MS Windows
briani 27239
Importere gamle mails til Win XPs Outlook ~
Fra : Mogens

Dato : 28-03-02 17:21

Hej

Jeg er ved at installere XP på min maskine og da jeg har
adskillige års mails liggende i min gamle MS Exchange
fra Windows 95 ville jeg selvfølgelig gerne importere disse
mails til XPs OE. OE har mulighed for at importere fra
Exchange, men når jeg prøver får jeg en fejl meddelelse
om at "Meddelelser fra MAPI klienten kan ikke importeres"

Er der nogen der ved hvad jeg gør forkert ?

Egentlig ville jeg helst have beholdt MS Exchange, men
det er vel ikke muligt med XP, eller ?

Mvh Mogens

Fra : lillekurt

Dato : 28-03-02 21:35

Jeg er ikke ekspert i det, -men jeg ville bare save de vigtigste emails en
for en som .eml fil. De skulle kunne trækkes ind på ønsket sted i XP's OE6.

Fra : Mogens

Dato : 28-03-02 22:00

On Thu, 28 Mar 2002 21:34:59 +0100, "lillekurt"
<NOSPAMlillekurt@grin.dk> wrote:

>Jeg er ikke ekspert i det, -men jeg ville bare save de vigtigste emails en
>for en som .eml fil. De skulle kunne trækkes ind på ønsket sted i XP's OE6.

EML fil ? Det format kender Exchange vist ikke. Jeg kan gemme som
TXT og som MSG.

Men jeg ville nu også helst kunne beholde samtlige mails og der er
flere tusind, så at gemme dem enkeltvis er lidt af et job.

Mvh Mogens

Fra : lillekurt

Dato : 29-03-02 11:33

Det kan jeg godt se.
Problemet er at OE6 opbevarer email på en anden måde end OE gjorde under
Win95.
Prøv at søge på Google. Der må være nogen som har løst problemet.
DBXtract for eks. er et lille freeware program som kan trække emails ud. Den
virker på Win98 i hver fald.

Fra : Mogens

Dato : 29-03-02 14:26

On Fri, 29 Mar 2002 11:33:18 +0100, "lillekurt"
> [...]

>Prøv at søge på Google. Der må være nogen som har løst problemet.
>DBXtract for eks. er et lille freeware program som kan trække emails ud. Den

Hej

Jeg har vist allerede ledt nettet tyndt med Goggle uden held.

DBextract var heller ikke løsningen. Den virker ikke på
Exchange's PST filer

Men tak for forsøget

Mvh Mogens

Fra : lillekurt

Dato : 29-03-02 13:20

Du skal også se www.tomsterdam.com
Det er et seriøst sted med 'alt om OE'
her er et tip derfra:

Start a New Mail Message, drag the folder contents and drop them on the
message, thus creating attachments. Click File| Save as... and save the
message as file type *.eml. (Tip: you can later compress the *.eml file
using a zip program to save disk space.) To restore the folder contents,
double-click the saved *.eml file, select all the attachments and drag them
into an OE mail folder.

Fra : emil

Dato : 29-03-02 10:18

Smid MS outlook ud !
Download Calypso mail program fra
http://cws.internet.com/mail-calypso.html,
så vil du se hvad en mail program skal kunne.
Jeg har nu brugt det i 3 år og aldrig er kommet ud for sådanne problemer
eller andre slags problemer, som man komme ud for med outlook og netscape
mail og....

Hilsen/ Emil

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 29-03-02 23:03

"emil" <hanapo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andre slags problemer, som man komme ud for med outlook og netscape

Og løsningen på hans nuværende problem klarer det også?

Vh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 30-03-02 00:57

On Fri, 29 Mar 2002 23:02:46 +0100, "Peter Hindsgaul"
<hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote:

>Og løsningen på hans nuværende problem klarer det også?

Nej, den kan importere fra Outlook Express og fra Netscape,
men selvfølgelig ikke fra Exchange.

Surt show :o\

Mvh Mogens

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-03-02 23:19

On Fri, 29 Mar 2002 10:18:02 +0100, "emil" <hanapo@get2net.dk> wrote:

> [...]
>eller andre slags problemer, som man komme ud for med outlook og netscape

Kører det på Xp?

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk