Hjælp i BK 6
Fra : Judith Mortensen

Dato : 28-03-02 21:33

Hej group,
Jeg håber at der en der kan hjælpe mig. Jeg har siddet og bladret rundt i
mit program, kikket på billederne som er vedhæftet de forskellige aner.
Pludselig kommer der dette advarsel frem:

Run-time error "9"
Subscript out of range

dernæst:

BK6w har medført en fejl MSVBVM60.DLL
BK6w lukkes

Hvad har jeg gjort og hvad skal jeg gøre for at rette fejlen??Jeg har haft
lukket ned og startet igen. Det er kun på en bestemt ane advarslerne dukker
op på, resten kan jeg godt bladre rundt i.
På forhånd tak for hjælpen og god påske til alle.
med venlig hilsen
Judith

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 28-03-02 22:03

Hej
For det første skal du hvis du ikke har prøvet dette så opdater til nyeste
version er nr 98 og fra den 27 marts 2002.
Programmet er stadig under udvikling så John Steed laver hele tiden
opdateringer.
Hjælper dete ikke så prøv at kontakte John. Du skal godtnok gøre det på
engelsk da han er amerikaner, det ligner noget af det som har været i
tidligere versioner af BK6.
Jeg er selv bruger af BK6, og opdaterer hver gang han har en ny version, du
behøver ikke downloade hele programmer men kun en update. Den findes også på
dansk så vlæg den rigtige.
URL hvor du finder disse update er http://www.bkwin.net.

Niels Gjermandsen

Fra : Michael Lund

Dato : 28-03-02 22:12

Du kan prøve at kigge på Chris Oxholms hjemmeside. Han er nu officiel
repræsentant for BK i Danmark.

http://home3.inet.tele.dk/oxholm/slaegtsforskning/brothers_keeper/brothers_k
eeper.htm

Han kan garanteret også hjælpe dig med det aktuelle problem.

mvh.
Michael Lund

Fra : Børge Laursen

Dato : 29-03-02 01:16

----
> [...]
dukker
> op på, resten kan jeg godt bladre rundt i.

Køb den CD-ROM Cris Oxholm sælger for 75 kr. Den indeholder den nyeste
version af BK6 med ajourført dansk manual og andre nødvendige danske filer
samt 2 udmærkede instruktionsvideoer om brugen af programmet
Tag en sikkerhedskopi af dine data, slet din hidtige version af BK6 og
installer BK6 fra CD-ROM'en og indlæs din sikkerhedskopi. Hvis der herefter
stadig er problem med en enkelt af dine aner, må det være en fejl, du har
gjort ved indtastning af den pågældende. Slet ham og indtast ham igen.
Hilsen
Børge Laursen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 30-03-02 20:26

Thu, 28 Mar 2002 21:33:12 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Judith Mortensen" <familien_m@hotmail.com> wrote:

> [...]
>op på, resten kan jeg godt bladre rundt i.
>På forhånd tak for hjælpen og god påske til alle.

prøv først med å avinstallere programmet, rename aktuelle file og foreta
en ny intallasjon.
Hvis ikke det hjelper, kan det være at du har har fått en defekt
nedhenting av progammet. Hent programmet ned på nytt og foreta en ny
installasjon

--
Otto Jorgensen - Norway
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-03-02 22:38

"Otto Jørgensen" <otjoerge@online.no> wrote in message news:bb4cauc3j1rvhluufppnikd8cvcrhucbig@4ax.com...

> [...]
> Hvis ikke det hjelper, kan det være at du har har fått en defekt
> nedhenting av progammet. Hent programmet ned på nytt og foreta en ny

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=-ZMXjB&q=MSVBVM60%2EDLL

Many Visual Basic programs require the VB40032.DLL, MSVBVM50.DLL, or the MSVBVM60.DLL Visual Basic run-time DLLs. Visual Basic
programs require these files to be present in your computers System32 (or System) folder to run.

The free VB40032.DLL is the run-time .DLL for Visual Basic 4.0, MSVBVM50.DLL is the run-time .DLL for Visual Basic 5.0 and
MSVBVM60.DLL is the run-time .DLL for Visual Basic 6.0. All files can be downloaded below. Further instructions are at the bottom of
the page.<< http://www.milori.com/developer/runtimes/

Click a button above to download your Visual Basic run-time file (VB40032.DLL, MSVBVM50.DLL or MSVBVM60.DLL). The .ZIP file
you download will contain one single .DLL.

Simply UnZip the file into your Windows\System folder. This folder goes by several names on different systems. It may be
called Windows\System32, Win95\System32, WinNT\System32 or any of these without the "32" at the end (if you have both, choose the
folder with the "32" at the end.

That's It! After the .DLL has been unzipped and placed into the appropriate directory, you are done. Enjoy using your Visual
Basic program!

By the way, while you are here, you can download our Training Tools suite for computer demonstrations in its entirety! That
way you won't have to worry about the Visual Basic run-time files, as they will be installed automatically during the setup program.

<<

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&q=BK6w&btnG=Google+Search

http://home3.inet.tele.dk/oxholm/slaegtsforskning/brothers_keeper/om_bk6.htm

http://home3.inet.tele.dk/oxholm/index.htm

good luck

Hugh W
.. <<

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-03-02 00:48

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev Sat, 30 Mar 2002
21:37:50 -0000

>Many Visual Basic programs require the VB40032.DLL, MSVBVM50.DLL, or the MSVBVM60.DLL Visual Basic run-time DLLs. Visual Basic

All Visual Basic programs require one (or more) VB****.dll's.
I'm sure that this (or those) dll's are part of the BK installation.

And of course, there could not be a failure in the library - if it was
missing.

As in the recent question about the kernel32.dll, the fact that the
failure shows up in the mentioned library does not say that this library
is faulty or missing.

But it do says, that the program has called the librerary in a wrong
way, or that the program has overwritten the memory reserved for that
library.

(Sorry, English is not my mother language).

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 31-03-02 13:31

Sun, 31 Mar 2002 00:48:19 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>>
>All Visual Basic programs require one (or more) VB****.dll's.
>I'm sure that this (or those) dll's are part of the BK installation.

There are a file, install.log, together with the other programfiles for
BKW6 telling what files is installed and where they are located

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-04-02 07:04

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> wrote i

snip

> (Sorry, English is not my mother language).

bedre an mit dansk

Jeg er ikke windoze expert
men google meget
oprindeligt OS er på engelsk