Text2...
Fra : Janus Høi

Dato : 28-03-02 16:32

Jeg så for nylig nogle sourcecodes som hed:

Text2Mail
og
Text2URL

Funktionen var, at den gennemsøgte en given tekst og lavede den automatisk
klikbar når det var henholdsvis en mailadresse og et link.

Jeg har desværre glemt hvor jeg så dem. Og kan heller ikke finde dem igen,
trods ihærdig søgen.

Monstro nogle kan hjælpe?
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 28-03-02 16:38

Hej

> Monstro nogle kan hjælpe?
Jeps.
Inde på www.razor.dk er der nogle funktioner, som gør det samme.

Mads Jensen
http://php.disney-comics.dk/links

Fra : Janus Høi

Dato : 28-03-02 16:57

"Mads A. Jensen" <mads@NOSPAManything.dk> skrev i en meddelelse

> Inde på www.razor.dk er der nogle funktioner, som gør det samme.

Jeg synes ellers jeg havde set derinde. Men jeg har fundet den nu.
Er det så bare at sætte følgende ind i toppen af dokumentet?:

<?php
function email2link($str) {
return
eregi_replace("^([_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*)$",
"<a href=\"mailto:\\0\">\\0</a>", $str);
}
?>

Eller skjal der noget mere til?
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Regin Larsen

Dato : 28-03-02 17:07

Janus Høi wrote:
> Jeg synes ellers jeg havde set derinde. Men jeg har fundet den nu.
> Er det så bare at sætte følgende ind i toppen af dokumentet?:

$mailtekst = "Send en mail til unknown@nodomainlikethis.com";
echo email2link($mailtekst);

--
mvh, Regin Larsen