SNMP på Cisco SOHO 77
Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-03-02 17:53

Hejsa.

Nu har jeg søgt på google.com, net-faq.dk og cisco.com,
men jeg kan f** ikke finde den kommando, der enabler snmp på min SOHO
77.
De kommandoer jeg har fundet, har åbenbart været til CBOS og ikke IOS.

Er der en venlig sjæl, der kan give mig et hint til hvorledes jeg sætter
snmp op?
Jeg vil gerne have det således at kun maskine med det interne ip
aaa.bbb.ccc.ddd
kan tilgå snmp på routeren.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-02 23:33

On Thu, 28 Mar 2002 17:53:25 +0100, "Gregers Petersen"
<usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote:

> Er der en venlig sjæl, der kan give mig et hint til hvorledes jeg sætter
> snmp op?
> Jeg vil gerne have det således at kun maskine med det interne ip
> aaa.bbb.ccc.ddd kan tilgå snmp på routeren.

access-list 1 permit aaa.bbb.ccc.ddd
snmp-server community LidtHemmeligt ro 1
snmp-server community MegetHemmeligt rw 1

Men bemærk den SNMP sårbarhed, der blev fundet i stort set alting
(inkl. Cisco-routere) for nyligt. Sørg for, at du kører en fixet
version af IOS, og luk for en god ordens skyld for SNMP fra yder-
siden.

HTH,
-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Gregers Petersen

Dato : 29-03-02 00:22

> Men bemærk den SNMP sårbarhed, der blev fundet i stort set alting
> (inkl. Cisco-routere) for nyligt. Sørg for, at du kører en fixet
> version af IOS, og luk for en god ordens skyld for SNMP fra yder-

Ok, tak for det.
Jeg satte en access-list 1 deny any ind, det burde vel gøre det?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-03-02 23:49

On Fri, 29 Mar 2002 00:22:08 +0100, "Gregers Petersen"
<usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote:

> Jeg satte en access-list 1 deny any ind, det burde vel gøre det?

Efter din permit?

En eksplicit deny gør ingen forskel, da der er en implicit deny
any.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/