MS Windows
briani 27239
Genvej til nedlukning i XP ??
Fra : Mikael Østergaard Je~

Dato : 30-03-02 15:53

Da jeg kørte Win 98SE, havde jeg en genvej på skrivebordet til
nedlukning af computeren.
Den hed vist nok noget i retning af C:\Windows\System\Rundll.exe.....o.s.v.
Kan det lade sig gøre i XP og hvad skriver jeg ??

Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 16:00

In dk.edb.system.ms-windows, Mikael Østergaard Jensen wrote:

> [...]
>Den hed vist nok noget i retning af C:\Windows\System\Rundll.exe.....o.s.v.
>Kan det lade sig gøre i XP og hvad skriver jeg ??

Det kan det, ja. Kommandoen lyder: shutdown -s -t 00
I kommandoprompten kan du selv finde andre switches for shutdown.exe.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Mikael Østergaard Je~

Dato : 30-03-02 17:08

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse news:ikkbaus1vkc2rttj6hkj3lg1l4ks55f9o1@4ax.com...

> [...]
> Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
> En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Jeg lavede en genvej på skrivebordet og skrev: shutdown -s -t 00.
Det virkede næsten, bortset fra at den ikke lukker helt (som ATX nu gør).
Den kommer kun til billedet: Du kan nu slukke din computer.

Af en eller anden grund har XP selv tilføjet dette:
%windir%\System32\shutdown.exe -s -t 00

Hvad skriver jeg, helt nøjagtig, hvis den skal slukke helt ?

Mvh
Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-02 17:46

>Jeg lavede en genvej på skrivebordet og skrev: shutdown -s -t 00.
>Det virkede næsten, bortset fra at den ikke lukker helt (som ATX nu gør).
>Den kommer kun til billedet: Du kan nu slukke din computer.

Jeg havde håbet på at du ikke var stødt på det problem, for jeg kan
hverken forklare det eller afhjælpe det Jeg kan heller ikke lukke
helt ned på den måde. Min computer er ACPI - kompatibel.

>Af en eller anden grund har XP selv tilføjet dette:
>%windir%\System32\shutdown.exe -s -t 00

Den er god nok, det er bare positionen for filen shutdown.exe.

>Hvad skriver jeg, helt nøjagtig, hvis den skal slukke helt ?

Ærligt talt, jeg ved det ikke. Det kan være at man kan få et
tredjeparts program til formålet. Det er ikke ligeså smart som at få
Windows til det, men jeg kan ikke komme på andet.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Mikael Østergaard Je~

Dato : 30-03-02 19:31

> [...]
> Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
> En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Så har jeg fundet en løsning.
Hent dette lille program på 32 kb http://www.budja.com/shutdown/
og placer det i roden af c:\ drevet. Lav en genvej på skrivebordet
og skriv i destination: C:\shutdown.exe -u -t 0

Mvh
Mikael

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 30-03-02 21:58

> Hent dette lille program på 32 kb http://www.budja.com/shutdown/
> og placer det i roden af c:\ drevet. Lav en genvej på skrivebordet
> og skriv i destination: C:\shutdown.exe -u -t 0

Meget fedt, men min genstarter
Lars

Fra : Mikael Østergaard Je~

Dato : 30-03-02 22:07

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Meget fedt, men min genstarter
> Lars

Denne burde få den til at genstarte: C:\shutdown.exe -u -t 0

Og denne burde få den til at slukke: C:\shutdown.exe -r -t 0

Mvh
Mikael