Lækker dansktop.musik i tv
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-02 20:28

ANMELDELSE AF TV-PROGRAM

Ja så havde Musikbutikken lavet dansegalla med Danmarks næstpopulæreste
gruppe Bjørn Og Okay. Der var både gammelt og nyt, f.eks. deres store hit
fra 2000 "Dig vil jeg elske". Men DR havde vist sparet lidt vel meget på
budgettet. Da BogO spillede "Hallo godmorgen" kom der rigtig svensk
danseband-saxofoner på. Men hvor var saxofonisten?, han var væk. Han var nok
i Dalarna i Sverige for at lytte til svensk dansegalla fra SR P4 "I Afton
Dans". Hmmmm.....
Så hørte vil ægte kongelig musik, jov-jov. Tina Siel sang nemlig med på
"I græsset på en grøftekant". Det var jo hende som spillede op til dans
sammen med Helmer Olesens Orkester til Joackim og Alenxandras bryllup.
Men jeg mente nu altså ikke at BogO plejer at have tina Siel med på denne
sang. Og som dansktopexpert fik jeg ret. Det plejer at være Janni Brorsson
som er med på den. Der var forresten lækker steelguitarspil på sangen, men
hvor var steelguitarristen? - Altså DR, hvad bruger i licensen til ?
Keld Heick og Bjørn Hansen snakkede lidt om at folk tidligere forvekslede
deres orkestre. Småberusede folk fra Bodega Den våde høre kunne finde på at
ringe til Bjørn midt om natten for at få afgjort væddemål om hvem der havde
indsunget hvad. Derefter ville Keld Heick være med til at synge "Den Gule
Flyver" og det synes Bjørn var en god ide. Sammen sang de den. Man kan jo
kalde dem Keld og Okay, hihi.

Næste lørdag er der dansegalla med en af Danmarks nok mest populære
engelsksyngende countryslager-gruppe "Cowgirls" (Dansktopcountry på
engelsk). Det glæder vi os til. Forrige lørdag gav Danmarks mest kendte
engelsksyngende gruppe "På slaget 12" dansegalla (Lækker slagermusik på
engelsk).

Jov-jov, slagermusikken har godt nok lagt sin handel i Musikbutikken. Kandis
har været der og Klaus og Servants. Alle Danmarks mest populære og kendte
grupper. Eneste minus er at programmet kun varer en halv time.

Fra : Finn

Dato : 31-03-02 04:08

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca61171$0$72036$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> "I græsset på en grøftekant". Det var jo hende som spillede op til dans
> sammen med Helmer Olesens Orkester til Joackim og Alenxandras bryllup.

Der er åbenbart ingen huller i din uvidenhed. Det var ikke Tina Siel der
spillede
til Joachim og Alexandras bryllup. Det var derimod den ægte vare: Hendes
søster Lene Siel.

Mvh. Finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 11:51

Finn <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca67c92$0$39517$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Det var derimod den ægte vare: Hendes søster Lene Siel.
________

Ih dog, hvor er der efterhånden mange som er dygtige til dansktop. Johhh,
den vinder frem.

Hilsen ^Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-03-02 04:33

> Næste lørdag er der dansegalla med en af Danmarks nok mest
> populære engelsksyngende countryslager-gruppe "Cowgirls"
> (Dansktopcountry på engelsk).

NU STOPPER DU FANDME!!!!!!

D'damer i cowgirls er hver især 100+ gange bedre end noget som
helst slattent dansktoppis - så FAT DET DOG!!!

> Jov-jov, slagermusikken har godt nok lagt sin handel i
> Musikbutikken. Kandis har været der og Klaus og Servants. Alle
> Danmarks mest populære og kendte grupper.

Du bliver ved med dit lavkomiske mundlort: De af dig nævnte
dumheder (K+K&S) er blot populære og kendte på "Den Våde Høne" og i
Sdr. Bjært forsamlingshus.

> Eneste minus er at programmet kun varer en halv time.

Jeps - det er 30 minutter for langt.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-02 11:57

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f1068a.h2e.ln@news.4952.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> D'damer i cowgirls er hver især 100+ gange bedre end noget som
> helst slattent dansktoppis
__________

Jeg vil holde med dig i at Tamra Rosanes er dygtig. De andre to mener jeg
ikke er særligt dygtige når de er alene. Sammen har de dog formået at komme
på højde med Heida Hauge. Lad os håbe at de fortsætter med den dejlige
countrymusik, som de fleste elsker. De har forøvrigt været højt oppe på den
danske salgsliste, selv om der godt nok ikke siger meget om hvad der er
populært. Men alligevel. Det var bare lige for at sige/skrive det.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-04-02 10:59

> Jeg vil holde med dig i at Tamra Rosanes er dygtig. De andre to
> mener jeg ikke er særligt dygtige når de er alene.

Nåeh nej - Sanne Salomonsen har jo ikke været blandt de allerbedste
(hvis ikke den bedste) danske sangerinde i årtier. Du er for meget!

> Sammen har de dog formået at komme på højde med Heida Hauge.

Heida Hauge når ikke Sanne Salomensen til knæskallerne.

> Lad os håbe at de fortsætter med den dejlige countrymusik, som de
> fleste elsker.

Hvad fanden får dig til at tro at "de fleste" eksler countrymusik?

Jeg accepterer fx ikke CowGirls fordi de synger country, men fordi
de gør hvad de gør smadder godt og proffessionelt, og derved netop
står i skærende silhuet til "dansktop-country" som udført af fx
Leif Kerstein, som vel nærmest må betegnes som en dårlig cowboy-
parodi.

Det er derfor forfriskende når et fænomen som Cowgirls opstår,
simpelt hen fordi man kommer i tanke om at det ikke er stilen
country der en noget i vejen med, men derimod hovedparten af de
danske country-udøvere, der synes at have valgt country fordi det
er så forholdsvis let at spille, når man nu ikke er særlig god til
andet.

> De har forøvrigt været højt oppe på den danske
> salgsliste, selv om der godt nok ikke siger meget om hvad der
> er populært.

Hvad fanden siger det så noget om?

En almindelig dag i Danmark: "Jeg tror lige jeg køber den nye med
Cowgirls - ikke fordi jeg kan lide dem, kun for at forvirre Åge"

> Men alligevel. Det var bare lige for at sige/skrive det.

Det betegner vel de fleste af dine indlæg.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:19

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:n0b98a.ifl.ln@news.4952.dk...

> En almindelig dag i Danmark: "Jeg tror lige jeg køber den nye med
> Cowgirls - ikke fordi jeg kan lide dem, kun for at forvirre Åge"
_______

Jeg har også netop bestilt den nye cd med Cowgirls.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-04-02 23:56

> Jeg har også netop bestilt den nye cd med Cowgirls.

Det hjælper ikke - der skal mere til at forvirre mig.

Fra : Christian Paulsen

Dato : 01-04-02 11:15

> [...]
> danske salgsliste, selv om der godt nok ikke siger meget om hvad der er
> populært. Men alligevel. Det var bare lige for at sige/skrive det.

HA! Tror du selv på den? Cowgirls er udelukkende et fritidsprojekt. Jeg tror
på om et par år så er de gået hver til sit igen.

/christian p

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-02 11:36

Christian Paulsen <CP@comhjem.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca83342$0$1322$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> HA! Tror du selv på den? Cowgirls er udelukkende et fritidsprojekt. Jeg
tror
> på om et par år så er de gået hver til sit igen.
>
> /christian p
___________

Måske, men mon der så ikke er dukket andre stjerner op til den tid til
afløsning for både Cowgirls og Heidi Hauge. Det er heller ikke sikker På
Slaget 12 spiller fed rullende slagermusik til den tid.
Vi ´kan så nyde det så længe det varer. Også kommer kommer der
selvfølgelig nye grupper til.

Hilsen Åge

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 01-04-02 10:43

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse

> Du bliver ved med dit lavkomiske mundlort: De af dig nævnte
> dumheder (K+K&S) er blot populære og kendte på "Den Våde Høne" og i
> Sdr. Bjært forsamlingshus.

*ROFLMAO*

Fra : Mogens Krage

Dato : 01-04-02 16:36

Bjørn Løndahl skrev i <news:dk.kultur.musik>:

>Du bliver ved med dit lavkomiske mundlort: De af dig nævnte
>dumheder (K+K&S) er blot populære og kendte på "Den Våde Høne" og i
>Sdr. Bjært forsamlingshus.

Mener du ikke Sdr. Fjært forsamlingshus?

--
Mogens

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-04-02 10:53

Mogens Krage <snegomnospam@get2net.dk> skrev i

> Mener du ikke Sdr. Fjært forsamlingshus?

Der hvor Hansemand Lüghter er konferencier?