MS Windows
briani 27239
Hvad hvis man ikke registrer xp?
Fra : Dennis

Dato : 30-03-02 19:22

Hvad sker der egentlig hvis man ikke registrer sin xp? Kan man ikke bruge
det mere eller kan man ikke bruge update mere eller hvordan virker det?

Dennis

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 19:28

In dk.edb.system.ms-windows, Dennis wrote:

>Hvad sker der egentlig hvis man ikke registrer sin xp? Kan man ikke bruge
>det mere eller kan man ikke bruge update mere eller hvordan virker det?

Du kan ikke bruge den mere.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-03-02 19:31

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke bruge den mere.

Nej, registrering er frivillig. Det er manglende _aktivering_ der vil lukke
og slukke Windows XP.

Vh
Peter

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 19:39

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Hindsgaul wrote:

>Nej, registrering er frivillig. Det er manglende _aktivering_ der vil lukke
>og slukke Windows XP.

Jeg gik ud fra at det var det han mente, men det er måske også lidt
dumt af mig

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-03-02 19:42

> Jeg gik ud fra at det var det han mente, men det er måske også lidt
> dumt af mig

Jeg er sikker på at det var det han mente, min kommentar var rettet mod nye
seere

Vh
Peter

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 19:51

>Jeg er sikker på at det var det han mente, min kommentar var rettet mod nye
>seere

Hehe, ok...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : ha

Dato : 30-03-02 19:56

> Hvad sker der egentlig hvis man ikke registrer sin xp? Kan
man ikke bruge
> det mere eller kan man ikke bruge update mere eller hvordan
virker det?

Der sker ingenting hvis du ikke registrerer den, og du
kan update alt det du vil.
Hvis du der imod ikke aktiverer den, går den - så vidt
jeg ved - død efter 30 dage.

mvh
ha

Fra : JSM

Dato : 30-03-02 22:11

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der sker ingenting hvis du ikke registrerer den, og du
> kan update alt det du vil.
> Hvis du der imod ikke aktiverer den, går den - så vidt

Du kan dog "narre" XP ved at sætte dato og klokkeslæt bios til et tidspunkt
langt ude i fremtiden _inden_ du installerer. Sæt den f.eks. til 30. jan.
2005 og du vil først skulle aktivere 31. jan. 2005. Metoden er bekræftet som
mulig af tekniker hos MS. Men da metoden (mildest talt) indebærer en del
ulemper for brugeren har de indtil videre ikke gidet gøre noget ved det.

mvh
Jesper

Fra : JSM

Dato : 30-03-02 22:15

> [...]
> mulig af tekniker hos MS. Men da metoden (mildest talt) indebærer en del
> ulemper for brugeren har de indtil videre ikke gidet gøre noget ved det.

Aaaargh. Den smuttede for mig. Man skal selvfølgelig også rette datoen
tilbage igen når man har færdiginstalleret XP for at det virker.

/Jesper

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-03-02 18:30

"JSM" wrote in message:

> [...]
> mulig af tekniker hos MS. Men da metoden (mildest talt) indebærer en del
> ulemper for brugeren har de indtil videre ikke gidet gøre noget ved det.

Og hvilke ulemper skulle det være? At man skal stille uret 2 gange?

--
PeKaJe

Fra : Carl Munk

Dato : 01-04-02 01:27

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> wrote in
message news:a87h2t$u56$1@news.net.uni-c.dk...

> Du kan dog "narre" XP ved at sætte dato og klokkeslæt bios til et
> tidspunkt
Du kan også bruge dette serienr. til XP, det skal hverken registres
eller aktiveres:

CD_Rom navn [wxpcol_da]

PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB

det er hentet på nettet og det virker ;0)