stort prob. m. SBaudigy på a7v266-e...
Fra : J.F.K

Dato : 28-03-02 11:09

Jeg har lige i går købt et SB Audigy lydkort og satte det i dag i min puter
konfig:
WinMe, Detonator 21.83
Asus A7V266-E m. Raid, AMD XP 1800+, Silent Viking, Crucial pc2100 (256mb x
2), Asus V8200 T5 Deluxe, WD 100GB + IBM GXP60 61,5GB, 300watt psu.
Det skal lige lige siges at jeg havde et SB Live lydkort i før som virkede
upåklageligt.
Men nu har jeg installeret den medfølgende software 3gange, og hver gang
pc'en starter op kommer der 2 fejlmeddelelser frem på skærmen (de siger dog
det samme!)
"The sound card in the system is not properly installed. Reinstall the sound
card and try again"
Og så er det jeg godt kunne finde på at spørge om hvor mange gange skal man
"try again" men det vil jeg ikke, jeg vil spørge om hvorfor det er sådan, og
om der er andre der har samme probs. måske samme konfiguration!
Eller bare kommentarer eller forslag.
Jeg ved dog at der i manualen står at der kan være probs. med VIA VT82C686B
chipset, (hvad det så end betyder) men kun i forbindelse med benyttelse af
store mængder fil-flytninger igennem fire-wire porten.

Mvh. John

med mindre man ændrer retning,
så ender man op der hvor man er på vej hen

Fra : Wizeguy

Dato : 28-03-02 13:22

"J.F.K" <flintstone@cool.dk> wrote in message
> [...]
og
> om der er andre der har samme probs. måske samme konfiguration!

Har du afinstalleret dit Live! kort fuldstændigt? Det lyder som om systemet
ikke kan genkende Audigy-kortet, fordi du tidligere har haft et Live!
installeret. Prøv derfor at geninstallere Windows, og kontroller, at et evt.
on-board lydkort er _helt_ deaktiveret i bios. Hvis du ligger inde med
Windows 98SE/2000/XP, så installer et af disse i stedet. Windows ME er kendt
for at skabe langt flere problemer end de andre Microsoft styresystemer.

> [...]
> chipset, (hvad det så end betyder) men kun i forbindelse med benyttelse af
> store mængder fil-flytninger igennem fire-wire porten.

Det er ikke problemet! Det er kun VIA KT133/133A samt AMD 761 baserede
bundkort der har denne VIA VT82C686B Southbridge. Dit bundkort har VIA
KT266A chipsettet med en nyere Southbridge.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 29-03-02 08:04

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> Windows ME er kendt
> for at skabe langt flere problemer end de andre Microsoft styresystemer.
********************
Måske stabilitetsmæssig på en del systemer, men drivermæssig
er den ligeså modtagelig som alt andet, og endda mere smart
hvad driverindslæsning angår iforhold til eks. 98.

MVH

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-03-02 11:26

> [...]
> bundkort der har denne VIA VT82C686B Southbridge. Dit bundkort har VIA
> KT266A chipsettet med en nyere Southbridge.

Og drivers til KT266A chipsettet ligger på http://www.viaarena.com
det var måske også en god ide at se hvad der ligger af opdateringer på
Creatives hjemmeside
http://uk.europe.creative.com/support/

Fra : F.Larsen

Dato : 28-03-02 22:56

Jeg har et SBLive! på et A7V266-E og det kunne måske tænkes at der er en hardware
konfligt - PCI bussen har en dårlig vane med "delte IRQ's". Kig i manualen for
A7V266-E der står hvilke IRQ hvilke slot benytter.
Du kan se mit setup ved at klikke på linket i signaturen...

--
Flemming
Asus A7V266-E: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/A7V266-E.htm

Fra : J.F.K

Dato : 29-03-02 12:15

Jeg er meget begejstret for din fine hjemmeside, og kendte den godt i
forvejen, og jeg har lige som dig faktisk gjort præcis det samme, mht.
pci-slots og jumper settings.
Jeg har også mit lydkort i pci 3 og mit netkort i pci 4 og vcore sat til
1.7/1.675 Volt.
Og jeg har VIA 4in1438(2)v(a).exe og jeg har de nyeste drivere fra
CreativeLabs, og jeg har afinstalleret alt omkring det gamle SB live, Det er
jo ikke sådan at jeg ikke han afspille lyd på det nye Audigy, det kan jeg
sagtens endda mange forskellige lyde samtidig. Det går først rigtig galt når
jeg installerer den medfølgende software fra Creative (Playcenter, etc.)
Hvis bare jeg kun sætter SB Audigy kortet i pci3 og booter op og lader winme
finde den bedste driver så virker det skam, men det kan jo ikke være rigtigt
at så snart jeg installere alt det dejlige guf som Creative har lavet ja så
går det galt!
Så på Lørdag (i morgen) så tager jeg ind til "biksen" hvor jeg købte det i
onsdags og aflevere det, og får mine penge tilbage, og så nøjedes jeg bare
med mit relativt gode SB Live i stedet!

mvh. John

F.Larsen <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en

Fra : F.Larsen

Dato : 29-03-02 23:35

Hej JFK

Glæder mig at du kan li min hjemmeside ;=)

Det lyder godt nok som et "software-driver" problem ... SB live! er da heller ikke
så ringe endda...
Eneste problem jeg har observeret med SBLIve! er at når man grapper video i
240x288 med fuld stereo i 44KHz 224bps så klikker lyden i højtalerne. CPU kraft er
der massere af. problemet er timing på PCI bussen ... grr.. ;=)

God påske ... og alt det der ...

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : J.F.K

Dato : 30-03-02 07:10

Jo tak og i lige måde.
Dog glemte jeg lige at spørge til din bios1005 beta 15, er der nogle
relevante ændringer i forhold til 1004b (tror jeg nok den hedder den som er
der standard)

Fra : F.Larsen

Dato : 30-03-02 10:02

Næ ... jeg troede jeg kunne fixe PCI problememet med en nyere version ... men det
hjalp ikke