JOptionPane
Fra : Rene Iversen

Dato : 30-03-02 13:00

Jeg har følgende kode:

JOptionPane.showInputDialog( null, "Indtast kørernr.", "Slet
kører...",

JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION );

hvordan finder jeg ud af, om der er blevet trykker på "Ok" eller "Cancel"
knappen?

/Rene

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 30-03-02 14:31

> [...]
>
> JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION );
>
> hvordan finder jeg ud af, om der er blevet trykker på "Ok" eller "Cancel"

showInputDialog returnerer en String, så du kan bare gøre følgende:

String res = JOptionPane.showInputDialog( null, "Indtast kørernr.", "Slet
kører...", JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION );

Hvis res == null, er der blevet trykket på cancel, ellers OK.

Fra : Rene Iversen

Dato : 30-03-02 17:23

"Carsten Højgaard"

> [...]
> kører...", JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION );
>
> Hvis res == null, er der blevet trykket på cancel, ellers OK.

Og så lærte jeg at læse api'en ordentligt igennem...jeg siger tak!