Opdeling af skærm i felter / links...?
Fra : HBS

Dato : 30-01-01 13:54

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside i Frontpage 2000. Skærmen har jeg
opdelt i 3 felter eller "rammer".

Nederste ramme er og skal være den samme hele tiden.
Højre ramme, som er det store område til tekster og billeder.
Venstre ramme er smal og skal være med links til forskellige sider AFHÆNGIG
af den højre ramme.

Hvordan får jeg venstre søjle/ramme til at være "afhængig" af højre del af
skærmen.

Håber en eller anden kan hjælpe og at det kan lade sig gøre...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-02-01 13:14

Hej HBS...

OK, måske er dette ikke den letteste måde at det på, men det virker
ihvertfald
Det kommer også lidt an på, præcis hvordan du havde forestillet dig det
skulle fungere...

Hvis man forestiller sig, at du i din bundramme (som skal være der hele
tiden) har dine "hovedlinks", dem kalder vi lige Dig, Mig, Vi to.
Når man så klikker på Dig, så kommer der et nyt frameset - stadigvæk med
bundrammen Dig, Mig, Vi to - og en ny venstre-frame med links specielt til
menupunktet Dig. Denne frame skal så være der indtil man vælger et nyt punkt
fra bundrammen. Er det sådan du har tænkt dig, at det skal fungere?

Hvis ja, så ville jeg lave et frameset til hver af menupunkterne, hvor så
bundrammen bliver "genbrugt" - med mindre du vil lave noget med at fremhæve
det punkt, man er inde på i øjeblikket, så laver du også bare en ny
bundramme til hvert punkt.

Ellers kan du bruge et javascript, som skifter flere frames ad gangen - kan
vist findes på www.script.dk eller www.builder.dk

Håber det blev blot en smule forståeligt...

Mvh.
Camilla

HBS <hbs1@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sOyd6.120$o3.4556@news.get2net.dk...