Netværk mellem 2 PC og ADSL
Fra : Birger Dorvil

Dato : 29-03-02 19:14

Hej NG!

Jeg har før kørt et lille lokalt netværk mellem min desktop PC (WIN98) og
min laptop (WINME) uden problemer med et krydset kabel. Efter installation
af ADSL ( via modem fra TDC) fjernede jeg alle relevante klienter m.m., da
jeg ikke havde hverken switch eller router.

Jeg har nu anskaffet mig en switch og fået begge PC'er til at køre på
Internet via ADSL uden problemer, men jeg kan på ingen måde få dem til at se
hinanden, selv om jeg har geninstalleret fildelingsklienten på begge PC. Jeg
har også haft deaktiveret ZoneAlarm, da jeg er i tvivl om, hvordan den
sættes op, når man kører lokalnet. Jeg har kun TCP/IP-protokollen
installeret, da mit netkort på laptop'en på ingen måde vil bindes til NETBUI
(afkrydsningsmuligheden kommer slet ikke til syne), men jeg mener, at jeg
førhen også kun kørte med denne protokol installeret.

Er der mon nogen, som kan hjælpe med et par gode råd?

På forhånd tak og god påske.

Birger

Fra : Michael Andreasen

Dato : 29-03-02 21:46

"Birger Dorvil" <dorvil@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mon nogen, som kan hjælpe med et par gode råd?

Prøv at tjekke ip adresserne på begge dine arbejdstationer. Kig også efter
netmask. Det kan være de slet ikke er på samme "netværk". TeleDK har vist så
mange privatkunder nu at f.eks.

ip1: 131.164.x.x netmask 255.255.252.0
ip2: 80.62.x.x netmask 255.255.255.0

Kan sagtens ske!

Mvh
Michael

Fra : Martin S.

Dato : 01-04-02 00:48

> [...]

> (afkrydsningsmuligheden kommer slet ikke til syne), men jeg mener, at jeg
> førhen også kun kørte med denne protokol installeret.

Det kommer an på hvilken ADSL forbindelse du har valgt. Hvis det er bredbånd
og ikke Netexpress så kan du risikere at dine pc-er ligger i forskellige
subnet.
Det du kan gøre er: Installer Netbeui protokollen og/eller IPX-protokollen.
Så skulle det virke. Og det uanset om det er BB eller NE

> På forhånd tak og god påske.
Tak i lige måde
Martin