Hente data fra en fil...?
Fra : Kristoffer Tolbod

Dato : 27-03-02 17:58

Jeg har lavet følgende servlet, som skal kunne skrive til- og læse fra en
fil. Jeg kan sagtens skrive til filen "vare.txt", men jeg kan ikke hente det
data jeg har lagt ud på filen. Når jeg compiler programmet får jeg ingen
fejl.

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Er der nogen, som kender nogle gode tutorials om servlets...?

På forhånd tak!

//______________________Klassen
Vare.java________________________________________

import java.io.*;
import java.util.*;

public class Vare implements Serializable {
private String varenr, varenavn, enhed, enhedspris, varetype;

Vare(String v, String vnr, String e, String ep, String vt) {
varenr=v;
varenavn=vnr;
enhed=e;
enhedspris=ep;
varetype=vt;

}

}

//______________________________________________________________

import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;
import java.text.*;
import java.io.*;
import java.util.*;

public class OpretVare extends HttpServlet {

public OpretVare() {

}

//HTTP Get
request------------------------------------------------------------------

public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse
response)
throws ServletException, IOException {

try {

FileInputStream inFile = new FileInputStream ("vare.txt");
ObjectInputStream inStream = new ObjectInputStream (inFile);

Vare value = (Vare) inStream.readObject();
inStream.close();

response.setContentType("text/html");
PrintWriter out = response.getWriter();

out.println("<html>");
out.println("<body>");

out.println("VisVare " + value + "\n");

out.println("</body></html>");

out.close();

}
catch (IOException e) {

System.err.println(e.getMessage());
}
catch (ClassNotFoundException ce) {

System.err.println(ce.getMessage());
}
}

//HTTP Post
request------------------------------------------------------------------

public void doPost( HttpServletRequest request, HttpServletResponse
response )
throws ServletException, IOException
{

String filnavn="vare.txt";
ObjectOutputStream output = new ObjectOutputStream(new
FileOutputStream(filnavn,true));

String varenr = request.getParameter( "varenr" );
String varenavn = request.getParameter( "varenavn" );
String enhed = request.getParameter( "enhed" );
String enhedspris = request.getParameter( "enhedspris" );
String varetype = request.getParameter( "varetype" );
Vare value = new Vare(varenr, varenavn, enhed, enhedspris, varetype);

output.writeObject(value);
output.close();

response.setContentType("text/html");
PrintWriter out = response.getWriter();

out.println("<html>");
out.println("<body>");
out.println("<h4>Følgende er registreret:</h4>\n");

Enumeration parameters=request.getParameterNames();
String param=null;

while(parameters.hasMoreElements() ) {
param=(String)parameters.nextElement();
out.println("<bold>" + param + " : " + request.getParameter(param) +
"</bold><br>");
}

out.println("</body></html>");
out.close();