MS Windows
briani 27239
xp og norton personal firewall
Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-02 12:21

hejsa,
jeg har to problemer:

nummer 1:
jeg får en fejlmeddelelse når jeg starter computeren ... noget i retning af
"family edition ... kan ikke køre med dit operativsystem". Så ælger jeg
"fortsæt" og så kører det sådan set - jeg får advarsler og kan konfigurerer
min firewall osv ....
jeg bruger norton personal fierwall version 8.07.17c og xp proffesional
Nogen der har tilsvarende problemer?

nummer 2:
ved opstart af maskinen får jeg ofte følgende meddelelse (inden xp går
igang):
Floppy disk fail(s) (40) ...

hvis jeg trykker f1 går maskineriet i gang og virker ... men det er
irriterende alligevel. Da jeg kørrte win98 fik jeg altid fejlen - men nu
kommer den blot en gang i mellem.
Nogen forslag?

ras

Fra : Shere_Khan

Dato : 29-03-02 12:52

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
konfigurerer
> min firewall osv ....
> jeg bruger norton personal fierwall version 8.07.17c og xp proffesional

jep og jeg smed norton langt væk og bruger kun den firewall der er i xp

> nummer 2:
> ved opstart af maskinen får jeg ofte følgende meddelelse (inden xp går
> igang):
> Floppy disk fail(s) (40) ...

du har vendt dit kabel på floppy disken forkert, lyser drevet konstant.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-02 12:56

"Shere_Khan" <Shere_Khan@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> af
> konfigurerer
> >
> jep og jeg smed norton langt væk og bruger kun den firewall der er i xp
ok - jeg prøver noget tilsvarende

Fra : Shere_Khan

Dato : 29-03-02 13:19

> "Shere_Khan" <Shere_Khan@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ok - jeg prøver noget tilsvarende

prøv lige at vende kablet på floppy, fejl 40 er fordi at der er monteret
forkert, hvor på kablet er det tilsluttet 1´st eller 2 stik.

Hvor gammel er drevet, er det fyldt med støv.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 29-03-02 13:26

> [...]
> forkert, hvor på kablet er det tilsluttet 1´st eller 2 stik.
>
> Hvor gammel er drevet, er det fyldt med støv.

drevet er ikke mere end et år gammelt - men det nok fyldt med støv. Og hvis
kablet sidder forkert har der været en nisse inde og vende det, thi jeg har
ikke vendt noget kabel om. Og problemet har ikke altid eksisteret!