Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital kamera ?
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 30-03-02 23:50

Med stor risiko for at stille et spørgsmål, som er blevet bragt på bane før
spørger jeg :

Hvilket digital kamera bør man købe hvis man vil kunne skifte objektiver som
på et SR kamera, og findes der et digital kamera hvor man kan bruge sine
Minolta AF objektiver ??

MVH

Jens Peter Sørensen

Fra : Søren Blom

Dato : 31-03-02 01:16

"Jens Peter Sørensen" <jens.peter@privat.tele.dk> skrev

> Med stor risiko for at stille et spørgsmål, som er blevet bragt på bane
før
> spørger jeg :

Rimelig

> Hvilket digital kamera bør man købe hvis man vil kunne skifte objektiver
som
> på et SR kamera, og findes der et digital kamera hvor man kan bruge sine
> Minolta AF objektiver ??

Hvis du vil have mulighed for at skifte objektiv på digital kamera, så skal
du op i professionelklassen, men dertilhørende priser. Mit bedste bud vil
være Nikon D1H, virkelig godt apparat.

Så vidt jeg husker laver Minolta ikke digitale kamera hvor du kan bruge din
AF objektiver

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 31-03-02 03:42

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> skal du op i professionelklassen, men dertilhørende priser. Mit bedste
> bud vil være Nikon D1H, virkelig godt apparat.

Canon laver også et par modeller, bl.a. D30 og D60 som er forbrugermodeller
og 1D som er prof. modellen. Mon ikke D30 udgår nu hvor D60'eren er kommet
frem - og så endda til en lavere pris.

> Så vidt jeg husker laver Minolta ikke digitale kamera hvor du kan bruge
> din AF objektiver

Det er rigtig husket. Det tætteste man (indtil videre?) kommer på digital
SLR hos Minolta er Dimage 5 og 7.

--
Hilsen
Kenneth