Live motion
Fra : Martin Helbo

Dato : 29-03-02 18:37

Er der nogen der har erfaringer, gode/dårlige, med Adobe livestream, hvad er
dets fordelle og ulemper i forhold til Macromedia Flash?

/Martin Helbo

Fra : Ricki

Dato : 29-03-02 18:51

> Er der nogen der har erfaringer, gode/dårlige, med Adobe livestream, hvad
er
> dets fordelle og ulemper i forhold til Macromedia Flash?

Livemotion er et fint program, og et godt alternativ til Flash, men Flash er
bedre mht. funktionalitet og brugervenlighed. Det er til eksempel ret
omfattende og ulogisk at lave knapper til at styre playhead i LiveMotion,
men det er ingen sag i Flash. Omvendt må man sige at Flash har implementeret
en masse style-funktioner til oprettelse af netop knapper, som de også
findes i Photoshop. Det er rigtigt godt, og hurtigt at lave noget flot
grafisk brugerflade. En anden lille fordel ved LiveMotion er at man kan
importere wave-filer i 48khz, som så ved konvertering til mp3 kan
komprimeres yderligere uden hørbart kvalitetstab. Dette medfører
selvfølgelig mindre filer.
Et andet lille irritationsmoment er at timeline'n i LiveMotion hurtigt
kommer til at fylde alt for meget af skærmen, selv ved høje
skærmopløsninger, så dit arbejdsområde mindskes, og det er ikke så fedt.

Håber at du kunne bruge det til noget.

Hilsen Ricki

PS. Jeg må lige tilføje at jeg selv har og bruger begge programmer, med har
overvejende hang til Flash 5. Det er i bund og grund et spørgsmål om
personlig smag.

Fra : Martin Helbo

Dato : 30-03-02 14:36

> Håber at du kunne bruge det til noget.

Det kunne jeg, jeg bruger i forvejen flash 5, snart mx, og det bliver jeg
nok ved med, nu har jeg ikke undersøgt prisen på livemotion, men bedre
funktionalitet kommer nu i første række.

/Martin Helbo