Dynamisk fastsættelse af JTextField
Fra : Christian Kristoffer~

Dato : 28-03-02 02:35

Hej Alle

Jeg har i forbindelse med dynamisk oprettelse af nogle JTextField renamet
dem.

do
{
JLabel jLabel1 = new JLabel();
jTextFieldInsert = new JTextField();
jTextFieldInsert.setBackground(Color.white);
jLabel1.setBackground(Color.black);
jPanel5.add(jLabel1);
jPanel5.add(jTextFieldInsert);

jTextFieldInsert.setName(getColumnsName.getColumnNames(currentcolumn));

vectorjTextField.add(getColumnsName.getColumnNames(currentcolumn));

jLabel1.setText(getColumnsName.getColumnNames(currentcolumn));

dummycount ++;
currentcolumn ++;

}
while(dummycount < maxTextFields);

Nu ønsker jeg at trække informationerne ud omkring de indtastinger som er
lavet i de forskellige JTextField. Hvordan bære jeg mig ad med det ? Jeg
kender godt svaret hvis JTextField er oprettet statisk. Men hvordan for jeg
det lavet i en løkke så det kan køre dynamisk.

Hilsen Christian

Fra : Thomas Bak Sørensen

Dato : 28-03-02 09:59

Hvis du ligger jTF'erne ind i en Component (fx. JPanel) kan du trække dem ud
med jPanel.getComponents() som returnerer et array med alle de Componter
Panelet indeholder.

Det array løber du så igennem

for(int i=0;i<jp.getComponents().length;i++)
vaerdi=((javax.swing.JTextField)jp.getComponent(i)).getText();

Hvis der andre typer komponenter i Panelet kan du jo checke dem med
instanceOff før du hiver værdien ud med getText()

Håber det hjalp

Mvh
Thomas