MS Windows
briani 27239
IR-forbindelse mellem to pc'er med Win2k ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-03-02 20:43

( Nedenstående spørgsmål har jeg uden resultat stillet i
news:dk.edb.netvaerk , men desværre uden reaktion.
Derfor prøver jeg nu om jeg har bedre held i
news:dk.edb.system.ms-windows )

I dag kørte jeg i tog, og i nærheden af mig sad der en anden og
arbejdede med sin bærbare pc, ligesom jeg selv gjorde.

Pludseligt fik de to pc'er uforvarende forbindelse med hinanden
gennem IR-portene, selv om afstanden var ca. 3 m. Det synes vi
begge var lidt spændende, og vi fik lyst til at prøve om vi kunne
sende nogle filer til hinanden.

Desværre lykkedes det ikke. Heller ikke selv om vi på et tidspunkt
havde de to IR-porte kun ca. 20 cm fra hinanden.

IR-filoverføringsprogrammet gik i stå og ville ikke svare, som det jo
hedder når man kigger på joblisten. Det kunne virke som om at
filoverføringsprogrammet ikke har det så godt sammen med Win2000,
som vi begge benyttede.

Er der nogen der har erfaringer med filoverførsel mellem IR-porte på
Win2000, og kan give nogle gode tips, således at fremtidig filoverførsel
via IR-porten sandsynligvis vil lykkes.

På forhånd tak for jeres svar.

Claus

Fra : Fuzzbox

Dato : 29-03-02 10:45

> Er der nogen der har erfaringer med filoverførsel mellem IR-porte på
> Win2000, og kan give nogle gode tips, således at fremtidig filoverførsel
> via IR-porten sandsynligvis vil lykkes.

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en bærbar du har
Men på min Asus er jeg nød til at opdatere IR driveren før den virker som
den skal

Mvh
Fuzzbox

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-03-02 20:46

"Fuzzbox" <fuzzbox3@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en bærbar du har
> Men på min Asus er jeg nød til at opdatere IR driveren før den virker som
> den skal

Jeg har en Acer.

Claus