Billigt dual kort...
Fra : Kio Liex

Dato : 28-03-02 19:19

Hej der ude...

Er der nogle der kan fortælle mig om der er nogle kort der kan køre med dual
celeron processoere?
Eller finders der nogle billige kort der kan køre dual duron processore?

Kio Liex
www.liex.dk

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-03-02 22:47

"Kio Liex" <kio@liex.dk> wrote in message
> [...]
dual
> celeron processoere?
> Eller finders der nogle billige kort der kan køre dual duron processore?

Tag et kig på www.edbpriser.dk . Der kan kan du ca. finde alle de modeller,
som eksisterer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 10:17

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> wrote in message

> Tag et kig på www.edbpriser.dk . Der kan kan du ca. finde alle de
modeller,
> som eksisterer.

Det er ikke altid min erfaring, der er meget EDBpriser ikke har. De er ved
at falde af på den. ´Det er somregl kun meget solgte ting, man kan holde sig
opdateret på.. Såmen harddiske, cpu, ram osv.... Ikke alle mulige
"ligegyldige" ting, som netværk, bundkort osv.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 29-03-02 05:10

"Kio Liex" <kio@liex.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dual
> celeron processoere?
> Eller finders der nogle billige kort der kan køre dual duron processore?

De nye Celerons (eller næstnyeste er det vel - jeg ved ikke hvad dem med
Tualetin kerne kan. Kan dog ikke forestille mig at de kan) kan ikke køre
dual så det er der ingen bundkort der kan køre.

De gamle kunne godt (har selv et sæt kørende på et Abit BP6).

JÅH

Fra : Ole & Christina

Dato : 29-03-02 08:49

"Kio Liex" <kio@liex.dk> skrev i en meddelelse news:3ca35e6e$0$88681$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> celeron processoere?
> Eller finders der nogle billige kort der kan køre dual duron processore?

Før du køber processorerne, så tjek lige på Intels hjemmeside _præcis_ hvilke celeron processorer som understøtter SMP. Jeg mener at
kunne huske at det kun var op til 5 eller 600 MHz.
Men da prisen på PIII er nede på 1300 for en 1GHz, 133 fsb ting, var det måske værd at overveje?

En anbefaling (fra egne erfaringer): MSI 694D (MSI-6321).
Fås i forskellige versioner, bla. med Promise RAID, FireWire og IR på bundkortet.

Mht Duron, MSI (http://msi.com.tw) har et kort som kan. Tjek deres hjemmeside for informationer. Det er midtdata
(http://www.midtdata.dk) som importerer dem
--
mvh Ole S

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-02 12:19

"Ole & Christina" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev....

> Før du køber processorerne, så tjek lige på Intels hjemmeside
> _præcis_ hvilke celeron processorer som understøtter SMP.

Duer ikke. Ingen Celeron CPU'er understøtter officielt SMP.
Uofficielt er det muligt at få de såkaldte Celeron1 CPU'er til at
køre dual. Enten ved modificering af CPU/motherboard, ved at benytte
særlige dual egnede slokets sammen med PPGA CPU'er i slot1
motherboards eller ved at benytte f.eks. Abit's BP6 motherboard der
understøtter dual Celeron1 uden videre.

Ingen senere Celeron understøtter SMP. Detvil i praksis sige alle
Celeron på 566Mhz eller mere. Der findes 2 versioner af Celeron
533Mhz. Den ene(PPGA versionen) understøtter SMP. Den anden(FC-PGA og
hedder egentlig 533A) understøtter ikke SMP.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : wheeeeeeee

Dato : 29-03-02 22:52

snip
> [...]
dual
> celeron processoere?
> Eller finders der nogle billige kort der kan køre dual duron processore?

Det lyder sikkert "sejt" at sige at man kører med dual CPU. Men et ECS
bundkort og en enkelt Athlon XP 1700+ kan fås for 2000,-. Det bliver svært
at få noget til samme pris der er hurtigere - stort set ligegyldigt hvad
formålet er.

Dual CPU'er er mest smart, hvis den vildeste 2100+ eller Nortwood 2.2 Ghz
ikke er hurtigt nok - ikke for at spare penge.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-03-02 09:47

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i
en meddelelse news:a82nm7$euv$1@sunsite.dk...

> Dual CPU'er er mest smart, hvis den vildeste 2100+ eller Nortwood 2.2
> Ghz ikke er hurtigt nok - ikke for at spare penge.

Tja... dual rulez til server brug.
Mmmm.... hvem der bare havde det.

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Ole & Christina

Dato : 30-03-02 10:49

"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> skrev i en meddelelse news:3ca57b6b$0$58891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tja... dual rulez til server brug.
> Mmmm.... hvem der bare havde det.

Miiig

--
Ole S

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-03-02 01:51

"Ole & Christina" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> "Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Miiig

Øv altså

Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-03-02 12:55

Ole & Christina wrote:

> "Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Miiig

Jeg har 3! Og den dual sun, som dog kører single CPU, fordi den anden CPU
ikke helt vil som mig.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : Kio Liex

Dato : 30-03-02 16:05

Det er fordi jeg vil lave en lille Linux server, der skal køre firewall,
samba server, SRP server (måske noget SSH), og DHCP server...
Så er det jeg gerne vil have noget hardware der kan noget...

Jeg har kigget på:

A7M266-D ATX
måske 2 x Duron 1000MHz Box
ellers 2 x Athlon Palomino XP 1600+ hvis pengene rækker til det...
½ - 1 Gb DDR Ram...
og så noget raid 5...

Kio Liox
www.liex.dk

Fra : wheeeeeeee

Dato : 02-04-02 21:33

snip
> A7M266-D ATX
> måske 2 x Duron 1000MHz Box
> ellers 2 x Athlon Palomino XP 1600+ hvis pengene rækker til det...
> ½ - 1 Gb DDR Ram...
> og så noget raid 5...

k, Socket A er godt, fordi man kan starte med Duron og senere udskifte med
fx Palomino, som du skriver, efter et stykke tid, når de er faldet i pris.