MS Windows
briani 27239
xp og printer
Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-02 20:15

hejsa,

har xp pro og en minolta pagepro 6 ...og disse to ting kan jeg ikke få til
at fungere sammen - den skriver ikke ud og i ny og næ får jeg en
fejlmeddelelse a la "siden kunne ikke udskrives ... klik på fejlfinding
....". Hos minolta henter jeg driveren til xp og installerer den (den hænger
sammen med driveren til en anden printer - pagework pro
11_L ) men skidtet virker ikke. Måske fordi den automatisk installere
driveren til 11_L - men jeg har fået den skiftet. Jeg har været en masse
fejlfindinger igennem men uden held - og når jeg vil forsøge at
geninstallere driveren siger putteren at jeg skal afinstallere den gamle
først - ok det gør jeg - men så siger putteren at jeg skal "close all
appliciations"!
Og for så at gøre det endnu mere lortet: I går virkede den fint ...

ras

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 30-03-02 11:18

Som du kan læse lidt længere nede har jeg samme problem med XP Pro og min
printer (HP 930C + Canon BJC 210). Jeg bruger pt. parallelporten, så idag
vil jeg prøve at købe et USB kabel, for at se om det skulle virke. Jeg
vender tilbage med svaret.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-03-02 12:32

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> printer (HP 930C + Canon BJC 210). Jeg bruger pt. parallelporten, så idag
> vil jeg prøve at købe et USB kabel, for at se om det skulle virke. Jeg

mange tak - jeg ser frem til det ... jeg har spekuleret over om det skyldes
at vi er to brugere på putteren ... ?

Fra : Leony

Dato : 30-03-02 14:34

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og for så at gøre det endnu mere lortet: I går virkede den fint ...

Den "taber" driveren når computeren slukkes.
Jeg har selv en pagepro 6L og har fundet følgende løsning på problemet:
Installer driverne til 1100'eren, når du vil printe noget, skal du printe
til fil.
Herefter vælger du:
Start->Programmer->Minolta Pageworks 1100->Printer console.
Herefter kan du adde din fil med printet og den vil blive skrevet ud.
Det er lidt trickset hvor filen bliver gemt, nogle gange er det i mappen med
det du printer fra, andre gange ligger den i dokumenter og igen andre gange
får du lov at vælge hvor du vil gemme filen.
Det virker, det er dog besværligt.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-03-02 14:44

> [...]
gange
> får du lov at vælge hvor du vil gemme filen.

mange tak - det prøver jeg - om end det lyder ret besværligt. Og det er
altså lidt noget hø at man ikke bare kan trykke på print og så udskrive en
artikel, et jobopslag eller noget helt andet ... burde man ikke slå nogen i
hovedet? Jeg mener ... minolta må da lave en driver, der virker ... og det
nytter jo ikke noget, at XP ikke vil lege med vores ellers så fremragende
printere ...

mvh
ras

Fra : Leony

Dato : 30-03-02 15:58

> [...]
> nytter jo ikke noget, at XP ikke vil lege med vores ellers så fremragende

Det er irreterende, men man vænner sig til det.
Jeg har skrevet til Minolta og de kunne ikke hjælpe, jeg tror det hænger
sammen med at der, så vidt jeg ved, ikke findes en driver til NT.
Den eneste måde jeg har fået det til at virke på, er ved at afinstallere
driveren og derefter installere den igen, så kan man bare trykke print, men
så er det spørgsmålet med hvad man synes der er lettest.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-03-02 16:27

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

jo - hvis man bare kunne starte dagen med at installere printeren og så have
den resten af dagen kunne det nok gå ... men jeg kan sgu ikke afinstallere!
Putteren siger "close all applications" - og jeg kan ikke installere igen
før jeg har afinstalleret.

ras

Fra : Leony

Dato : 01-04-02 14:40

> [...]
afinstallere!
> Putteren siger "close all applications" - og jeg kan ikke installere igen

Det sagde den også hos mig. Jeg genstartede og derefter var der et problem
mindre.