hvor varm må en AMD TB 1.2 ghz blive?
Fra : MOA

Dato : 27-03-02 22:28

Hejsa

Jeg var blevet så træt af larmen i min comp. at jeg nu har skiftet min
coolmaster blæser ud med en Papst 12db blæser 80mm. Jeg har ikke helt nogen
ide om hvor godt det virker i stedet for den gamle, så hvad er
retningslinierne for hvor varm en cpu må blive? Blæseren sidder på en
køleprofil beregnet til 60mm blæsere (den oprindelige coolmaster) er det et
problem?

Efter 10min drift kunne jeg aflæse en temp. på 51 grader i bios, men det er
self. når computeren ikke laver noget!!

Men hvad siger i? er det et problem?

(har downclocket den til 1ghz indtil jeg ved noget mere, bare for at være
sikker!)

MOA

Fra : Cassandra

Dato : 27-03-02 22:36

Hejsa

Jeg har en 1200Tbirb AMD som bliver omkring 53 grader 2 min efter opstart
med kun Mirc og Outlook startet.
Så det med 51 Grader er normalt efter min.
en lille sjov bemærkning ( den kan blive 92 grader, så lukker den selv
ned )
hehe

Mvh
"C@ss"

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 27-03-02 22:33

On Wed, 27 Mar 2002 22:28:29 +0100, "MOA" <fup@ogsnyd.dk> wrote:

>Efter 10min drift kunne jeg aflæse en temp. på 51 grader i bios, men det er
>self. når computeren ikke laver noget!!
>
>Men hvad siger i? er det et problem?

Ikke en skid. Det er 41 grader under AMD's egen grænse for hvor varm
den må blive.

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 27-03-02 22:59

Hej
Jeg har selv rodet en del med at få min maskine til at larme mindre og har
mere eller mindre skiftet alle blæserne til pabst, men desværre uden de helt
store forbedringer...
> Efter 10min drift kunne jeg aflæse en temp. på 51 grader i bios, men det
er
> self. når computeren ikke laver noget!!
> Men hvad siger i? er det et problem?
Min maskine er ved normalt arbejde omkring 58C, og max 62C. Det har ikke
endnu givet nogle former for problemer, man skal bare lige vende sig til at
se temperaturen så høj...

Mvh
Thorbjørn

Fra : MOA

Dato : 27-03-02 23:21

Hej

Tak for de mange svar, jeg har lige spillet en ½ time og temp. er stadig på
48 grader når computeren er clocket ned til 1 ghz, så måske jeg bare skal
sætte den op til 1.2 igen?!

Jeg må sige at det har været en MEGET stor forbedring at skifte min
coolmaster til papst. Jeg kan faktisk slet ikke høre at computeren kører nu
(har kun én maxtor hd af de nye som ikke siger en lyd og der er ikke noget
blæser køling på graf.). så nu kan jeg endelig holde ud at maskinen kører i
døgndrift

Men tak for de mange indlæg!

MOA

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 28-03-02 12:36

On Wed, 27 Mar 2002 23:21:16 +0100, "MOA" <fup@ogsnyd.dk> wrote:

> [...]
>48 grader når computeren er clocket ned til 1 ghz, så måske jeg bare skal

Selfølgelig skal du det. AMD garanterer stabilitet op til og med 92
grader. Jeg havde selv en 1.2 Ghz Tbird med 200Mhz bus og den lå på
lige godt og vel 70 grader når jeg gik til den i RTCW og MOHAA. Jeg
har ALDRIG oplevet noget ustabilitet.

Køleren var en Silverado med 6 volts kabel.