MS Windows
briani 27239
Ghost parametre - hjælp ønskes meget
Fra : Børge T.

Dato : 29-03-02 02:06

Hej.
Hvorda skal kommando linien se ud i min autoexec.bat på ghost boot
disketten, når jeg vil boote fra disketten, indlæse imaget <d:\original.gho>
på <c:\> uden at skulle svare yes/no, are you sure osv osv.
Altså bare lægge floppyen i, genstarte PC'en, i autoexec.bat kort forklare
hvad den vil gøre, spørge om ok / cancel, og i tilfælde af OK, indlæse ghost
programmet og udføre restoren.

Eller det kan måske slet ikke lade sig gøre sådan?

Mvh
B.T.

Fra : ZipZap

Dato : 29-03-02 07:30

> [...]
<d:\original.gho>
> på <c:\> uden at skulle svare yes/no, are you sure osv osv.

ghost.exe -clone,mode=load,src=d:\original.gho,dst=1 -sure -rb

> [...]
ghost
> programmet og udføre restoren.
>
> Eller det kan måske slet ikke lade sig gøre sådan?

Ikke helt, i ovennævnte linie blive C: overskrevet uden prompt.

Fra : Børge T.

Dato : 29-03-02 14:56

> ghost.exe -clone,mode=load,src=d:\original.gho,dst=1 -sure -rb

Mange tak for hjælpen, ZipZap. Disse parametre ligner noget fra de "gamle"
dosdage, og deri er jeg ikke engang en nybegynder.
Jeg glemte at oplyse, at C:\ og D:\ er to partioner på samme fysiske disk(C
er primær og D: er extended), men det giver vel ingen forskel i parametrene,
vel? (Der er kun een harddisk i maskinen, så jeg kan ikke engang kopiere c:
over på et andet drev som backup, det er derfor jeg så gerne vil være sikker
på ikke at få ødelagt min partitionstable)

B.T.

Fra : ZipZap

Dato : 29-03-02 16:37

> [...]
sikker
> på ikke at få ødelagt min partitionstable)

Såskal du bruge denne remse:

ghost.exe -clone,mode=pload,src=d:\original.gho:1,dst=1:1 -sure -rb

Husk at du så skal lave en kopi at din c: partittion over på dit d: drev med
ghost.

Fra : Børge T.

Dato : 29-03-02 21:36

DET VIRKEDE.