Er der nogen der kan få ZoneAlarm til at v~
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 30-01-01 18:49

Håber dette er en passende gruppe at sende dette indlæg i.

Som forberedelse til min kommende ADSL opkobling har jeg prøvet at
installere ZoneAlarm (version 2.1.44 som er den nyeste) på en Windows
2000 PC med alm ISDN dial-up.

Umiddelbart efter installationen går alt fint og PC'en bliver
tilsyneladende 'usynlig' på Internettet i følge http://GRC.COM Fint.

Efter nogle minutter bliver PC'en smidt af og derefter kan der ikke
kobles op til hver TDC, Mobilix eller Get2net, hvor jeg har konto. Det
hjælper ikke, at 'skrue ned ' for sikkerhedsniveauet til middel eller
lav (som anbefalet af ZA support). Selv en afslutning af ZA incl. den
residente tjeneste TrueVector giver ingen ændring.

PC'en hænger ved efterfølgende nedlukning og skal afbrydes på
stikkontakten for at slukke.

Efter afinstallation af ZA virker alt (heldigvis) igen.

Er der nogen der kan få ZoneAlarm til at virke med Windows 2000?

Hvis ja, hvad skal man så gøre for at få det til at virke?

Flemming Thor Hansen

Fra : Henrik Walther

Dato : 30-01-01 20:10

On Tue, 30 Jan 2001 18:48:59 +0100, Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_mobilixnet.dk> wrote:

>PC'en hænger ved efterfølgende nedlukning og skal afbrydes på
>stikkontakten for at slukke.

Du skulle tilfældigvis ikke køre med en gammel service pack 1 på din
Win2000 box? Den gik ind og lavede ged i bl.a Zone Alarm.

--
Henrik Walther

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 01-02-01 19:25

On Tue, 30 Jan 2001 20:10:24 +0100, Henrik Walther
<henrikwalther@#email.dk> wrote:

>Du skulle tilfældigvis ikke køre med en gammel service pack 1 på din
>Win2000 box? Den gik ind og lavede ged i bl.a Zone Alarm.

Jeg havde slet ikke nogen Service Pack installeret. Nu har jeg
installeret Service Pack 1, men resultatet er nøjagtig det samme

Du skriver 'gammel' servicepack 1. Er der flere versioner?

Flemming Thor Hansen

Fra : BorreBoy

Dato : 30-01-01 20:38

"Flemming Thor Hansen" <fth@nospam_mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan få ZoneAlarm til at virke med Windows 2000?
>
> Hvis ja, hvad skal man så gøre for at få det til at virke?

Zonealarm Pro virker fint med Win2K. Ved ikke om der skulle være et prob.
med den almindelige.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-01-01 10:12

On Tue, 30 Jan 2001 20:38:24 +0100, "BorreBoy" <borre@loveletters.dk>
wrote:

>Zonealarm Pro virker fint med Win2K. Ved ikke om der skulle være et prob.
>med den almindelige.

Jeg anvender almindelig ZA på Win2000 - kører fint.

Mvh.

Thomas Jensen