Stor fejl i office 2000 service opdatering
Fra : flemming

Dato : 29-03-02 17:05

Hej

Vedr. Office 2000 service opdatering:
Outlook 2000 SR-1: Udvidet e-mail-sikkerhedsopdatering (dansk version)
virker IKKE.

Outlook kan ikke loades efter installation af ovenstående opdatering.

Jeg skal uddybe hvordan jeg har installeret (og jeg har forsøgt forskellige
rækkefølger med samme fejl) - til info kører jeg Win 2000 pro:

1. installation af office 2000 standard
2. instllation af SR1 via MS update website
3. installation af SP2 via MS update website
4. forsøg på installation af Outlook 2000 SR-1: Udvidet
e-mail-sikkerhedsopdatering (dansk version) via MS update website

Punkt 4 har jeg også forsøgt før punkt 3 for at teste om det var det. Men
samme fejl opstod.

Den første dll fejl har jeg noteret noget af dialogboksteksten til:

"Outlook.exe - DLL'en blev ikke fundet"
"Det var ikke muligt at finde DLL'en IRT20.DLL i den angivne sti ......"

Herefter kom endnu en dialog boks med besked om at Outlook skulle
installeres
igen da en dll fil "omint.dll" ikke kunne findes.

Nogen der har oplevet det samme ?

mvh
Flemming

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 30-03-02 00:30

Ja, jeg måtte slette hele office og starte forfra - dog uden
sikkerhedsopdatering denne gang!

Det var da heldigt at den havde gemt alle opsætningerne et andet sted, for
det hele var der da det blev installeret igen - pyy.. ha.. :)

Mvh
Thomas
tkjSSLLEETT@tcd-broadband.dk

Fra : pre

Dato : 30-03-02 12:20

Der er et eller andet der går galt - det kan være alt mellem Himmel og
Jord - for det er åbenbart kun enkelte der har problemet. Er der f. eks, et
antivirusprogram der ikke er deaktiveret, og er Punkt 2 den generelle SR-1?
Hvis de anførte navne på manglende *.dll er rigtige, så er det mærkeligt, at
de ikke findes i nogen af de PC´er jeg har adgang til.
Den der med at begynde forfra - uden at kende fejlen - er vist ikke lige den
ideelle løsning.
Jeg ville nok 1: Gå ind på OFFICE-UPDATE (ikke WindowsUpdate). Der testes
for tilstedeværelsen og behovet for SP´ er.
2: Se grundigt på: www.slipstick.com hvor et utal af stof om/for Outlook er
samlet.
..
pre

Fra : flemming

Dato : 30-03-02 13:08

Jeg kan se at der er kommet et svar fra en Thomas Jensen som har oplevet
præcist det samme som jeg.
Heldigvis var mine data i Outlook også intakte.

Det er ikke noget virusprogram der er deaktiveret.

Det eneste jeg kan se der kan være problemet er måske at Outlook Express
også er installeret. Er der problemer med at genkende forskellen mellem
Express og Outlook 2000 ?

Punkt 1 du foreslår er jo det jeg har gjort.
Punkt 2 ved jeg ikke.

Er der andre der har erfaringer med problemet ?

mvh
Flemming

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-04-02 10:40

"flemming" <fvestergaard@sol.dk> skrev:

> Det eneste jeg kan se der kan være problemet er måske at
> Outlook Express også er installeret. Er der problemer med at
> genkende forskellen mellem Express og Outlook 2000 ?

Næppe. OE er nærmest umulig at afinstallere, så hvis det var
problemet ville næsten alle opleve det du beskriver. Jeg har lagt
SR-1 (og SP2) ind på 7 forskellige maskiner uden nogen form for
problemer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : flemming

Dato : 02-04-02 16:47

Hej

SR 1 og SP2 er jo nemt at ligge ind uden problemer.

Problemet er når man installerer den opdatering til Outlook.

"Outlook 2000 SR-1: Udvidet e-mail-sikkerhedsopdatering (dansk version)"

Virker den også ?

Ikke hos mig, og som du kan se i NG, så er der andre med samme erfaring som
jeg.
Jeg forstår ikke hvad der er galt.

mvh
Flemming

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-02 10:31

> [...]

> Problemet er når man installerer den opdatering til Outlook.
>
> "Outlook 2000 SR-1: Udvidet e-mail-sikkerhedsopdatering (dansk

Jeg har lagt samtlige Office2K pathes ind på nær en
krypteringsopdatering jeg ikke har brug for. Der har ikke været
problemer på nogen af de maskiner jeg har prøvet det på (med enten
dansk eller engelsk NT).

Har det noget med rækkefølgen at gøre - i noterne til nogle af
patchene står der - så vidt jeg husker - noget om at opdatering x
skal være installeret før y etc.

Er din Windows i øvrigt up to date?
(http://windowsupdate.microsoft.com)

> Ikke hos mig, og som du kan se i NG, så er der andre med samme
> erfaring som jeg.
> Jeg forstår ikke hvad der er galt.

Jeg tvivler ikke på at du og andre har de problemer I beskriver.
Og jeg forstår heller ikke hvad der kan være galt.

[klip - fuldt bundcitat]

Kan man lokke dig til at kigge forbi
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - der er gode
grunde til at citere det man svarer på (og kun det) oven over sit
eget svar.

Fra : S?ren Egstrup

Dato : 02-04-02 13:21

On Sat, 30 Mar 2002 13:08:12 +0100, "flemming" <fvestergaard@sol.dk>
wrote:

>Jeg kan se at der er kommet et svar fra en Thomas Jensen som har oplevet
>præcist det samme som jeg.
>Heldigvis var mine data i Outlook også intakte.

Jeg har haft helt samme oplevelse med samme mangler af *.dll filer, og
har ikke fået løst problemet

/ Søren

Fra : pre

Dato : 03-04-02 09:22

Ud over de forslag jeg har givet Flemming kan jeg anbefale dig at formulere
problemet som et spørgsmål til den engelsksprogede Outlook gruppe, hvor der
sidder en række Outlook eksperter.
Hvis problemet er mere eller mindre kendt så er det registreret der.
pre

Fra : flemming

Dato : 03-04-02 17:39

> [...]
der
> sidder en række Outlook eksperter.
> Hvis problemet er mere eller mindre kendt så er det registreret der.

Det kunne jo være et problem med den danske version. Så hjælper den engelske
nyhedsgruppe nok ikke meget ?

Der må da være nogen der ved hvad der er galt med opdateringen ?

Jeg har iøvrigt prøvet forskellige rækkefølger for installation med samme
problem.
Og min win 2000 pro er fuldt opdateret.

mvh
Flemming

Fra : pre

Dato : 03-04-02 19:13

Det er lige før man skulle tro at du slet ikke er interesseret i at løse
problemet. Alle Outlook-grupperne styres af de folk, der har bygget
Outlook, samtlige 30 sprogversioner, og de arbejder meget tæt sammen med
Slipstick.com, som i alt fald er multinational og som bogstavelig talt
registrerer alt unormalt.
Også når det gælder vores hjemlige andegård med sin private bedreviden.

Fra : flemming

Dato : 03-04-02 22:40

> [...]
> registrerer alt unormalt.
> Også når det gælder vores hjemlige andegård med sin private bedreviden.

Javel. Det lyder godt. Jeg vil da gerne løse problemet. Men jeg er ikke
tekniker og jeg havde håbet at få hjælp/svar her. Jeg vil dog overveje at
skrive et indlæg i den nyhedsgruppe, hvis ikke der er nogen i DK, der ved
det.

Mvh
Flemming

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-04-02 23:29

Hej Flemming

Jeg ved ikke om dit problem har noget tilfælles med dette, men prøv evt. at
se på følgende link:

http://www.eksperten.dk/spm/152340

Se på "snebobs" sidste indlæg. Måske kan det hjælpe.

Jan

Fra : pre

Dato : 04-04-02 10:51

Hej Jan

Jeg er ikke særlig glad for dit indlæg som nærmest kan forvirre begreberne.
Der er tale om filer der mangler, filer der ikke findes i (min) Outlook,
ejheller er de mellem de 181 *.dll´er i Windows 2000.
Det er en sag for fagfolk, ikke for småfuskere der leger med Registry. Det
er en sag der ikke er kendt blandt KB-artiklerne, den er ikke nævnt i en
kritisk gennemgang af de to patche.

Ergo må det første udspil være at finde ud af hvor filerne hører
hjemme/mangler. Selv har jeg kun ORK´s oprindelige filliste, og der er de
heller ikke.
pre

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-04-02 11:22

Hej pre
> [...]
>
> Ergo må det første udspil være at finde ud af hvor filerne hører
> hjemme/mangler. Selv har jeg kun ORK´s oprindelige filliste, og der er de
Jeg er da enig med dig i at man skal passe på med Registry, men i hvert fald
OMINT.DLL eksisterer. Jeg har den ikke på min pc, men ifølge MS filliste er
den blandt de DLL'er der installeres sammen med SP2. Det følgende er et
uddrag afcde filer, som opdateres eller installeres med SP2

Mspst32.dll 5.5.3138.0
Msqry32.exe 9.0.0.4430
oladd.fae 9.0.0.3731
omi9.dll 5.5.3134.0
omint.dll 5.5.3134.0
outex.dll 8.30.3145.0
outllib.dll 9.0.0.4527
outllibr.dll 9.0.0.4527
photoed.exe 3.0.1.1
powerpnt.exe 9.0.0.4527

og som du kan se er omint.dll med på listen. Derimod kan jeg ikke finde den
anden dll.fil eller referencer til den.

Men der findes i KB en beskrivelse at problemer med at installere
Outlook2000 efter opgradering til Win2000(pro), og her nævnes netop den
fejl, Flemming beskriver, at omint.dll ikke findes.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q308602

Også her inkluderer løsning en rettelse i Registry foruden en installtion og
anvendelse af et CleanUp program, så måske ER der et problem med SP2 og
registreringsdatabasen i Win2000.

Ogseå omi9.dll kan åbenbart give tilsvarende problemer, se

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q197034

Jan

Fra : pre

Dato : 04-04-02 18:40

Hej Jan
Forsåvidt har du ret - men vi skal ha´ det hele med. Jeg har længe haft
mistanke om at det er opdateringerne der har "tabt" nogle filer. Og det er
en opgave for MS både at finde fejlen og vise vejen til rettelser UDEN
bivirkninger. Vi har alle betalt dyrt for programmerne og må forvente den
naturlige service.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-04-02 19:59

> [...]
> en opgave for MS både at finde fejlen og vise vejen til rettelser UDEN
> bivirkninger. Vi har alle betalt dyrt for programmerne og må forvente den

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg synes generelt vi finder os i alt for
meget, bare det står EDB på etiketten. Og det gælder både hardware og
software. Det bør ikke være muligt for en leverandør at levere et
fejlbehæftet produkt, og så overlade det til kunden at få det til at virke.

Hilsen
Jan

Fra : pre

Dato : 04-04-02 10:50

Måske du havde ventet at vi andre skulle komme og fikse din PC? Jeg har
drøftet problemet med en MS-ekspert som fastslår at ingen kan gøre noget
uden omhyggelige informationer - og der er ikke andre end dig selv, der kan
levere dem.

Samtidig peger han på, hvad jeg havde glemt, at fra og med OF2000 er alle
"maskininstruktioner" fælles for PC´er med 1-tegns tastaturer, hvilket gør
det muligt, med lidt ekstra udstyr, at skifte sprog på samme måde som f.
eks. IE-6, hvor jeg uden videre kan skifte menuer og hjælpetekster frem og
tilbage mellem Dansk og Engelsk.

Fra : flemming

Dato : 05-04-02 09:59

Hej !

Jeg synes du tager to stillinger, da nedenstående ikke harmoneret med dit
indlæg 0404 kl 1940 :

"Og det er
en opgave for MS både at finde fejlen og vise vejen til rettelser UDEN
bivirkninger. Vi har alle betalt dyrt for programmerne og må forvente den
naturlige service."

PRÆCIST derfor er det at jeg er skuffet. Jeg er som sagt ikke tekniker. Jeg
har betalt i dyre domme for programmet. Og så har MS bare af at få den fejl
rettet med en ordentlig update, så jeg kan bruge tiden på andet i stedet
for.

Jeg havde håbet at jeg med mit indlæg
- enten kunne få svar på problemet
- eller at nogen ville undersøge sagen og evt bringe den til MS (hvis nogen
fra MS læser det her, så venligst læs indlæggene)

Er det sidste ikke muligt for en person ??? Har MS ikke nogle belønninger
til dem der finder fejl ? ??? Eller har de en ekspert gruppe som Pre er inde
på ? I såfald burde denne gruppe fyres hvis ikke de ordner problemet.

Fra : pre

Dato : 05-04-02 12:53

Hvis du er bombesikker på at det er en MS-fejl, så anmeld fejlen til MS.
Brug rapport skabelonen som findes i System Information/funktioner, og kan
kaldes fra Hjælpe-menuens "Om (programnavn)", eller fra
Start/Programmer/Accessories/Systemfiler.

Besvar alle spørgsmålene, udfyld listen over programmer og installationer,
vent mens rutinen kopierer en flok filer, lad mailen gå i luften - men vær
forberedt på at skulle betale support-timeløn hvis det viser sig at være en
brugerfejl.

MS har valgt det go´e gamle gruppesystem til at håndtere alle problemformer.
Det er billigst for alle parter, ingen får penge for at besvare
spørgsmål/prøve at løse problemer.
Til gengæld erhverver de pågældende sig en praktisk viden. I de
internationale MS-grupper optræder en skare MVP´er som kan kaldes Meget
Vidende Personer, selv om det korrekt hedder Most Valuable Persons = folk
som har fået en speciel uddannelse på særlige områder. (Her i Danmark har vi
svjv. kun én eneste MVP).

En bruger har alle muligheder for at kunne udnytte systemet til hjælp på
forskellige områder - men har selvsagt ingen pligt til at følge
vejledningerne. Så er det bare at stå af.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-04-02 14:40

> [...]

> fejlen til MS. Brug rapport skabelonen som findes i System
> Information/funktioner, og kan kaldes fra Hjælpe-menuens "Om

Microsoft System Information indeholder ikke noget
fejlrapporteringsværktøj - i hvert fald ikke et jeg kan finde.
Menuen "funktioner" indeholder: WindowsNT-diags., Remote Access-
styring, Ydelsesmåler, Sikkerhedskopiering, Logbog, Dr. Watson og
Diskhåndtering.
Det lyder ellers som et glimrende idé med sådan en skabelon. Er det
XP der har den feature?

> eller fra Start/Programmer/Accessories/Systemfiler.

Her ligger programmet bare ikke hos mig (og heller ikke under
S../P../Tilbehør.

Fra : pre

Dato : 05-04-02 19:50

1: Der er måske forskel på versionerne - og jeg ser nu (har aldrig brugt
rapporten) at der uden mit vidende er indføjet en IE Repair Tool ovenover
rapporten som nu hedder Windows Report Tool.

2: I og for sig kan det egentlig være ligegyldigt i denne situation. Næppe
nogen ville risikere at udfylde en sådan rapport uden at have sikre beviser
for en konkret fejl. Hvem kan f. eks. være sikker på, at ikke et tredie
parts program laver ravage enten det ene eller det andet sted - eller et
virus, en makrovirus, eller en fejlplaceret systemmappe.

3: Taler vi om WIN98, Windows2000, eller NT. Det er måske mig, der bare
skal se at få installeret den Windows der ligger i skuffen?

pre

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-04-02 08:55

> [...]

> aldrig brugt rapporten) at der uden mit vidende er indføjet en
> IE Repair Tool ovenover rapporten som nu hedder Windows Report

Det er der noget der tyder på. Jeg har hverken IE Repair Tool eller
Windows Report Tool. Er du sikker på det ikke er noget der følger
med f.eks. et Windows Resource Kit (som jeg ikke kender noget til).

> 2: I og for sig kan det egentlig være ligegyldigt i denne
> situation. Næppe nogen ville risikere at udfylde en sådan
> rapport uden at have sikre beviser for en konkret fejl.

Hvis reglerne er som du beskrev - at hvis MS vurderer at det ikke
er deres fejl, får man lov at betale fuld supportløn - så har du
givetvis ret. Men netop af den grund tvivler jeg også på at et
sådant værktøj findes i en "almindelig" windowsinstallation. Du kan
ikke forvente at en slutbruger skal kunne tage stilling til om en
fejl skyldes MS eller ej. Derimod kan jeg sagtens forestille mig at
MS stiller den type krav til brugere af specialsoftware - f.eks. et
Resource Kit - i det disse brugere bør vide en hel del mere end en
slutbruger.

> 3: Taler vi om WIN98, Windows2000, eller NT. Det er måske
> mig, der bare skal se at få installeret den Windows der ligger
> i skuffen?

Jeg taler om NT - men min pointe var også at de muligheder man har
(for f.eks. fejlrapportering) netop afhænger af systemet. Du skrev:

> Brug rapport skabelonen som findes i System
> Information/funktioner, og kan kaldes fra Hjælpe-menuens "Om
> (programnavn)", eller fra
> Start/Programmer/Accessories/Systemfiler.

Hermed antager du IMO enten at spørgeren har det samme system som
dig (hvad det så end er), eller at rapporten kan benyttes i enhver
Office 2000-installation. Det første er måske rigtigt - spørgsmålet
gik på en Windows 2000 Pro - men den anden antagelse holder ikke.
Jeg gik - muligvis naivt - ud fra at ovenstående citat havde
relevans for mig, eftersom jeg også har Office 2000 installeret.
Det var ikke sket hvis du havde nævnt versionskravene.

Fra : pre

Dato : 08-04-02 19:03

WRK er en samling - i øvrigt udmærkede småprogrammer, mest i DOS. Den
ligger normalt i WIN98 CD´en - men kan muligvis mangle i danske versioner da
den kun findes på Engelsk. (Det var dengang)
IE repair Tool er en nyskabelse efter alt det halløj der var omkring
BetaVersionen. Men det er altsammen WIN98 og jeg må nok bøje mig for at der
findes mange andre - og forskellige.

Jeg gætter på, at det for MS er altafgørende at slippe for harmdirrende
"rapporter", og for direkte slutbrugerkontakt. Derfor de mange NG´er og
andre arrangementer til løsning af de evindelige "dumme-spørgsmål" som
aldrig vil ophøre. (Godt nok er det efterhånden gået op for de fleste at man
ikke mere får en automatisk kvittering for en e-mail. Men det har holdt sig
meget længe)

Måske skulle jeg nævne at MS med IE6.Beta indførte en meget besøgt
"Wish-gruppe" som fik afgørende indflydelse på den endelige version. Om der
er kommet en tilsvarende generel gruppe ved jeg ikke, men svjv. akcepterer
man en "WishMail".

Endelig burde jeg nok ha´ været mere præcis i beskrivelsen, men filen findes
faktisk og måske knne jeg fikse en kopi.

Fra : pre

Dato : 09-04-02 12:35

Nærmest for en ordens skyld et klip fra hjælpeteksten. Rapporten er en del
af MS-Information fra 1998, som tydeligvis bli´r redigeret efter behov, og
uden mit vidende.

pre

**********************************
Reporting Windows problems

If you have problems using Windows and would like to send a diagnostic
report to technical support engineers, use the Windows Report Tool. After
you describe the problem, the tool automatically copies pertinent
information from your computer and system files. Technical support engineers
can then look at your system information and work with you to resolve the
problem.

Click here to create a report.
***********************************

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-02 20:20

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev:

> Nærmest for en ordens skyld et klip fra hjælpeteksten.

Takker.

> Rapporten er en del af MS-Information fra 1998, som tydeligvis
> bli´r redigeret efter behov, og uden mit vidende.

Hvad bilder de sig dog ind

Fra : pre

Dato : 30-03-02 13:24

Supplerende er her en liste fra OfficeUpdate, fisket ud med lodder og
trisser og fra den engelsksprogede side.

Og et par spørgsmål, for en ordens skyld: Er PC´en genstartet efter hver
enkelt installation, og hvem styrer installationen?

Det ser i øvrigt ud som om du mangler de nyeste.
pre

Office 2000 Service Pack 2 (SP-2)
8636 KB / Download time = 23 min at your connection speed
Office 2000 SP-2 provides the latest product Updates to Office 2000 Service
Release 1 (SR-1). Office 2000 SP-2 is particularly useful to corporate
customers, and can also be installed by small business or individual users.
Note that Office 2000 SP-2 includes the Outlook Security Update, which
changes the way Outlook handles certain types of email attachments. Last
modified date: 14-Nov-2000.
Detailed information about this update

Outlook 2000 SR-1: Extended E-mail Security Update (English version)
2643 KB / Download time = 7 min at your connection speed
This update is an extension of the original Outlook 2000 SR-1 Update: E-mail
Security. If you installed this update before August 9, 2001, you should do
so again in order to get the most recent security capabilities available.
Last modified date: 9-August-2001.
Detailed information about this update

Outlook 2000 SR-1 View Control Security Update
147 KB / Download time = < 1 min at your connection speed
This update prevents the Outlook View Control from being invoked by
scripting or Hypertext Markup Language (HTML) code on a Web page potentially
controlled by someone with malicious intent. Last modified date:
16-August-2001.
Detailed information about this update

Outlook 2000 Collaboration Data Objects (CDO) Update: Security
This update requires Outlook 2000 SR-1: Extended E-mail Security Update
(English version) to be installed first.
The Collaboration Data Objects (CDO) Security Patch provides a higher level
of security against most viruses, such as the ILOVEYOU and Melissa viruses,
as well as other viruses that spread themselves through e-mail. Last
modified date: 30-Jun-2000.

Fra : irgens

Dato : 29-05-02 22:51

Hej Flemming,

Jeg fandt dette på Eksperten.dk (21/2-02). Jeg oplevede selv samme
problem som dig efter installation af MS OL 2000 på Windows XP Pro
(efter opdatering af reg. virker OL 2000 nu på min pc !) :

"Kommentar fra snebop
21/02-2002 16:24:34 do this...

This error only occures when OL2000 runs on Internet mail only. we
tested
editing the value 1. On the Windows Start menu, click Run, and type
"regedit"
(without quotation marks).

2. Navigate to the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Setup

3. In the right pane, click MailSupport.

4. Use the following table to determine which Value data to enter.
Internet
Mail

Only = 0 Corporate or Workgroup = 1 Type the value and click OK.

Running in workgroup makes it all well, but in Internet Mail Only mode
it
crashes. "

MVH
Irgens

http://www.kandu.dk/

Fra : mjack

Dato : 07-08-02 08:23

Denne løsning fungerer også hos mig.

Jeg har haft samme problem, både med Win2k og XP. Ser ud til at hænge
sammen med at Outlook er sat op til kun Internet mail.

Mvh Mjack

http://www.kandu.dk/

Fra : 86368636

Dato : 20-10-02 23:41

Kære irgens.
Din opskrift løste mit problem med OL 2000 under Windows 2000 - tak for
det. Dog har jeg stadig et problem, som er, at min Palm ikke vil
synkronisere. Der kommer en besked op, som siger, at jeg ikke har noget
standardprogram til e-mails eller at det nuværende program til e-mails
ikke kan udføre forespørgslen. I HotSync Log får jeg Error 80004005,
Failed to locate correct profile (jeg har kun een profil på min Palm).
Håber du eller andre kan give mig endnu en opskrift.
Mvh Claus B-C

http://www.kandu.dk/