tak
Mette

Ps... Gik det godt på udstillingen om Søndagen???

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Birgitte

Dato : 31-03-02 10:03

Hej Mette
Glæder mig, at det gik godt for Cæsar i Hedensted.
Du har ret i at HD er en god ting at tjække din kat for, også FIV
"katteaids" og FELV "Leukæmi" HCM "hjertesygdomme" .
Tjæk for navlebrok og halefejl og få tænderne godt undersøgt.
Held og lykke.
Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Mette Frederksen

Dato : 31-03-02 11:50

tak for svaret...

jeg synes jeg hørte noget om at man kunne tjekke øjnene også?

Vi planlægger nu ikke lige avl i første omgang.. men senere kunne det jo
godt blive interessant... så måske til novemer eller noget i den stil! *S*

Mange hilsner
Mette
--
^~^

Fra : Nina

Dato : 31-03-02 11:26

Har du noget nærmere hvad der skulle være med øjnene, jeg har ikke selv hørt
eller oplevet at det skulle høre til de skavanker inden for MCO.

....og stort tillykke med ham i Hedensted, det var rigtig flot. Måske du så
tror på os fremover, når vi siger han er en smuk kat *SS*

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Mette Frederksen

Dato : 31-03-02 12:52

> Har du noget nærmere hvad der skulle være med øjnene, jeg har ikke selv
hørt
> eller oplevet at det skulle høre til de skavanker inden for MCO.

Jeg kan ikke huske hvad det var eller hvad det hed! *S* Det var nok ikke
vigtigt! *S*

> ...og stort tillykke med ham i Hedensted, det var rigtig flot. Måske du så
> tror på os fremover, når vi siger han er en smuk kat *SS*

Tak for det! *S*
men lad os nu se om han kan klare den i åben klasse! (lidt beskeden er man
vel altid! *S*) *S* orv.. det minder mig om nogle spørgsmål.. de kommer lige
i en ny tråd! *G* (endnu et spørgsmål fra Cæsars mor!!!! *LOL*)

Mange hilsner
Mette

Fra : Louise Viborg

Dato : 31-03-02 22:49

Hej MetteLige for at være lidt med, hvordan gik det så med ham i fredags?

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Mette Frederksen

Dato : 01-04-02 08:57

> Hej MetteLige for at være lidt med, hvordan gik det så med ham i fredags?

ihhhh.... det gik bare så godt.. der var kun en konkurrent.. og dommeren
mente åbenbart at Cæsar var den bedste så han blev EX1... *S* men var så
oppe i mod en hunkat.. som var noget bedre.. det kunne selv jeg se! *G*

Så jeg havde bare en vidunderlig dag... Men det tror jeg nu også at jeg
havde haft selvom han ikke havde vundet! *S* men jeg har virkelig blod på
tanden og vil gerne afsted igen! *S*

Mette

ps.. Louise.. har du noget familie fra Fjerritslev? Evt. en Lene Viborg?

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-04-02 09:05

Hej Mette!
Rigtig stort tillykke med det!!!!

Nej, jeg har ikke noget familie i Fjerritslev