ISDN nyinstallation med zyxel ISDN Router
Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 30-01-01 17:16

Jeg har en NT box fra simens, og en Zyxel 100IH ISDN Router.

I min Router der der 2 analoge udgange, og via disse kan ikke ringes
ind, kun ud? Hvad gør jeg?

Jeg har ingen ISDN telefon, så jeg ved ikke om det virker med en sådan.

Et andet problem, jeg kan ikke finde ud af at komme på internettet via
routeren, hvordan kalder man op via en Zyxel ISDN Router. Man kan via et
setup program teste linien, og se om man kan ringe op til ens ISP, og
det virker fint nok.

/villy

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Frans Jensen

Dato : 30-01-01 18:55

On Tue, 30 Jan 2001 16:15:37 GMT, villyskov@my-deja.com wrote:

>Jeg har en NT box fra simens, og en Zyxel 100IH ISDN Router.
>
>I min Router der der 2 analoge udgange, og via disse kan ikke ringes
>ind, kun ud? Hvad gør jeg?

har du husket at sætte dem op i menu 2(ISDN)

> [...]
>routeren, hvordan kalder man op via en Zyxel ISDN Router. Man kan via et
>setup program teste linien, og se om man kan ringe op til ens ISP, og

du skal rette i IE opsætningen til at connecte til Internet via
local network

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 01-02-01 12:29

Tjaa...det hjalp. Nu køre det fint.

Der står at local network køre 10mb kan man ikke få lidt mere hastighed
gennem den Zyxel 100IH hub? Hvordan?

Jeg har set på www.zyxel.com at der er en masse opdateringer af
forskellig slags. Er der nogen af dem man bør installere?

/villy

Fra : Frans Jensen

Dato : 01-02-01 16:43

On Thu, 01 Feb 2001 11:28:42 GMT, villyskov@my-deja.com wrote:

>Der står at local network køre 10mb kan man ikke få lidt mere hastighed
>gennem den Zyxel 100IH hub? Hvordan?

hatigheden på netværket afhænger af hvilke netkort der sidder i
dine PC'er hvis det "kun" er 10mb kan du ikke komme højere end
dette

>Jeg har set på www.zyxel.com at der er en masse opdateringer af
>forskellig slags. Er der nogen af dem man bør installere?

masse opdateringer?

man kan opdatere firmwaren i routeren

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 01-02-01 17:25

Frans Jensen wrote:

> hatigheden på netværket afhænger af hvilke netkort der sidder i
> dine PC'er hvis det "kun" er 10mb kan du ikke komme højere end
> dette

Hastigheden afhænger også af hubben- en Zyxel 100IH er ren 10 mbit.

Knus
   Regnar
--
Regnar Bang Lyngsø (regnar@writeme.com, regnar@beer.com)
<URL:http://www.daimi.au.dk/%7Erblyngso/>

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 02-02-01 10:23

Nå, så er det derfor. Jeg troede det havde noget med
netværksinstillinger at gøre. Men der er altså ikke noget at gøre. Hvad
mon så de 100IH de står for?

/villy

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 02-02-01 10:25

Ja det kan man, det behøver du ikke remse op. Men bør man? Og hvad sker
der hvis man gør og den slags?

/villy

In article <95c03a$mp9$1@news.inet.tele.dk>,