Mit ståldæk skal have en omgang - hvordan ~
Fra : Benjamin Kristensen

Dato : 28-03-02 09:46

Jeg har købt en 36 fods stålbåd, som trænger til en meget kærlig hånd på
dækket, og modtager med tak gode råd om afrensning, grunding og maling.
Det er første gang jeg har et stålskib, så alle råd og tips om
vedligeholdelse er kærkomne.

Mange hilsner
Benjamin.
info@duelighed.dk

Fra : Bo Carlé

Dato : 30-03-02 12:23

Sandblæs først hvis nødvendigt, dernæst 2-komponent epoxy som spartel masse.
Maling på.

Fra Hempels side:

Når man skal beskytte stål og andre emner med maling
afhænger et godt og vedvarende resultat af flere faktorer.
De vigtigste er:

a.. God rengøring og forbehandling
a.. Malingen og dens egnethed til opgaven
a.. Malingssystemet: Grunding, slutstrygning, lagtykkelse o.s.v.
a.. Omgivelserne - de klimatiske forhold under og efter påføring
a.. Påføringen

Som markedsleder i maling og malingsteknik kan HEMPELs
Coating Advisors hjælpe dig med at vælge den rette kombination
af malinger, arbejdsmetoder, systemer og omkostninger.

På vores korporate hjemmeside www.hempel.com, sektion
COATINGS ADVISORY, kan du finde flere oplysninger om
malingsteknik.

Bo
greybeardet@hotmail.com
http://navigation.homepage.dk/