E.T. Org. Version
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 28-03-02 23:51

Original versionen kører heldigvist i Aalborg !

Det skal blive godt, ja det skal.

Thomas

Fra : Per Goetterup

Dato : 29-03-02 09:42

On Thu, 28 Mar 2002 23:51:04 +0100, "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk>
wrote:

>Original versionen kører heldigvist i Aalborg !
>
>Det skal blive godt, ja det skal.

Man kan jo håbe at DVD-udgaven indeholder mulighed for at se filmen i originaludgave,
altså klippet som oprindeligt og uden politisk korrekte digitale 'rettelser'...

Det er bare for lavt at Spielberg gør den slags - en film bør være en film, og det
eneste man senere bør gøre er at rense billedet eller bringe den tilbage til den
version som instruktøren ville have men som man ikke ville udsende oprindeligt. Alt
andet er at lave en halv geninspilning eller et 'remix' (re-editing) ud fra
originalmaterialet.

E.T. var en af de film som ikke behøvede nogen rettelser, specielt ikke nogen som
skal bringe denne storfilm fra de tidlige 80'ere ind i den moderne tidsalder af
politisk korrekthed.

Hvad bliver det næste? - At man fjerner cigaretterne og tobaksrøgen fra "Casablanca"?
At man fjerne Magnum'en fra Dirty Harry filmene? At man fjerner bandeord, ghettosprog
og dårlig udtale fra Spike Lee's film? At man putter tøj på alle de topløse damer i
Russ Meyers film? - Nej, det må naturligvis ikke ske. En film må og skal være et
fastfrosset tidsbillede, som ikke senere skal kunne ændres efter forgodtbefindende og
tiden strømninger af denne afskyelige politiske korrekthed.

- Per.

Fra : Morten Steen

Dato : 29-03-02 10:50

> Man kan jo håbe at DVD-udgaven indeholder mulighed for at se filmen i
originaludgave,
> altså klippet som oprindeligt og uden politisk korrekte digitale
'rettelser'...

Det skulle den meget gerne. DVD-udgivelsen indeholder begge udgaver. Ingen
tvivl om hvilken jeg helst vil se... men jeg er naturligvis nysgerrig efter
at se hvad Spielberg har pillet ved. Det er sikkert ikke ren lort det
hele... MEN :

> [...]
oprindeligt. Alt
> andet er at lave en halv geninspilning eller et 'remix' (re-editing) ud

Jeg kunne ikke være mere enig.

> [...]
nogen som
> skal bringe denne storfilm fra de tidlige 80'ere ind i den moderne

Ditto.

> [...]
forgodtbefindende og
> tiden strømninger af denne afskyelige politiske korrekthed.

You said it.

Morten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-03-02 11:34

"Morten Steen" <morten.x@film.dk>
> Jeg kunne ikke være mere enig.

Det samme her. Vel talt, Per!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 29-03-02 12:33

"Per Goetterup" <per@netgroup.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan jo håbe at DVD-udgaven indeholder mulighed for at se filmen i
originaludgave,
> altså klippet som oprindeligt og uden politisk korrekte digitale
'rettelser'...

Bare rolig ; det gør den.

Det blev bekræftet for lang tid siden.

Fra : Rhythm

Dato : 30-03-02 02:25

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Goetterup" <per@netgroup.dk> skrev i en meddelelse

> originaludgave,
> 'rettelser'...
>
> Bare rolig ; det gør den.
>
> Det blev bekræftet for lang tid siden.

Hvis i skal i biffen og se den kan i godt spare jer turen til Rosengaard
Bio.
De viser kun den dansk synkroniserede.