MS Windows
briani 27239
Fjernelse af "spam" på computeren...
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-03-02 20:24

Hey

Det er ved at irretere mig grænseløst. Jeg bliver smidt popup vinduer i
hovedet, uanset hvilke URL jeg besøger.

Jeg har sjusset mig lidt frem til at programmet "ad-aware" kan fjerne de
filer eller ting i registreingsdagabasen, der gør at jeg for disse poups.

Jeg har så scannet, og den har fundet en del.

Så er spørgsmålet, hvad jeg nu gør og hvad jeg skal fjerne. Evt hvad jeg
ydeligere skal gøre.

Jeg smider screenshot af programmets scanning op i dk.binaer med samme emne.

Jeg takker stort for jeres hjælp

Mvh. Bjarke

Fra : ZipZap

Dato : 28-03-02 20:43

> Det er ved at irretere mig grænseløst. Jeg bliver smidt popup vinduer i
> hovedet, uanset hvilke URL jeg besøger.

Jeg har købt PopUpCop og den er nem og meget effektiv.

www.popupcop.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-03-02 20:49

"ZipZap" <Zip@Zap.Xx> wrote in message news:a7vrq6$hma$1@sunsite.dk...

> Jeg har købt PopUpCop og den er nem og meget effektiv.
>
> www.popupcop.com

Ja, sådanne programmer kan man vel bruge.... Jeg vil bare fjerne det "spam"
som er på computeren, der for lortet til at springe op.... Om det er Spyware
osv, ved jeg ikke.

Fra : Madsen

Dato : 28-03-02 20:55

Bjarke Hansen skrev:

[Ad-aware]

> Jeg har så scannet, og den har fundet en del.

Jeg bruger også programmet og hver gang det finder noget lader
jeg Ad-aware slette det. Det har indtil videre ikke resulteret i
problemer.

Madsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-03-02 22:03

> Det er ved at irretere mig grænseløst. Jeg bliver smidt popup vinduer i
> hovedet, uanset hvilke URL jeg besøger.

Jeg har kigget lidt på den spyware der blev fundet. Det er formentligt
webhancer der står bag. Der er dog intet i den liste, som du ikke kan klare
dig uden. Enkelte programmer holder op med at virke når du fjerner spywaren,
men programmet er i så fald ikke besværet værd.

> Jeg har sjusset mig lidt frem til at programmet "ad-aware" kan fjerne de
> filer eller ting i registreingsdagabasen, der gør at jeg for disse poups.

Det er et af de mest nyttige programmer jeg endnu har fundet ...

> Jeg har så scannet, og den har fundet en del.

Det tør siges ... Du burde som minimum scanne en gang om ugen. Helst oftere.
Og hold altid programmet opdateret.

> Så er spørgsmålet, hvad jeg nu gør og hvad jeg skal fjerne. Evt hvad jeg
> ydeligere skal gøre.

Normalt kan man stole på ad-aware, men jeg har hørt at bl.a. spillet "black
& white" (tror jeg det hedder) giver en falsk melding om spyware. Kig listen
igennem, og se hvad der ser vigtigt ud.

Jeg ser også at du har noget genstridigt spyware iblandt, så efter du har
fjernet det skal du genstarte og scanne igen (gentag, indtil systemet er
rent).

> Jeg takker stort for jeres hjælp

Du skal være velkommen

--
PeKaJe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-03-02 23:00

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> wrote in message

> Jeg har kigget lidt på den spyware der blev fundet.

Tak
> [...]
spywaren,
> men programmet er i så fald ikke besværet værd.

Hmm okey. Men hvad mener du med at jeg ikke kan klare mig uden? Cookies kan
jeg vel sagtens

> [...]

> fjernet det skal du genstarte og scanne igen (gentag, indtil systemet er

Jeg slettede hele skidtet... Genstartede.

Men bare ved en søg på google dukkede der straks 1 Vindue op, som ikke kunne
lukkes ned, som hurtigt formerede sig til 5 vinduer.

Jeg hentede det nyeste program, scannede igen.. Her fandt den igen 30
ting...

Screenshot langt op på DK.binaer igen..

msbb.exe har jeg haft meget længe, og den har altid ville gå på nettet...

Da jeg sendte beskeden første gang, fik jeg denne besked fra tdc:

441 437 Encoded Exe looks like pr0ndialer

Da jeg satte "[]" omkring, kunne den godt sende

> Du skal være velkommen

Jo tak

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-03-02 00:27

> klare
> spywaren,
>
> Hmm okey. Men hvad mener du med at jeg ikke kan klare mig uden? Cookies
kan
> jeg vel sagtens

Omformuleret sagde jeg da også at du kan slette det hele ...

> Jeg slettede hele skidtet... Genstartede.
>
> Men bare ved en søg på google dukkede der straks 1 Vindue op, som ikke
kunne
> lukkes ned, som hurtigt formerede sig til 5 vinduer.

Det var et af de genstridige programmer jeg nævnte ...

> Jeg hentede det nyeste program, scannede igen.. Her fandt den igen 30
> ting...

Du skal vist til at passe på, hvad du installerer ...

> msbb.exe har jeg haft meget længe, og den har altid ville gå på nettet...

Beklager, men du har nu et stort problem ...
Der er tale om Web3000, en specielt ondartet spyware. Den overskriver din
wsock32.dll, og *alle* programmer der herefter bruger internettet kan
overvåges. Den kan ikke umiddelbart fjernes med ad-aware. Du skal først
afinstallere alle programmer der benytter den (ellers dukker den op igen).
Derefter kører du ad-aware igen. Med lidt held virker det så, men det er
muligt at du skal have fat i dll-filen fra Windows CD'en.

> Da jeg sendte beskeden første gang, fik jeg denne besked fra tdc:
>
> 441 437 Encoded Exe looks like pr0ndialer
>
> Da jeg satte "[]" omkring, kunne den godt sende

OK, den forstår jeg ikke ...

--
PeKaJe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 00:46

> Beklager, men du har nu et stort problem ...

:-/

> [...]
> Derefter kører du ad-aware igen. Med lidt held virker det så, men det er
> muligt at du skal have fat i dll-filen fra Windows CD'en.

Hmm

Hvor mange bytes er en ikke inficeret wsock32.dll `?

Jeg har 4 stk. på computeren

1 stk.23.040 bytes
3 stk. 21.504 bytes

Kan man starte op i fejlsikret tilstand, og fjerne filen og kopiere fra XP
cd?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 00:50

> Hvor mange bytes er en ikke inficeret wsock32.dll `?

Hvis jeg kigger i task manager, har jeg ingen Wsock32.dll kørende.... Jeg
mener at huske at den har kørt...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 00:56

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> wrote in message

>Du skal først
> afinstallere alle programmer der benytter den (ellers dukker den op igen).

Hvordan er det lige man tjekker hvilke programmer der bruger en bestemt fil?

I registreringsdatabasen?

Fx hvis man afinstallere noget, og nogle filer ikke bruges mere, spørger den
en ekstra gang om sletning. Men fortæller at filen ikke bruges af andre
programmer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-03-02 10:12

> Men bare ved en søg på google dukkede der straks 1 Vindue op, som ikke
kunne
> lukkes ned, som hurtigt formerede sig til 5 vinduer.

Hvis du bruger Mozilla eller Opera som browser, kan du konfigurere dig ud af
problemet

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Maagen

Dato : 29-03-02 00:34

Prøv programmet ZeroPopup fra www.zeropopup.com det virker!

/M

Fra : F.Larsen

Dato : 30-03-02 22:50

Hej Bjarke

Jeg har ændret lidt i måde at surfe på ved at bruge IE indbyggede sikkerhedszoner.

Jeg har øget det normale internet niveau til medium (med et part custom
ændringer). Der kan ikke udføres scripts eller udføres aktivX komponenter eller
installeres diverse plugins. De værste sites har jeg puttet i restricted zonen.

Besøger jeg et site som jeg har tillid til indsætter jeg den som et trusted site
(fravælg hppts forneden i dialogen)

Det kan lyde besværligt, men det virker faktisk helt fint.

Jeg har iøvrigt manuelt forsøgt at fjerne WebHancer fra en Win98 maskine. Det gik
ikke særligt godt :(

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm