Mønsterbestemmelse?!?!?
Fra : Lars Dahl

Dato : 28-03-02 19:39

Hej alle.
Nu må I hjælpe os!! Vi er ved at blive gråhårede over, hvilket mønster én af
vores killinger egentlig har.... Vil nogle af NG'ens kloge ho'der kigge på
billedet af Daisy på vores killingeside og komme med et bud??

På forhånd tak
Hanne & Lars (og misserne, som er tordnende ligeglade med det pjat)
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-03-02 21:25

Jeg *tror* hun er tortitabby med hvidt, jeg er dog usikker på tabby.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 29-03-02 18:40

Hej Lars

Først vil jeg sige at på alle røde/creme katte kan man se striberne, men
ikke alle er agouti.
På vores "andre farver" er det tydeligt at se at dem som er agouti har fine
lyse briller på rundt om øjnene. Det er svært at se hendes mønster - kan du
tage et billede af hende "oppefra" som vi kan se ?

Til Nina, alle katte er tabby, men ikke alle er agouti. Fx, kan jeg på min
helt sorte dreng fodt se et makreltabby møsnter (såkaldte spøgelsesstriber),
men han er nonagouti.

Men altså.....flere billeder så vi kan se den dejlige lille pige

Venlig hilsen Mette

Fra : Lars Dahl

Dato : 31-03-02 21:45

Hej Mette.

Så har jeg lagt et par billeder af Daisy- sådan lidt oppefra - på
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/Daisy.htm
Så håber jeg, det er nemmere at se på dem...

Mvh. Lars
DK von Friberg

Mette B. Rahm <mette@dk-gillian.dk> skrev i

Fra : Grit Wessel

Dato : 31-03-02 22:41

> Så har jeg lagt et par billeder af Daisy- sådan lidt oppefra - på
> http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/Daisy.htm
> Så håber jeg, det er nemmere at se på dem...

Jeg ville nok skyde på at jeres store jæger er klassisk tabby, men bare
rolig, det bliver nemmere at se, når hun bliver større.

Prøv at gå ind på min hjemmeside og kig på Aenias fra A-kuldet. På de
billeder, hvor han er yngst er han også bare sådan en mørk fidus uden noget
ordentligt mønster, men jo ældre han blev, jo tydeligere blev mønstret.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 02-04-02 08:04

Hej Lars

Tak for de ekstra billeder

Min gæt er at hun er blotched, det samme I selv skriver på jeres
killingeside kan jeg se *s* Jeg mener ikke hun er makrel fordi striberne i
nakken ser ud som de gør

Håber I kan bruge det til noget, ellers bliver det meget mere tydeligt i de
næste par uger

Venligst

Fra : Lars Dahl

Dato : 02-04-02 14:15

Hej Mette (og andre)

Jah.. Vi har selv skrevet at hun er blotched, men det beror mere på gætteri
end på viden, da hendes mønster ser ret forskelligt ud alt efter
belysningen. Men nu, da I åbenbart også mener det, føler vi os mere sikre.
Tak for hjælpen til alle. Nu skal vi bare finde én der kan hjælpe os ud af
den pinlige situation, at skulle ringe til en killingekøber og sige at
hendes hankat (Egon) rent faktisk viste sig at være en hunkat.

Hanne & Lars

Fra : Pernille Scharff

Dato : 02-04-02 14:39

Hej Lars,

> Nu skal vi bare finde én der kan hjælpe os ud af
> den pinlige situation, at skulle ringe til en killingekøber og sige at
> hendes hankat (Egon) rent faktisk viste sig at være en hunkat.

*LOL* hvad skal hun så hedde - Egona?? Killingekøberen må da være glad
for at I fandt ud af det nu så hun ikke pludselig står med en gravid
Egon om 7 måneder....

/Pernille

Fra : Lars Dahl

Dato : 07-04-02 09:09

Hej Pernille.

Undskyld svartiden
Næh.. Hun skal ikke hedde Egona. Indtil videre hedder hun Erica, men vi er
så flinke her i foretagendet, så hvis køberen kommer med et navn inden vi
sender stamtavleansøgningen afsted, så kommer det på.
Jeg vil nu ikke sige at hun ligefrem var begejstret for udviklingen, men på
den anden side syntes hun ikke at hun kunne bære, ikke at skulle ha' hende.
Det kan jeg sådan set godt følge hende i - for den lille dame er blevet så
lækker, at hvis køberen var sprunget fra var der ikke andre, der havde fået
chancen - hun var blevet her!!

Mvh. Lars (og misserne som søndagshygger i fødekassen)
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Pernille Scharff <pernille@btob.dk> skrev i

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-02 08:47

Hej Lars,

> Jeg vil nu ikke sige at hun ligefrem var begejstret for udviklingen,
men på
> den anden side syntes hun ikke at hun kunne bære, ikke at skulle ha'
hende.

Det kan jeg da godt forstå...jeg ville da også blive slemt skuffet hvis
jeg havde "bestilt" en hankat og fik at vide at den var blevet til en
hunkat men når man har indstillet sig på at det er ens kat skal der
nok en del til før man opgiver projektet!!

/Pernille (der godt kan lide tortie-piger for der er man mindst 99%
sikker på at det er piger!!)

Fra : Birgitte

Dato : 01-04-02 08:44

Hej Hanne og Lars
Hun er torie blotchedtabby med hvid, og iøvrigt en smuk varm farve hun har.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

> [...]
>
> På forhånd tak
> Hanne & Lars (og misserne, som er tordnende ligeglade med det pjat)

---
DK. True Trust