rar-filer
Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-03-02 14:49

Hejsa,

jeg har lidt problemer ... når jeg har hentet et spil el.lign. i rar-filer
og extracter dem, får jeg blot et par ikoner (f.eks. quake2.iso), som jeg
ikke kan åbne. Hva gør jeg ved disse ikoner?

ras

Fra : S@ndman

Dato : 27-03-02 14:54

S@ndman

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 15:05

In dk.spil.computer, S@ndman wrote:

> Det kan du se i manualen, der skulle stå der.......)))))))))))))))))

Ja, eller bag på æsken

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-03-02 14:58

rasmus carlsen wrote:

> [...]
> og extracter dem, får jeg blot et par ikoner (f.eks. quake2.iso), som jeg
> ikke kan åbne. Hva gør jeg ved disse ikoner?

1. Lad være med at hente piratkopier.
2. Drøn hen i nærmest computerbiks og køb spillene i stedet, så får du noget
som virker og risikoen for virus m.m. forsvinder også.

Når du henter spil på nettet der ikke er demoer, men fulde versioner så bryder
du loven og nasser på os som betaler for vores spil.

Mvh

Bruno

Fra : S@ndman

Dato : 27-03-02 14:59

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bryder
> du loven og nasser på os som betaler for vores spil.

Nemlig........køb det dog, så har producenterne også midlerne til at udvikle
nye spil......

S@ndman

Fra : Svend Emil

Dato : 27-03-02 15:05

> Når du henter spil på nettet der ikke er demoer, men fulde versioner så
bryder
> du loven og nasser på os som betaler for vores spil.

....og det er også en bedre følelse at sidde med et originalt spil, i en
dejlig ORIGINAL boks og med "ægte" cover.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 15:11

In dk.spil.computer, Svend Emil wrote:

>...og det er også en bedre følelse at sidde med et originalt spil, i en
>dejlig ORIGINAL boks og med "ægte" cover.

Ja og finde ud at spillet sutter og at din computer ikke kan trække
det alligevel og at den går ned hele tiden og at du fortryder at du
købte det for du ville hellere have haft et joystick til dit gamle
spil som i øvrigt også var meget bedre

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Nuke-DK

Dato : 27-03-02 18:21

nu må i sku styre jer... jo nogle spil/programmer kan man da godt købe men
vil i sige at jeg som er på SU skal ud og købe et program til 50.000 kr for
at kunne lave en stilled opgave?? det kan sku da ikke passe..
jeg har ikke noget imod at købe programmer men nogne programmer kan sku da
ikke koste så meget bare fordi det er proff,,,

jeg har dl mange spil men hvis det er noget jeg kan lide så køber jeg det og
hvis jeg ikke kan lide det ja så bruger jeg det ikke.. og hvad får man ud af
den demo?? så kan du ikke se hvad programmet rigtig kan....

hmmm bare lige min mening.....

hilsen
mig

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-03-02 20:36

Nuke-DK wrote:

> nu må i sku styre jer... jo nogle spil/programmer kan man da godt købe men
> vil i sige at jeg som er på SU skal ud og købe et program til 50.000 kr for
> at kunne lave en stilled opgave?? det kan sku da ikke passe..

Hvad er det for et spil som koster 50.000 og hvilke opgaver er det som
kræver et sådanne spil?

Denne her gruppe handler om computerspil og ikke om Pro Engineer eller
lign., hvis du får opgaver som kræver den slags software så var det
måske en ide at klage til dem som stiller opgaverne.

> jeg har ikke noget imod at købe programmer men nogne programmer kan sku da
> ikke koste så meget bare fordi det er proff,,,

På trods af den udbredte piratkopiering så er slagstallene for spil
væsentligt højere end det er for prof-software, men det gør det ikke
nødvendigvis billigere at udvikle prof software + at når man køber prof
software så følger der normalt en mængde support m.m. med i prisen.

> jeg har dl mange spil men hvis det er noget jeg kan lide så køber jeg det og
> hvis jeg ikke kan lide det ja så bruger jeg det ikke.. og hvad får man ud af
> den demo?? så kan du ikke se hvad programmet rigtig kan....

Hvis bare alle der lige skal prøve kopierne af de fulde spil så også
købte spillene bagefter, men den hopper jeg altså ikke på.

Det er jo ikke anderledes hvis du går i biografen, ofte er der ledige
sæder så man kunne jo bare smutte ind og se filmen - kan man li den så
betaler man ved udganger og ellers går man bare. Det dur jo ikke.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-03-02 15:06

> [...]
> og extracter dem, får jeg blot et par ikoner (f.eks. quake2.iso), som jeg
> ikke kan åbne. Hva gør jeg ved disse ikoner?

Hej Ras

Prøv for en gang skyld at købe et spil så slipper du for sådanne problemer.
Ellers kan du pille over i en anden gruppe som f.eks alt.dk.warez

Michael

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-03-02 15:09

uha uha - sikke en masse løftede pejefingre!
Jeg troede det var et forumfor spil og ikke for moralske udskejelse ...
nuvel - jeg vil da gerne give et positivt indtryk; Jeg køber i ny og næ
originale spil ... men jeg gider ikke løbe byen rundt for at finde quake2 og
betal 200 kroner for noget jeg alligevel skal på nettet efter opgraderinger
for at kunne bruge

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 15:14

In dk.spil.computer, rasmus carlsen wrote:

<snip>
>...betal 200 kroner for noget jeg alligevel skal på nettet efter...

200 kroner! Så er du blevet snydt

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-03-02 15:13

præcis ikke?

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-03-02 16:51

> uha uha - sikke en masse løftede pejefingre!
> Jeg troede det var et forumfor spil og ikke for moralske udskejelse ...

Hvis du har fulgt lidt med i gruppen vil du kunne se at der er en generel
holdning at piratsoftware ikke er velset i gruppen.

> [...]
og
> betal 200 kroner for noget jeg alligevel skal på nettet efter

Så må du jo lade være med at spille Quake 2. Hvis det er værd at spille er
det også værd at eje. når du nu har ADSL burde det jo ikke være noget
problem at hente de patches der skal til.
Jeg mindes nu at have spillet Q2 uden opdateringer og det gik da så vidt jeg
husker meget godt....

Michael

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-03-02 16:48

jo tak - det har jeg fundet ud af ... men jeg har ikke lige været 2000
indlæg igennem ...

Fra : Tobbi

Dato : 27-03-02 18:27

iso er vist en image-fil som kan brændes med Nero eller noget i den stil...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-03-02 18:49

SNIP
> jeg har lidt problemer ... når jeg har hentet et spil el.lign. i rar-filer
> og extracter dem, får jeg blot et par ikoner (f.eks. quake2.iso), som jeg
> ikke kan åbne. Hva gør jeg ved disse ikoner?

Dette er den forkerte gruppe som du jo nok har fundet ud af ;) .... Ehm
anyways ... Hvis du vil lege pirat så sæt dig idet mindste lidt ind i det
.... www.gamecopyworld.com og www.google.com er dine venner prøv at lede lidt
på iso image ... Men *.iso er et billed af en cd og kan brændes med nero
eller easy cd-creator ;) ... Det samme er bin/cue filer ....

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 19:25

jeg vil sgu ikke lege pirat - jeg ville bare spille lidt q2 ...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-03-02 19:35

SNIP
> jeg vil sgu ikke lege pirat - jeg ville bare spille lidt q2 ...

Godt så, ;)
Men prøv at læse lidt inden du spør ...

Se min divx-afspiller
www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Santa Xcaze

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 19:45

In dk.spil.computer, Santa Xcaze wrote:

<snip>
>Men prøv at læse lidt inden du spør ...

Hørt, hørt!

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 19:47

og så må du meget undskylde at jeg har misforstået systemet; Jeg troede det
gik ud på at dem, det ikke vedså meget kunne få hjælp af dem, der ved noget
mere - men det har jeg tydeligvis fuldstændig misforståert ...

Fra : Nuke-DK

Dato : 27-03-02 19:54

> [...]
noget
> mere - men det har jeg tydeligvis fuldstændig misforståert ...

nej det har du ikke..... sådan er det. det er hvad man skal bruge de her
"news" grupps til....

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 19:58

tak -
ja det kunne man jo fristes til at tro - men at dømme efter sproget her er
det nærmest en fornærmelse at stille et spørgsmål

Fra : Nuke-DK

Dato : 27-03-02 20:07

hmm hør ikke på dem. de bliver ved med at snakke om at det ikke høre til i
denne gruppe men en anden. der findes 1000 NG og man kan sgu ikke undgå at
ramme nogle af dem når man skriver noget...

jeg selv er så også først lige begyndt at bruge NG men jeg har læst en masse
indlæg før jeg spurte om noget.. man kan lære meget ved at læse hvad andre
skriver :)

håber du får det hjælp du har brug for. ellers må du jo lige skrive ;)

hilsen
Kenneth

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 20:09

In dk.spil.computer, Nuke-DK wrote:

<snip>
>jeg selv er så også først lige begyndt at bruge NG men jeg har læst en masse
>indlæg før jeg spurte om noget.. man kan lære meget ved at læse hvad andre
>skriver :)

Ja, og lyt til de erfarne. Vi er jo ikke til for at pine og plage
hinanden, selvom det måske måtte virke sådan.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 20:15

alt forladt

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 20:23

In dk.spil.computer, rasmus carlsen wrote:

>alt forladt

Godt, for det er jo ikke personligt Velkommen til (sikke en
velkomst at få *suk*, og jeg var med til at give dig den 2 x *suk*)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 20:38

helt ofrotjent var den heller ikke

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 20:09

jo tak - en dag lærer jeg det vel ...

god påske

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 20:08

In dk.spil.computer, rasmus carlsen wrote:

>ja det kunne man jo fristes til at tro - men at dømme efter sproget her er
>det nærmest en fornærmelse at stille et spørgsmål

Det er de spørgsmål du stiller....

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 20:11

man skal jo starte et sted

Fra : Betin@

Dato : 28-03-02 20:09

rasmus.carlsen@tdcadsl.dk skrev...
> tak -
> ja det kunne man jo fristes til at tro - men at dømme efter sproget her er
> det nærmest en fornærmelse at stille et spørgsmål
Ikke sålænge man spørger efter hjælp til et spil og ikke til hvordan
man brænder en piratversion.

Betin@

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 20:04

> [...]

>gik ud på at dem, det ikke vedså meget kunne få hjælp af dem, der ved noget
>mere - men det har jeg tydeligvis fuldstændig misforståert ...

Kan du ikke bare poste det over hele Usenet? Nu har jeg læst samme
tekst i to grupper, er der flere?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 20:11

og nu bliver du jo sur; hvad er usenet?
grunden til at indlægget er i to grupper skyldes, at jeg skynsomt forlod den
første, da jeg opdagede at jeg var et forkert sted -

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 20:21

In dk.spil.computer, rasmus carlsen wrote:

>og nu bliver du jo sur; hvad er usenet?

Usenet er det du ser her. Alle grupperne tilsammen hedder Usenet,
systemet hedder Usenet.

I øvrigt kunne du nok få glæde af at læse:
<http://www.usenet.dk/netikette/>

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 20:39

ok - så lærte jeg det

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 22:03

jo tak - jeg kan se jeg har brudt netikettetn. Men nu har jeg skam været
igennem såvel Usenet, ald.dk.warez og en hel del mere ... så nu skulle jeg
være opdateret.

raws

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 22:16

> [...]

>igennem såvel Usenet, ald.dk.warez og en hel del mere ... så nu skulle jeg

Ja, bortset fra at du citerer forkert. Det er ikke påkrævet, men det
hjælper overskuelsesevnen hvis du skriver under det du svarer på.

Eks:

>Dette er en der siger noget, eller stiller et spørgsmål?

Dette er så måden man svarer på, *nedenunder*.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 22:18

In dk.spil.computer, Lars Stokholm wrote:

<snip>
>...men det hjælper overskuelsesevnen...

Sådan noget forbasket sludder, det hjælper på overskueligheden, skulle
der have stået

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 22:23

he he - det har jeg lige læst ...på usenet

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 22:28

In dk.spil.computer, rasmus carlsen wrote:

>he he - det har jeg lige læst ...på usenet

Kom så prøv om du kan bruge teorien i praksis. Svar *under* det jeg
skriver her.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 22:59

> [...]
> Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
> En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

sådan !

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 23:16

>sådan !

Jeg klapper i mine hænder Du kan jo heller ikke gøre for at du
bruger en lorte newsreader der ikke skærer signaturen væk. Det skulle
egentlig have være uden denne:

Men du er godt på vej

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Svend Emil

Dato : 27-03-02 23:25

> Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
> Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
> En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Du er lidt international, hva'

Svend

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 23:34

>Du er lidt international, hva'

Jeg orker ikke at vælge signatur når jeg sender, så jeg har sat dem
sammen

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-03-02 23:31

jo da - og jeg har da ogsålæst en smule om newsreadere - og jeg skifter nok
denne xp-outlook ud med noget andet

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 23:37

In dk.spil.computer, rasmus carlsen wrote:

>jo da - og jeg har da ogsålæst en smule om newsreadere

Nu citerer du forkert igen

>og jeg skifter nok denne xp-outlook ud med noget andet

Må jeg foreslå Forté Free Agent (eller Agent)...

Nå, jeg må hellere stoppe med alt mit OT-pladder

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 28-03-02 08:45

SNIP
> [...]
noget
> mere - men det har jeg tydeligvis fuldstændig misforståert ...

DU har ik misforstået det, er bare, at du har fået påpeget en million gange
at det var off-topic ;) ...
Men har startet en nyd tråd, hvor der står hvordan du gør ... Og jo NG er
til for at lære og vi har vel alle startet et sted ...

Se min divx-afspiller
www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Santa Xcaze

Fra : Santa Xcaze

Dato : 28-03-02 08:43

SNIP

Oki ... Ved ik om du fik løst dit problem ;)
Men her er så en vejledning ...

Pak filen som ligger i din quake 2 rar fil ud i fx c:\temp\

www.ahead.com download en trial version af nero burning rom, hvis du ikke
allerede har den ... Installer det, vælg filer/file og burn image/brænd
billede ... Nu vil den så kun vise filer med *.nrg her vælger du så all
files/alle filer ... Nu browser du hen til c:\temp\ og vælger open/åben ...
Du kan så brænde quake 2 ned på en cd ...

Vil du ikke dette kan du prøve med isobuster at åbne iso imaget og pakke det
ud på harddisken, så skal du nok have fat i en reg fil som registrerer det i
reg databasen, samt en no-cd crack som findes på www.gamecopyworld.com ...

Mit råd er at brænde det ned er klart det letteste ;)

Hygge ....

Fra : Tjalfe

Dato : 28-03-02 15:20

En .iso fil, er et en kopi af en cd, du så enten kan brænde eller bruge
direkte fra din harddisk. Hvis du installerer "Daemon Tools", kan du få et
virtuelt cd-drev på din computer, og så ved hjælp af Daemon Tools vælge
hvilken .iso fil, der skal ligge i drevet. Ellers må du ud og købe en
brænder. Hent Daemon Tools på
<http://www.daemon-tools.net/cgi-bin/Scripts/daemon.pl?daemon302.zip>

Tjalfe
http://hjem.get2net.dk/tjalfe