Netværk mellem winXP og win98 (igen-igen)
Fra : Christiansbro

Dato : 28-03-02 19:52

Nå, nu er der formateret og forårsrengjort på alle PC´er, men netværket vil
ikke - hvorfor?

Data info:
Netværksgruppe hedder: NET

Cisco Router er forbundet til Switch som igen er delt ud til den enkelte PC
som har hver deres IP adr. og samme sub netmask.

På WinXP er der kørt "Guiden netværkforbindelse" og data er gemt på
floppydisk som igen er blevet kørt på win98 PC´er.

WinXP egen Firewall er slukket.

Der er inst. ZoneAlarm på alle PC´er , dog givet tilladelse til at lokal
PC´er kan kommunikere.

TCP/IPX/NetBeui protokoller er alle inst. på winXP/98

Jeg har prøvet at lukke ZoneAlarm ned uden held.

Alle Pc´er har ingen probs. med Internet forbindelse.

På min win98 kan jeg se resten af netværket, dvs en anden win98 pc er de
delte mapper på winXP.

Men på win XP kan jeg ikke se noget overhovedet!

Hvad har jeg glemt - er der mere jeg kan gøre?

Fra : John Doe

Dato : 29-03-02 19:52

Hej Du.....

Det du skriver er lidt defust.. kan du ikke beskrive det lidt nærmere hvad
der er problemet ?... For mig lyder det som om du både har problemer med at
komme på internettet med alle dine PC'er og samtidig har problemer med at se
dine PC'er på din lokale netværk derhjemme, er det korrekt antaget ?.

Umiddelbart, vil jeg foreslå dig at du KUN bruger TCP/IP protekollen, da
dette burde være mere end rigeligt... og iøvrigt er det lidt noget rod at
installere Netbui protokollen på en XP maskine, ikke at det ikke kan lade
sig gøre, men hvorfor gøre det mere besværligt end højst nødvendigt.

Men Hvorfor kører du med "faste" IP adresser på dine PC'er ?. hvorfor ikke
lade din router agere DHCP server ?. dette er da meget simpelt, og du skal
ikke bekymre dig om at du evt har fået tastet noget forkert ind i din
netværks opsætning på nogen af PC'erne. (IPX som du har installeret på alle
PC'erne "støjer" iøvrigt meget mere end nødvendigt på et lokal netværk, og
kan dermed forringe kvaliteten, så lad være med at have mere installeret end
højst nødvendigt.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at smide mig en mail på
torben.jensen@city.dk så vil jeg gerne hjælpe dig (køre selv et mix af
8SE - ME - W2K - XP på mit lokale netværk herhjemme... uden problemer

John Doe

Fra : Søren Lundfald

Dato : 29-03-02 23:02

"John Doe" <notmine@nothere.com> skrev i en meddelelse
> Hej Du.....

Hej dig.....

> Umiddelbart, vil jeg foreslå dig at du KUN bruger TCP/IP protekollen

Ja, der er ikke rigtig nogen grund til at bruge andet

> (IPX som du har installeret på alle
> PC'erne "støjer" iøvrigt meget mere end nødvendigt på et lokal netværk, og
> kan dermed forringe kvaliteten

IPX støjer?...det gør den jo ikke når han ikke bruger den...

> (køre selv et mix af 8SE

Den der 8SE kender jeg ikke....hvad er det for én?

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Christiansbro

Dato : 30-03-02 06:02

> IPX støjer?...det gør den jo ikke når han ikke bruger den...

Som sagt - nogle spil skal bruge IPX protokollen

> Den der 8SE kender jeg ikke....hvad er det for én?

tror han mener 98 se *s* - jeg forstå dette sporg udemærket

> Mvh
> Søren Lundfald

vh
chr

Fra : Christiansbro

Dato : 30-03-02 06:00

> [...]
se
> dine PC'er på din lokale netværk derhjemme, er det korrekt antaget ?.

Nej, havde kun problemer på LAN´et - ikke WAN´et.

> [...]
> installere Netbui protokollen på en XP maskine, ikke at det ikke kan lade
> sig gøre, men hvorfor gøre det mere besværligt end højst nødvendigt.

Tja ...når man er desperado, så prøver man lidt af hvert

> [...]
> kan dermed forringe kvaliteten, så lad være med at have mere installeret

IPX er nødvendig i visse spil - eks. Quake 1 - ellers virker det ikke som
Lanspil!

> Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at smide mig en mail på
> torben.jensen@city.dk så vil jeg gerne hjælpe dig (køre selv et mix af
> 8SE - ME - W2K - XP på mit lokale netværk herhjemme... uden problemer

Virke rogså hos mig nu, mne jeg takker for din hjælp og vil sikkert benytte
mig af din emailadr ved lejlighed.

> John Doe

Vh
Chr.

Fra : Christiansbro

Dato : 30-03-02 05:58

Hejsa

Jeg har fået netværket til at fungere.

vh

Fra : Familien Nielsen

Dato : 17-04-02 00:05

Hej

Så prøve lige at fortæl mig hvad du gjorde ?
da jeg har det samme problem, og mit virke ikke i nu *S*