fedtet hale!!
Fra : Mette Frederksen

Dato : 28-03-02 16:43

hejsa...

er det ikke utroligt... Vi vaskede cæsar tirsdag aften.. og hans hale er
allerede enormt fedtet!!!.... Suk.. alt det besvær og nu ligner han igen sig
selv.. Nej okay det passer ikke helt.. han er stadig silkeblød og dufter af
sæbe! *S*

Har i et godt rås ang. halen????? Jeg vil jo gerne at han tager sig godt ud
i morgen i hedensted! *S*

Mette

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 28-03-02 17:05

Hej Mette. For et stykke tid siden læste jeg i en dyrlægebrevkasse om netop
Jeres problem, men tror du jeg kan huske, hvad svaret var?? ØV!! Men det var
altså et eller andet, der skulle dyrlægebehandles. Håber der er andre, der
ikke er blevet debil cement som jeg, der kan huske svaret, eller som kender
løsningen.
Pøj-pøj fra Ninett

Fra : Camilla Baird

Dato : 28-03-02 18:15

> [...]
> selv.. Nej okay det passer ikke helt.. han er stadig silkeblød og dufter af

Hankattehale/fedthale er et problem, som mange hankatte har... for meget
vask kan faktisk forværre problemet. Min hankat har også fedthale - op
til udstillinger vasker jeg faktisk halen - kun halen - i Yes!
opvaskemiddel (det hedder vist Fairy nu om dage). Tag nogle dråber
ufortyndet opvaskemiddel og gnid dem ind på det fedtede sted - SKYL
grundigt bagefter!
Held og Lykke!
mvh Camilla

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 29-03-02 18:48

At hankatten producerer fedt i sin hale er helt normalt. Når man vasker
halen producerer halen endnu mere fedt, bruger man opvaskemiddel fjerner den
al fedtet men det får også halen til i løbet af få dage at blive helt fedtet
ind igen. For at få bugt med fedthalen skal den bekæmpes med fedt - brug
noget olie (bruger selv "Crystal Oil - fra Jean Perre" -tror nok mærket
staves sådan)
Hvis en fedthale ikke bliver passet/plejet kan det ende med at katten får
rigtig mange store og grimme sår på halen - og derfor vil jeg hellere
fortælle så mange som muligt om hvordan vi får bugt med fedthalen, det er jo
for kattens skyld - og ikke dumme point på en udstilling (hvilket er grunden
til at mange sikkert ikke fortæller om Crystal Oil, deres katte skal jo være
de eneste uden fedthale så katten vinder )
Man putter Crystal Oil ned i halen ved huden, og i løbet af få dage ligner
halen noget der løgn, der er total fedtet, men i løbet af en uge er den bare
rigtig fin og katten har nu ikke længere fedthale.

Håber I kan bruge det til noget, Crystal Oil kan købes på de fleste
udstillinger og dyrehandlere

Venligst Mette

------
Gillians Norske Skovkatte
Killinger til salg
home: www.dk-gillian.dk
mail: mette@dk-gillian.dk

Fra : Mette Frederksen

Dato : 30-03-02 18:26

og i løbet af få dage ligner
> halen noget der løgn, der er total fedtet, men i løbet af en uge er den
bare
> rigtig fin og katten har nu ikke længere fedthale.

I tilfælde af at man skal på udstilling...
Vi vaskede katten tirsdag aften og skulle på udstilling fredag. Det var
torsdag morgen jeg opdagede at halen var het fedtet til... på det tidspunkt
var det forsent at bruge noget som helst.. ud over pudder... For begyndte
jeg at vaske halen ville den ikke kunne nå at blive puffy inden
udstillingen.

Hvornår er det bedst at bruge crystal oil?`Det lyder da helt sikkert som
noget jeg gerne vil prøve! *S*

Grunden til at fedthalen opstod så pludeligs var da helt sikkert at vi
brugte yes ultra til at vaske halen i om tirsdagen... Mon crystal oil kan
gøre så det ikke er nødvendigt at bruge opvaskemiddel til halen?

på forhånd tak
Mette

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 31-03-02 00:12

> Hvornår er det bedst at bruge crystal oil?`Det lyder da helt sikkert som
> noget jeg gerne vil prøve! *S*

Altid og hele tiden - Start nu, og så se hvordan halen er om en uge - så
hvis du skal til Hedensted ville jeg give halen en tur 12 dage før
udstillingen så halen ser fin ud. Hvis du putter det i nu kan du jo finde ud
af hvor lang tid halen skal have til at "justere" sig ind på normalen.
Fortæl os gerne om eksperimentet

> Grunden til at fedthalen opstod så pludeligs var da helt sikkert at vi
> brugte yes ultra til at vaske halen i om tirsdagen... Mon crystal oil kan
> gøre så det ikke er nødvendigt at bruge opvaskemiddel til halen?

Det vil jeg mene - jeg har kun hørt positive oplevelser med Crystal Oil
Det er sikkert meget forskelligt fra kat til kat, så put det i hans hale
allerede nu så du kan se hvor lang tid den er om at blive fin så du ved det
til udstillinger - men for kattens skyld bør du give den det regelmæssigt -
da fedthale jo som nævnt i min tidligere trød kan give sår og bylder :-/

Pøj pøj med det

- Mette