MS Windows
briani 27239
kan det passe.
Fra : Shere_Khan

Dato : 29-03-02 11:44

Hej i NG.

Kan det passe at Windows xp ikke kan håndtere mere end 512 mb ddr ram pc
2100

Vi har en puter her i stugen med Windows xp pro dk og en athlon 1300 cpu,
den køre stabilt med 512 mb ram men hvis jeg smider 256 mb mere i så bliver
den ustabil. Vi har også en puter som står i gangen som virker som server
her i huset, og i den er der en P4 på 1,50@1,57 Ghz med 1024 mb rambus ram
og den køre klippe stabilt kan få den op på 1,65 Ghz uden problemer
ligeledes med Windows xp pro bare på engelsk.

Bundkortet er et SY-K7V Dragon Plus ATX som efter soyo side kun
understøtte Three 184-pin DDR SDRAM 2.5V DIMM sockets support up to 3GB

Nogle idéer om hvorfor maskinen ikke vil æde den sidste stang.

Fra : Kim Eichen

Dato : 29-03-02 12:22

Det skyldes i hvert fald ikke at xp ikke kan håndtere mere end 512 ddr mb
ram. Jeg har eksempelvis selv 3 256 ddr mb moduler siddende i min maskine.
Er det tredje modul af et andet fabrikat?
Har du prøvet at give rammen lidt mere spænding?
Har du prøvet at sætte rammen til cas 3 i stedet for cas 2 (hvis de
selvfølgelig er cas 2 i forvejen)?
Har du prøvet at rode lidt med de øvrige indstilingsmuligheder for rammen i
bios'en?

Mvh Kim Eichen

Fra : Deaster

Dato : 29-03-02 13:30

"Shere_Khan" <Shere_Khan@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> understøtte Three 184-pin DDR SDRAM 2.5V DIMM sockets support up to 3GB
>
> Nogle idéer om hvorfor maskinen ikke vil æde den sidste stang.

Den sidste stang ram er defekt? Har du prøvet at køre med 256 Mb stangen
alene?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig