K7S5A bios update
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 30-03-02 23:31

Jeg har lidt problemer med min computer.
Så snart jeg sætter mit lydkort (Terratec DMX Xfire 1024) i, går computeren
ofte i stå. I windows 98 og ME var der en irq konflikt med usb-porten, som
jeg så slog fra i bios. Men computeren gik stadig i stå regelmæssigt. Nu har
jeg skiftet til XP, hvor jeg godt kan have USB porten slået til, men
computeren går stadig i stå. Efter jeg har installeret netkort er det blevet
endnu værre. Ville det kunne hjælpe at lave en bios update? Jeg har et ECS
k7s5a bundkort, med en bios version fra omkring september.
Hvis jeg skal opdatere min bios, hvordan skal jeg gøre det, jeg har kigget
på ECS's hjemmeside. Der står at man skal bruge revisionsnummeret på
bundkortet, men jeg kan ikke finde det noget sted, og jeg kan heller ikke
finde nogen steder på deres hjemmeside hvor jeg skal bruge det. Og skal man
bare opdatere til den nyeste version?

Håber i kan hjælpe mig.
Ryan

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-03-02 14:29

Der er konflikt fordi både lydkort og lan-kort sidder på bundkortet.

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 31-03-02 20:46

> Jeg har et ECS k7s5a bundkort, med en bios version fra omkring september.

Hvis du kan lidt engelsk vi ljeg anbefale dig en tur over i:

alt.comp.periphs.mainboard.elitegroup

Her finder du en del brugere af samme bundkort og sikkert mindst én som kan
hjælpe dig?

Claus

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 01-04-02 13:29

Tak for rådet.
Ryan

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 03-04-02 23:31

> [...]
> bundkortet, men jeg kan ikke finde det noget sted, og jeg kan heller ikke
> finde nogen steder på deres hjemmeside hvor jeg skal bruge det. Og skal

Har du husket at deaktivere onboard lyd i bios? Den bør selvfølgelig kunne
køre med begge, men det er da et forsøg hver.
Mvh
Anders Olesen, ligeledes k7s5a

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-04-02 00:41

Jeg har slået lydkortet fra i bios (også gameport samt midiport) og da det
ikke er lan udgaven skulle dét ikke give nogle problemer.
Lige i øjeblikket kører den ok, men det er lidt irriterende, at jeg ikke kan
bruge min scanner, da usb porten skal være slået fra, for at det virker. Jeg
tror, det er en irq konflikt, da jeg godt kan køre usb når lydkortet ikke er
installeret, og de ligger på samme irq... Og så har jeg to ubrugte irq.
Mvh.
Ryan