Strøm forsvandt, Freetech P5F87 og P5F97
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 27-03-02 20:29

Hejsa.

Jeg prøvede at få en AMD 475 2,4 Volt til at køre 450 i en Amitech 408
(bundkortet er et Freetech P5F87, socket 7, ATX) ved 2x75=6x75=450. Kortet
er designet til max 300 og kun 2,2 V, men hvad, livet er for kort til ikke
at forsøge. Den kørte mærkværdigvis 337 mhz, men smadrede windows. Så fik
jeg fat i et super socket 7-kort, Freetech P5F97 micro-ATX. Det havde
muligheden for 2,4 V core. Ved første tryk på tænd-og-sluk-knappen var der
totalt stille. Strømforsyningen kørte slet ikke. Nå, I med det gamle
bundkort, der funkede en halv time før. Heller ikke en dråbe strøm. Ud med
strømforsyningen, I med en ny, der lige var testet. Ingenting, ikke en lyd.
Ud med begge strømforsyninger. Sætte dem til stikkontakten udenfor
kabinettet. Ingen reaktion. Burde de ikke i det mindste køre, eller skal de
sidde i kabinettet?

Har nogen et bud på en løsning? Jeg har aldrig oplevet det før.

Jeg har lidt problemer med, at P5F87-bundkortet har to pins til Power
Switch Connector lige ved siden af hinanden på den her måde [+][-]. Jeg har
bare ingen ledninger med den betegnelse, kun en hvid-grøn kombination med
påskriften Power Led, som sidder således: [plus] [mangler] [minus]. Man kan
altså ikke få de tre huller til at passe med de to pins.
Er der nogen, der gider løfte låget af deres Amitech 408 og se, hvor den
hvid-grønne kombination sidder?

VH
Finn A. Hansen