MS Windows
briani 27239
WinXP-netværk langsom arbejdsgruppe - fald~
Fra : Car

Dato : 29-03-02 14:05

Tyg lige lidt på disse to spørgsmål.

Spg 1:
Jeg har lidt bøvl med WinXPpro på mit netværk (100Mbits) og har prøvet at få
hjælp i dk.edb.netvaerk uden held. Netværket som er oprettet som en enkelt
arbejdsgruppe - altså et anarkistisk netværk uden domæne - kun med fil- og
udskriftdeling. Kun tcp/ip installeret. Der etableres også forbindelse til
Internet via router/adsl.

Når WinXP skal vise andre pc'er i gruppen, så kommer gruppen frem i løbet af
5-10 sek. Men der kan gå ca. 30 sek. for at komme ind på en anden pc (det er
mest win98 maskiner det tager lang tid at komme ind på). Det går også
langsomt at blade rundt i de forskellige shares.
Antivirus og firewall dekativeret.
Nogen løsning/forslag?

Samme pc kan bootes i WinMe, hvor netværk/arbejdsgruppe/shares kommer frem
efter 1 sek. Hardware skulle således være ok.

Spg 2:
Når jeg bruger netwærket til at overføre filer starter overførslen
med høj hastighed men efter få sekunder falder den til noget der ligner
10Mb-hastighed. (Det er konstateret med flere programmer som kan lave grafer
over nethastigheden.) Enkelte pc'er på netværket kan uploade filer til min
pc med fuld
hastighed (700Mb på 4 min.), men jeg kan ikke hente samme fil på samme pc
med fuld hastighed. I starten af overførslen skrives der f.eks. 5 min.
tilbage. Efter få sekunder skrives der f.eks. 30 min. tilbage. Netkort sat
til auto (Fast indstilling til 100 hjalp ikke). Switch melder 100Mb hele
vejen. Nyt netkort, driveropdatering. Antivirusprogram og firewall
deaktiveret. Alt er prøvet.
Jeg har ikke kunnet finde løsningen på hvorfor nogen pc'er kører langsomt og
andre hurtigt.
Kan du?

Fra : Car

Dato : 30-03-02 13:48

hmm... det var ikke mange gode ideer - har eksperterne givet op

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 30-03-02 14:55

Det du beskriver lyder ret velkendt....

Fra : Car

Dato : 31-03-02 00:49

Ole, hvorfor er det så nærmest umuligt at finde noget om problemet?
Jeg har som sagt prøvet både edb.netvaerk, edb.system.ms-windows,
www.itsvar.dk www.microsoft.dk (dansk og engelsk knowledge database) og har
kun fundet et enkelt indlæg der minder om det jeg beskriver.
Når du siger det lyder velkendt, er det så fordi du selv har samme problem
eller fordi du har læst om det andre steder? (hvor).