The Sixth Sense (Spoiler)
Fra : Henrik

Dato : 31-03-02 01:11

Bedre sent end aldrig
Havde hørt så meget godt om denne film - men efter jeg
nu endelige lige har fået den set, sidder jeg tilbage med en totalt
tomhed...hvad var det for noget opreklameret mesterværk
jeg lige brugte 1t og 40min på,det er helt udover min forstand,der
sker jo intet og historien er svag og lige til,damn jeg mangler ord...
Willis og Osment spiller da ok men jeg har set Gøg og Gokke gøre det
meget bedre,jeg tog et smut forbi imdb og fik et chock,filmen ligger
som nr.53 over de bedste film nogensiden!...jeg forstå ikke film
mere,jeg er blevet skør,tak fordi i gad at høre på mig.

mvh
Henrik

Fra : Bo Kristensen

Dato : 31-03-02 09:45

"Henrik" <Henrik@mail.com> wrote in message
> [...]
> som nr.53 over de bedste film nogensiden!...jeg forstå ikke film
> mere,jeg er blevet skør,tak fordi i gad at høre på mig.

Hej Henrik,

Du er ikke skør, da jeg havde set The Sixth Sense, havde jeg en fornemmelse
af at det ville havde givet mig mere, hvis jeg havde set græsset gro, eller
noget maling tørre.... Pers. kan jeg noget bedre lide Stirs of Echoes (The
Secret Sense), den har meget mere dybde en Sixth Sense. En fornem blanding
af The Shining (King's ikke Kubrick's) og The Sixth Sense.

Bo Kristensen

Fra : Look

Dato : 31-03-02 10:28

"Henrik" <Henrik@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som nr.53 over de bedste film nogensiden!...jeg forstå ikke film
> mere,jeg er blevet skør,tak fordi i gad at høre på mig.

Jeg er bare nysgerrig: hvori består spoilerelementet? At Willis og Osment er
med? Det er det eneste konkrete du fortæller om filmen.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 31-03-02 11:19

In article <vujcau02sd427uspj8v27p2hnbu4mr0tnc@4ax.com>,
Henrik claimed the following:
> Bedre sent end aldrig
> Havde hørt så meget godt om denne film - men efter jeg
> nu endelige lige har fået den set, sidder jeg tilbage med en totalt
> tomhed...hvad var det for noget opreklameret mesterværk

Jeg har det på helt samme måde, en langsom, snøvlende, dybt kedsommelig film,
men igen; det er nok bare os der ikke er kulturelt dannede til at se det
fantastiske i denne film...

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB

Fra : Rikke & Brian

Dato : 01-04-02 07:58

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> [...]
film,
> men igen; det er nok bare os der ikke er kulturelt dannede til at se det

Lad nu være med at få det til at lyde som om man skal være sådan lidt
"snobbet" og "intellektuel" for at synes at filmen er god. Da jeg så den
første gang var det en af de bedste film jeg har set, og dem jeg så den
sammen med var enige. Nu da jeg efterfølgende har anbefalet den meget varmt
til en masse, viser det sig at en del af dem bliver en smule skuffede. Så
det muligvis en af den slags film man helst ikke skal have nogen
forventninger til (...men så igen, sådan er det vil med de fleste film) Man
siger at de havde gættet den overraskende slutning... jeg vidste overhovedet
ikke hvad filmen gik ud på, og jeg havde ikke en anelse om hvor slutningen
bar hen...normalt synes jeg ellers jeg er god til at gætte den slags...

Har genset den et par gange, og ja den mister da noget, men det er klart en
god film, god historie, godt skuespil og lidt spooky.

Og at der er flere der ikke synes den er god, ja det er da sådan set i
orden, men det har nu ikke noget med om man er "kulturelt dannet", det er
nok mere noget med forventninger til en film, samt hvilke slags ting man
sætter pris på i en film.

Secret Sense er også ganske god, men synes jeg tilgengæld at det hele var
noget mere gennemskuelig og ikke særlig originalt... (det sjove er at folk
der ikke kan lide den ene af de to film, tit er vilde med den anden af
dem...)

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 01-04-02 12:52

> [...]
> bar hen...normalt synes jeg ellers jeg er god til at gætte den slags...

Ja, det vil jeg give dig ret i. Jeg havde intet hørt eller set fra filmen,
og jeg synes det var en fantastisk film. Jeg er måske så heldigvis en af de
personer som godt kan nyde en film, selvom den ikke indeholder den "dybe"
mening! Det er jo så lidt ærgeligt for folk som ikke kan... Synes dog
bestemt den indeholdte en masse, en masse følelser omend andet! Willis og
Osment spiller skide godt og Toni Collette for den sags skyld. God film,
bestemt!

Anbefaler den stadigt på det varmeste.

Venlig hilsen
Peter Tønnesen