Kan man slå tyvens egne råd og snakken fra~
Fra : David

Dato : 30-03-02 00:04

se emne

Fra : Wizeguy

Dato : 30-03-02 12:40

"David" <daan@mail.dk> wrote in message
news:3ca4f3b2$0$55150$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> se emne

Det kan man ikke! Og hvorfor egentlig? Garretts kommentarer er da noget af
det som virkelig skaber stemning i Thief 2

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Jakob

Dato : 30-03-02 14:43

In article <3ca4f3b2$0$55150$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
daan@mail.dk says...
> se emne

Er det et anbefalelsesværdigt spil ? Jeg kender det ikke men mener at
kunne huske at thief 1 blev rost.

Hygge

Jakob

Fra : Wizeguy

Dato : 30-03-02 16:23

"Jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> In article <3ca4f3b2$0$55150$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> daan@mail.dk says...
> >

> Er det et anbefalelsesværdigt spil ? Jeg kender det ikke men mener at
> kunne huske at thief 1 blev rost.

Det kommer an på, hvilken genre du foretrækker. Hvis du mest er til real
time strategi eller Action shooters a la Quake3, UT, SOF etc., så er Thief 2
nok IKKE noget for dig. Hvis du derimod kan lide spil, hvor man skal tænke
sig lidt mere om, og hvor man ikke altid når længst ved at fare frem og
pløkke alt ned, så er Thief 2 nok lige sagen. Det er et spil, hvor man skal
snige sig rundt, helst uden at blive opdaget, og samtidig løse forskellige
opgaver, f.eks. bryde ind i Sheriffens slot eller en kæmpestor bank. Det er
således IKKE et decideret skydespil.

Thief 2 har et mere "normalt" plot end Thief 1, som til tider var meget
underligt og mørkt (i positiv forstand).

Fra : Jakob

Dato : 30-03-02 18:31

> [...]
> opgaver, f.eks. bryde ind i Sheriffens slot eller en kæmpestor bank. Det er

Jeg er ret vild med moh hvor der skal tænkes, men også skydes Hvis
der er mulighed for at aflive en modstander i ny og næ kan det da godt
være at thief er noget for mig

Hygge

Jakob

Fra : David

Dato : 30-03-02 19:31

Sikkert et udmærket spil hvis det ikke var for at Garrett absolut skal
ødelægge fornøjelsen ved at røbe hvad du skal gøre så man ikke får lov til
at tænke selv.
Jeg vil gerne tænke selv og jeg gider ikke at høre en tyv pludselig snakke
med sig selv.Det lyder tilmed dumt! Jeg selv ville ikke pludselig begynde at
blabre i nærhed af vagter.
Så tror jeg, at jeg altså hopper af vognen. Hvis bare manden kunne holde sin
kæft!
Ærgeligt. Man skal nemlig igennem en patch installation (som er totalt
umulig at få fat på, tro mig , jeg har virkelig søgt mange 'dead ends'
allevegne efter den, men fandt den hos jubii games(den fra fileplanet vil
slet ikke lade sig installere, andre er slet ikke på de locations på nettet
der er opgivet.)) og efter det vil spillet ikke virke før man har været
igennem en no-cd installation og en erstatning af exe filen ( fundet hos
www.gamecopyworld.com) (med tak til newsgroupen fandt jeg denne no-cd og exe
fil ).
Der er så mange forandringer og vigtige fixed bugs i patchen at jeg ikke
vil køre uden den.
Nu er alt tidsspilde pga af at manden taler med sig selv.
-
david.

Wizeguy <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ALkp8.3551$567.199395@news000.worldonline.dk...

Fra : Wizeguy

Dato : 30-03-02 21:13

> Sikkert et udmærket spil hvis det ikke var for at Garrett absolut skal
> ødelægge fornøjelsen ved at røbe hvad du skal gøre så man ikke får lov til
> at tænke selv.

Hvornår gør han det? Jeg har _aldrig_ oplevet, at Garett har "røbet" noget
der ikke var indlysende i forvejen!

> [...]
> med sig selv.Det lyder tilmed dumt! Jeg selv ville ikke pludselig begynde

Garrett plaprer da aldrig op i nærheden af vagter! Han er en mand af _meget_
få ord, hvis du ellers kender lidt til de to Thief spil. De små
talesekvenser man hører i ny og næ, skal helt klart opfattes som det Garrett
tænker i den pågældende situation - ikke at han pludselig bliver
"grænsepsykotisk" og begynder at "tale" med sig selv!!

> Så tror jeg, at jeg altså hopper af vognen. Hvis bare manden kunne holde
sin
> kæft!

Ok, det er nok en smagssag Personligt synes jeg, at Garett's små
"strøtanker" er fede!

> [...]
> vil køre uden den.
> Nu er alt tidsspilde pga af at manden taler med sig selv.

Nu må du ikke tage det ilde op, men hvis der ikke skal mere til for at du
dropper spillet, så er det nok heller ikke noget for dig

Fra : David

Dato : 30-03-02 22:52

> Hvornår gør han det? Jeg har _aldrig_ oplevet, at Garett har "røbet" noget
> der ikke var indlysende i forvejen!

Kommer han ikke senere og "tænker" for én at det ville være smart at kaste
en rope arrow op på det point?

Det er faktisk meget afgørende hvad du svarer. Et ja så er jeg skredet et
nej så holder jeg ved lidt endnu.
Jeg venter meget spændt på et svar!
Skæbnens time!
-
david

Fra : Wizeguy

Dato : 30-03-02 23:03

> Kommer han ikke senere og "tænker" for én at det ville være smart at
kaste
> en rope arrow op på det point?

Nej, det gør han ikke!

> Det er faktisk meget afgørende hvad du svarer. Et ja så er jeg skredet et
> nej så holder jeg ved lidt endnu.
> Jeg venter meget spændt på et svar!
> Skæbnens time!

Svaret er hermed givet!

Fra : David

Dato : 30-03-02 23:17

Pyhhaa! Så er jeg mere rolig.
Så er der jo nok ingen grund til at panikke.
Lidt mod er blevet genoprettet.
-
david

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 30-03-02 17:24

Jakob <ingen@spam.dk> wrote in message
> Er det et anbefalelsesværdigt spil ? Jeg kender det ikke men mener at
> kunne huske at thief 1 blev rost.
> Hygge
> Jakob

JA !!
Jeg er normalt ikke til FPS formatet, men Thief spillene skaber en stemning
der er helt genial.
Spil det om natten med alt lyset slukket og nyd at liste dig rundt og fyre
pile i krydderen på vagter der aldrig opdagede hvad der ramte dem ;)

Mikkel

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 01-04-02 02:28

On Sat, 30 Mar 2002 17:23:43 +0100, "Mikkel Gram-Hansen"
<mikkel@gram-hansen.dk> wrote:

> [...]
>Spil det om natten med alt lyset slukket og nyd at liste dig rundt og fyre
>pile i krydderen på vagter der aldrig opdagede hvad der ramte dem ;)

Har de droppet konceptet med de rådne zombier der pludselig dukkede op
i 1'eren? Var vild med første runde, og spiller den stadig ind i
mellem, men da zombierne dukkede op, dukkede jeg spillet nederst i
samlingen. Kan slet ikke forstå de smider noget ind som passer så lidt
i konteksten.

R.

Fra : Wizeguy

Dato : 01-04-02 19:16

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@anderledes.dk> wrote in message

> [...]
> mellem, men da zombierne dukkede op, dukkede jeg spillet nederst i
> samlingen. Kan slet ikke forstå de smider noget ind som passer så lidt

Det passer nu meget godt i konteksten (The Haunted Cathedral etc.), men jeg
er fuldstændig enig med dig i, at zombierne var et væsentligt
irritationsmoment. Heldigvis var mange enige med os, og spiludvikleren, det
hedengangne Looking Glass, lyttede til kritikken og udelod zombierne i Thief
2 Derfor fremstår Thief 2 som et langt bedre spil end Thief.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 02-04-02 14:59

On Mon, 1 Apr 2002 20:16:25 +0200, "Wizeguy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

> [...]
>hedengangne Looking Glass, lyttede til kritikken og udelod zombierne i Thief
>2 Derfor fremstår Thief 2 som et langt bedre spil end Thief.

Lyder da dejligt. Så kan det jo være at man skulle kaste lidt penge
efter sin softwarepusher.

Hvordan kører det? Thief 1 kørte nemmerlig ganske meget udmærket på
mit voodoo2, men det kunne jo da være at jeg skulle vente til jeg får
min nye maskine med GF2 ?

R.