Telnet og Speedstream?
Fra : Tommy

Dato : 28-03-02 13:07

Hej NG

Er der nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med sin speedstream router
via telnet.

Normalt ville jeg skrive telnet 192.168.1.1 men den konekter ikke? Nogle
gode forslag?

Tommy

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-02 13:08

"Tommy" <k.rune@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med sin speedstream
router
> via telnet.

Hvad er det for en router?
Gå i DOS og skriv ipconfig.
Hvilken IP står som standardgateway?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Tommy

Dato : 28-03-02 13:15

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

Det drejer sig om en speedstrem 2601 router fra TDC
Standard gateway er 192.168.1.1
Når jeg skriver telnet 192.168.1.1 siger den at den ikke kan komme i
kontakt med routeren..... Men det jeg gerne ville var og se om jeg kunne
sætte min MTU via telnet da jeg ikke kan det via webinterfacet, det ser ud
til at den er låst af TDC (Netexpress) til 1362 og det syntes jeg måske er
lidt for lidt.

Jeg kan skulle kunne komme op på 1472 uden pakke tab og det ville jeg da
gerne.

Tommy

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-02 13:21

> Det drejer sig om en speedstrem 2601 router fra TDC

Jeg er ikke sikker på at den har noget interface på telnet-porten

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Tommy

Dato : 28-03-02 13:25

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Jeg er ikke sikker på at den har noget interface på telnet-porten

Er det noget du har mulighed for at undersøge evt. oplyse mig im MTU'en er
låst af TDC/netexpress??

Tommy

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-02 13:24

> Er det noget du har mulighed for at undersøge evt. oplyse mig im
MTU'en er
> låst af TDC/netexpress??

Ring til Kundeservice

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Tommy

Dato : 28-03-02 13:34

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Ring til Kundeservice

Tak det vil jeg prøve.

Tommy

Fra : Martin S.

Dato : 28-03-02 17:12

> Tak det vil jeg prøve.

skal vi vædde på at de ikke vil svare dig.. det er jo uden for
supportområdet...
Martin

Fra : Dann Pedersen

Dato : 29-03-02 01:19

> Er det noget du har mulighed for at undersøge evt. oplyse mig im MTU'en er
> låst af TDC/netexpress??

Der er svjv. ikke noget interface, der kan benyttes vha. telnet (ok, du kan
telnette til port 80, men ellers.....).

Hvad mener du mht. MTU. På WAN siden eller på LAN siden? Hvis det er på WAN
siden så er MTU'en "låst". Men det er nu ikke TDC Internet der gør dette -
det er bare måden det fungere på (se RFC 2516 på
http://www.faqs.org/rfcs/rfc2516.html)

/dape - http://dape.dk/news

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-03-02 14:35

"Tommy" <k.rune@get2net.dk> wrote in message news:a7v0se$55p$1@sunsite.dk...

> Normalt ville jeg skrive telnet 192.168.1.1 men den konekter ikke? Nogle
> gode forslag?

Hvorfor ikke konfigurer via web?

http:\\192.168.1.1 ?

Fra : Søren Blom

Dato : 28-03-02 15:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev

> Hvorfor ikke konfigurer via web?
>
> http:\\192.168.1.1 ?

Han siger jo, at han ikke kan kontakte routeren via web.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-03-02 17:11

A dude from the usenet called "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Han siger jo, at han ikke kan kontakte routeren via web.

Jo det siger han jo han godt kan, men han kan ikke sætte MTU via web.

Gad godt vide hvorfor han vil pille ved det?

--
Palle Hans Jensen

Fra : Martin S.

Dato : 28-03-02 17:14

> Han siger jo, at han ikke kan kontakte routeren via web.

Hmmm.
han siger :
citat start:
"Men det jeg gerne ville var og se om jeg kunne
sætte min MTU via telnet da jeg ikke kan det via webinterfacet"
citat slut
så han kan godt nå den via Webinterfacet, men kan bare ikke få lov til at
stille MTU.

Martin S.

Fra : OZ

Dato : 28-03-02 17:38

"Martin S." <real_warhawk@hotmail.com> skrev:

> [...]
> citat slut
> så han kan godt nå den via Webinterfacet, men kan bare ikke få lov til at

Netop Martin =)

Nu sad jeg hos Tommy for nogle timer siden og forsøgte, at komme ind i
routeren via Telnet men det lykkedes mig ikke =(

Kundesupporten kunne heller ikke hjælpe mig da det lå udover deres support
=(, efficiants side fortæller heller ikke noget om telnet ej heller
manualerne =(

Grunden til at jeg gerne vil sætte MTU er at det efter sigende skulle booste
forbindelsen nogle få % men alt gælder jo for at få noget mere DL =)

Jeg har selv forsøgt det på min TDC BB forbindelse med en DI-804 router (min
egen), der kunne jeg heller ikke sætte MTU via web-interfacet men netop
gennem telnet kom muligheden og det gav mig en forøgelse fra omkring ca. 72%
til 85% af max hvilket jeg syntes var helt ok......

Oz

Fra : Thomas Juhl Olesen

Dato : 04-04-02 19:41

Du kan ikke telnette til en speedstream router, hvis webinterfacet er
disabled, så reset routeren vent 5 minutter og log på den igen

Fra : /Confetti

Dato : 11-04-02 22:40

Hvorledes resetter man den.. ??

Sluk og tænd eller ???