Der lyttes på diverse porte ? er det ok ? ~
Fra : christian_eusebius@m~

Dato : 30-01-01 19:58

Hej, undskyld jeg trænger mig på, men jeg er nybegynder undenfor alt
med internet/sikkerhed, og har et par spørgsmål:

Jeg har en pc der kører win98 og jeg bruger programmerne outlook og
Internet Explorer og INTET ANDET i forbindelse med mit internet brug...
Jeg har anskaffet programmet ZoneAlarm, og de sidste par dage har jeg
moret mig med at sidde og undersøge alt det der med porte der kan være
åbne, lukkede osv...

Her kommer så mit spørgsmål ; indenfor de sidste dage har jeg lagt
mærke til at der konsekvent startes et eller andet op der lytter til
portene 137,138,139,1097,1174 -- Det er noget nyt, og eftersom jeg ikke
har bemærket det før, og eftersom jeg ikke er begyndt at anvende andre
programmer end jeg plejer tænker jeg jo selvfølgeligt det kunne være
sjovt at vide hvad det er -- og om det evt. kunne være noget potentielt
farligt.

Her er en liste over hvad jeg har af aktive forbindelser lige nu medens
jeg kun anvender Internet Explorer ; - Hvis der ikke er nogen der gider
bruge tid på at forklare mig det, kunne links til diverse sider også
bruges...

På forhånd tak, og undskyld forstyrelsen.

Protocol Local IP Port Remote IP Port Status
-----------
TCP 0.0.0.0 :8088 0.0.0.0 :0 LISTENING
TCP XX.XXX.XX.XX :137 0.0.0.0 :0 LISTENING
TCP XX.XXX.XX.XX :138 0.0.0.0 :0 LISTENING
TCP XX.XXX.XX.XX :139 0.0.0.0 :0 LISTENING
TCP 127.0.0.1 :1097 0.0.0.0 :0 LISTENING
TCP 127.0.0.1 :1174 0.0.0.0 :0 LISTENING
UDP XX.XXX.XX.XX :137 0.0.0.0 :0 LISTENING
UDP XX.XXX.XX.XX :138 0.0.0.0 :0 LISTENING
UDP 127.0.0.1 :1097 0.0.0.0 :0 LISTENING
UDP 127.0.0.1 :1174 0.0.0.0 :0 LISTENING

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 03-02-01 11:57

On Tue, 30 Jan 2001 18:57:33 GMT, christian_eusebius@my-deja.com
wrote:

> [...]
>bruges...
>
>På forhånd tak, og undskyld forstyrelsen.

Port 137, 138, 139 er port windows bruger til remote NetBEUI. og ja
alt kan jo være farligt, men kør dette program samtidig så har du
hackerens IP hvis personen nu laver noget L***.
Nukemabber.

Der findes sider på nettet, hvor du kan se hvad de to andre porte
betyder. Men de ligger for højt (over 1024 til at være meget
betydningsfulde) og for lavt til at være trojanporte. Tager jeg fejl
må I alle endelig rette mig.

Mvh
D.B