MS Windows
briani 27239
Printer virker ikke i XP
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 28-03-02 17:45

Det er sgu lidt træls! Jeg havde en Canon BJC 210, som jeg ikke kunne får
til at køre i XP på trods af de rigtige drivere. Nu har jeg så anskaffet mig
en HP 930C, men fandme om den gider virke. Jeg har Win98 installeret ved
siden af, og der udskriver jeg uden problemer. Den eneste fejlmeddelelse jeg
får er "document failed to print". Jeg er sikker på at jeg har installeret
den rigtige driver, så jeg fatter ikke hvorfor den ikke gider virke. Nogen
der har gode råd? Jeg gider jo ikke rigtigt skifte til Win98 hver gang jeg
skal udskrive.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 28-03-02 19:18

Hej
Det forstår jeg ikke, jeg kører samme printer xp home, og xp fandt driveren
omgående.
Har du den tilsluttet over USB?

steen

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 28-03-02 20:15

Jeg kører XP Pro, og der var ikke kabel med til USB port, så jeg kører den
gennem parallelporten. Jeg fandt en driver til printeren på HP's side, og
den skulle så vidt jeg kunne se passe til XP Pro.

Fra : Carl Munk

Dato : 28-03-02 22:52

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> wrote in message

> Jeg kører XP Pro, og der var ikke kabel med til USB port, så jeg kører den
> gennem parallelporten. Jeg fandt en driver til printeren på HP's side, og
> den skulle så vidt jeg kunne se passe til XP Pro.

Jeg har samme printer PC tilsluttet USB-port og fra Bærbar parallelport,
HP's har nemlig både USB og LTP1

Derimod har jeg lidt svært, når jeg er på WTS-skrivebord, jeg kan ikke
ADD-printer
men kan se en masse andre, måske er der nogen der ved noget derom ?

Fra : Pico

Dato : 28-03-02 23:22

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3ca36bad$0$55224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg kører XP Pro, og der var ikke kabel med til USB port, så jeg kører den
> gennem parallelporten. Jeg fandt en driver til printeren på HP's side, og
> den skulle så vidt jeg kunne se passe til XP Pro.

Jeg har en HP 690C der kørere upåklageligt i Win XP Pro gennem parallelporten.
Jeg lod bare Win selv installere driverne under instalation, altså de drivere der var med
XP.
Har du evt. prøvet at afinstallere driverne til printeren og så lukke XP og
derefter ved opstart lade Win XP finde printeren og installere driverne.
Husk at printeren skal være tændt.
Pico

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 29-03-02 11:40

Det har jeg lige prøvet. Af en eller anden grund kan computeren ikke finde
printeren af sig selv. Jeg kan så anuelt gå ind og installere driveren, men
så virker printeren stadig ikke. HVad kan der mon være galt? Det kan jo ikke
være kablet det er galt med, når printeren virker i Win 98. Måske man skulle
prøve at få fat på en ledning med USB i stedet.

Fra : ha

Dato : 29-03-02 13:15

> Måske man skulle prøve at få fat på en ledning med USB i
stedet.

Go' ide, jeg har færgæves brugt oceaner af tid på
at installere en HP Photosmart 1000 på parallel,
men opgav og købte et USB kabel. Herefter no
problemos.

mvh
ha

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 29-03-02 15:52

Det må jeg sgu hellere lige prøve så. Tak til alle der svarede på mit indlæg