Hvordan laver med en fastdefineret størrel~
Fra : Christian Kristoffer~

Dato : 27-03-02 21:23

Hej Alle

I forbindelse med en dynamisk oprettelse af en serie JButtons, vil jeg gerne
have at de har den samme størrelse.
Det jeg har nu er en størrelse der er baseret på setText, og jeg har derfor
en masse knapper i 17 forskellige størrelser.

Er der nogen som har svaret på dette layout problem, vil jeg være meget
taknemlig.

Hilsen Christian

Se evt nedstående kildekode

do
{

JButton jTableButton1 = new JButton();
//jTableButton1.setPreferredSize(new Dimension(90,10)); Dette
har jeg prøvet uden held
//jTableButton1.setMinimumSize(new Dimension(100,20)); Dette har
jeg prøvet uden held
jTableButton1.setSize(new Dimension(10,10)); også dette
jTableButton1.setBackground(Color.cyan);

jPanel2.add(jTableButton1);
jTableButton1.setText(getTableName.getTable(currenttable));
jTableButton1.setName(getTableName.getTable(currenttable));
jTableButton1.addActionListener(actionControl);
dummycount ++;
currenttable ++;

}
while(dummycount < maxtables);

Fra : Lars Mosegård

Dato : 27-03-02 22:07

"Christian Kristoffersen" <chrkrist@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en masse knapper i 17 forskellige størrelser.
>
> Er der nogen som har svaret på dette layout problem, vil jeg være meget

JPanel har default FlowLayout, og her vil knapperne have størrelse afhængig af
tekststørrelse (antal karakterer + font).
Måske kan du anvende GridLayout istedet. Så vil alle knapper få samme størrelse.
Mvh
Lars

Fra : Thomas Bak Sørensen

Dato : 28-03-02 09:29

Prøv med:

jButton.setPreferredSize(new java.awt.Dimension(100, 30));